Je li potrebno ponovno krstiti ako ste kršteni kao beba?
-
Krštenje je jedan od najznačajnijih obreda u kršćanstvu koji simbolizira vjeru vjernika u Isusa Krista, njihovo pokajanje od grijeha i ulazak u kršćansku zajednicu. Pitanje je li se potrebno ponovno krstiti ako je netko kršten kao beba duboko je teološka tema o kojoj se često raspravlja unutar kršćanske zajednice. Da bismo odgovorili na ovo pitanje, moramo istražiti biblijsku osnovu za krštenje, teološke implikacije krštenja dojenčadi i perspektive različitih kršćanskih tradicija o ovom pitanju.
Novi zavjet daje primarni temelj za kršćansko krštenje. U Velikom poslanju, Isus zapovijeda svojim učenicima: "Idite dakle i učinite mojim učenicima sve narode krsteći ih u ime Oca i Sina i Duha Svetoga" (Matej 28:19, ESV). Ova direktiva naglašava važnost krštenja kao ključnog aspekta učeništva i kršćanske vjere. Nadalje, apostol Pavao piše: "Stoga smo krštenjem ukopani s njim u smrt da, kao što je Krist uskrsnuo od mrtvih slavom Očevom, i mi živimo novim životom" (Rimljanima 6:4). , NIV). Ovdje Pavao naglašava simboličnu prirodu krštenja kao prikaza poistovjećivanja vjernika sa smrću, pokopom i uskrsnućem Isusa Krista.
Krštenje dojenčadi prakticira nekoliko kršćanskih tradicija, uključujući rimokatolicizam, istočno pravoslavlje i mnoge protestantske denominacije poput luteranstva i anglikanizma. Ove tradicije općenito gledaju na krštenje kao na sakrament koji daje milost i uključuje pojedinca u kršćansku zajednicu. Teološka osnova za krštenje dojenčadi često uključuje shvaćanje da je krštenje sredstvo milosti i znak saveza između Boga i Njegovog naroda, analogno obrezivanju u Starom zavjetu (Kološanima 2,11-12). Osim toga, odlomci poput Djela apostolskih 16:15 i Djela apostolskih 16:33, koji spominju krštenje čitavih kućanstava, ponekad se navode kao potpora praksi krštenja dojenčadi.
Međutim, druge kršćanske tradicije, osobito one unutar baptističkih i anabaptističkih pokreta, naglašavaju krštenje vjernika, što je praksa krštenja pojedinaca koji su osobno zavjetovali vjeru u Isusa Krista. Ova perspektiva je ukorijenjena u uvjerenju da krštenje treba uslijediti nakon svjesne odluke pojedinca da slijedi Krista, kao što pokazuju primjeri krštenja u Novom zavjetu. Na primjer, u Djelima apostolskim 8:36-38, etiopski eunuh izražava svoju želju da se krsti nakon što je čuo Evanđelje i ispovjedio svoju vjeru u Isusa. Slično, u Djelima apostolskim 2:38, Petar potiče mnoštvo da se "obrate i krste" kao odgovor na njihovu vjeru u Isusa kao Mesiju.
S obzirom na ove različite perspektive, pitanje treba li se netko ponovno krstiti ako je kršten kao beba ovisi o teološkom razumijevanju krštenja i osobnom putu vjere pojedinca. Za one koji se pridržavaju prakse krštenja dojenčadi, početno krštenje smatra se valjanim i dostatnim, budući da označava uključivanje pojedinca u zavjetnu zajednicu i Božju milost koja im je darovana. Prema ovom gledištu, nema potrebe za ponovnim krštenjem, budući da se sakrament smatra učinkovitim bez obzira na dob pojedinca u vrijeme krštenja.
S druge strane, za one koji se pridržavaju prakse vjerničkog krštenja bitan je čin krštenja kao odrasle osobe nakon osobne ispovijesti vjere. Ova perspektiva naglašava važnost svjesne vjere i pokajanja kao preduvjeta za krštenje. Stoga se pojedinci koji su kršteni kao dojenčad, ali kasnije dolaze do osobne vjere u Isusa Krista, mogu osjećati prisiljenima podvrgnuti se vjerničkom krštenju kao javnoj izjavi svoje vjere i predanosti nasljedovanju Krista.
Važno je napomenuti da je odluka o ponovnom krštenju, ako ste kršteni kao beba, u konačnici stvar osobnog uvjerenja i savjesti pred Bogom. Rimljanima 14:5-6 nas podsjeća: "Jedna osoba smatra jedan dan boljim od drugoga, dok druga smatra sve dane podjednako. Svatko treba biti potpuno uvjeren u vlastitom umu. Tko poštuje dan, slavi ga u čast Gospodin." Slično tome, odluku o krštenju treba donijeti s iskrenom željom da se poštuje i poštuje Boga u skladu s vlastitim razumijevanjem Svetoga pisma i vodstvom Duha Svetoga.
U praktičnom smislu, pojedinci koji razmišljaju o ponovnom krštenju trebali bi tražiti vodstvo od svoje lokalne crkvene zajednice i pastoralnog vodstva. Uključivanje u molitveno razmišljanje i proučavanje relevantnih biblijskih odlomaka također može pružiti jasnoću i potvrdu. Osim toga, može biti korisno razgovarati o tome sa zrelim vjernicima i mentorima koji mogu ponuditi mudrost i uvid.
Zaključno, nužnost ponovnog krštenja ako ste kršteni kao beba složeno je i nijansirano pitanje koje ovisi o nečijoj teološkoj perspektivi i osobnom putu vjere. Bilo da se netko pridržava prakse krštenja dojenčadi ili krštenja vjernika, ključno je pristupiti pitanju sa srcem nastojeći slaviti Boga i uskladiti se s Njegovom voljom. U konačnici, krštenje je dubok i sveti čin koji označava naše jedinstvo s Kristom i našu obvezu da živimo kao njegovi učenici. Pristupimo ovom svetom sakramentu s poštovanjem, poniznošću i dubokom željom da vjerno slijedimo našega Gospodina i Spasitelja Isusa Krista.