Koji su primjeri Božjeg gnjeva u Bibliji?

  • administrators

    Koncept Božjeg gnjeva značajna je tema u cijeloj Bibliji, koja ilustrira Njegovu svetost, pravednost i netoleranciju prema grijehu. Razumijevanje Božjeg gnjeva bitno je za razumijevanje potpunog Božjeg karaktera kako je otkriven u Svetom pismu. Dok se Božja ljubav, milosrđe i milost često naglašavaju, Njegov je gnjev jednako važan jer naglašava ozbiljnost grijeha i potrebu za iskupljenjem. Ovdje ćemo istražiti različite primjere Božjeg gnjeva kako je opisano u Bibliji, pružajući sveobuhvatan pogled na ovu duboku Božju osobinu.

    Jedan od najranijih i najdramatičnijih primjera Božjeg gnjeva nalazi se u priči o Velikom potopu u Postanku 6-9. Čovječanstvo je postalo izuzetno zlo, i "svaka sklonost misli ljudskog srca bila je uvijek samo zlo" ​​(Postanak 6:5, NIV). Kao odgovor na ovu sveopću grešnost, Bog je odlučio očistiti zemlju potopom, poštedivši samo Nou, njegovu obitelj i parove svake životinjske vrste. Ovaj događaj pokazuje Božju netoleranciju prema raširenoj korupciji i Njegovu predanost obnovi pravednosti. Potop služi kao otrežnjujući podsjetnik na posljedice neobuzdanog grijeha i Božjeg konačnog autoriteta nad stvaranjem.

    Još jedan značajan primjer je uništenje Sodome i Gomore, kako je zapisano u Postanku 18-19. Ti su gradovi bili poznati po svojim teškim grijesima, uključujući seksualni nemoral i otvoreno nepoštivanje pravde i gostoprimstva. Bog je otkrio Abrahamu svoju namjeru da uništi te gradove zbog njihovih teških grijeha. Unatoč Abrahamovom posredovanju, gradovi su naposljetku uništeni "gorućim sumporom" (Postanak 19:24, NIV) jer se u njima nije moglo pronaći čak deset pravednih ljudi. Ovaj izvještaj naglašava Božju osudu protiv velikog nemorala i Njegovu spremnost da odlučno djeluje protiv grijeha.

    U knjizi Izlaska susrećemo se s Božjim gnjevom u obliku deset pošasti nanesenih Egiptu (Izlazak 7-12). Faraonovo tvrdoglavo odbijanje da oslobodi Izraelce iz ropstva potaknulo je niz razornih pošasti, koje su kulminirale smrću prvorođenih u svakom egipatskom kućanstvu. Pošasti su bile izravan odgovor na faraonovo otvrdnulo srce i njegovo ugnjetavanje Božjeg naroda. Ova pripovijest naglašava Božju zaštitničku prirodu prema Njegovom izabranom narodu i Njegovu spremnost da izvrši presudu nad onima koji se protive Njegovoj volji.

    Priča o Korejovoj pobuni u Brojevima 16 još je jedan upečatljiv primjer Božjeg gnjeva. Korah je, zajedno s Datanom, Abiramom i 250 drugih vođa, osporio autoritet Mojsija i Arona, dovodeći u pitanje njihovo vodstvo. Kao odgovor, Bog je učinio da se tlo otvori i proguta pobunjenike, zajedno s njihovim obiteljima i imovinom. Osim toga, vatra od Gospodina progutala je 250 ljudi koji su prinosili tamjan. Ovaj događaj naglašava ozbiljnost pobune protiv vođa koje je Bog postavio i posljedice pokušaja potkopavanja Njegovog uspostavljenog poretka.

    Osvajanje Kanaana, kako je opisano u knjizi Jošue, također ilustrira Božji gnjev protiv grešnih stanovnika zemlje. Kanaanci su bili poznati po svom idolopoklonstvu, žrtvovanju djece i drugim odvratnim običajima. Bog je zapovjedio Izraelcima da posve unište te narode kao čin božanske presude i kako bi spriječio da Izraelci budu zavedeni njihovim pokvarenim postupcima (Pnz 20,16-18). Pad Jerihona (Jošua 6) i bitke koje su uslijedile pokazuju Božju aktivnu ulogu u izvršenju presude i ispunjenju obećanja svome narodu.

    U Novom zavjetu pojam Božjeg gnjeva nije umanjen, već poprima eshatološku dimenziju. Sam Isus govori o Božjem gnjevu u kontekstu posljednjeg suda. U Mateju 25:31-46, Isus opisuje razdvajanje pravednih i zlih, pri čemu su potonji poslani u "vječnu vatru pripremljenu đavlu i njegovim anđelima" (Matej 25:41, NIV). Ovaj odlomak naglašava konačnu odgovornost cijelog čovječanstva pred Bogom i vječne posljedice odbacivanja Njegove milosti.

    Temu Božjeg gnjeva u svojim poslanicama obrađuje i apostol Pavao. U Rimljanima 1,18-32 Pavao opisuje kako se Božji gnjev otkriva protiv svake bezbožnosti i nepravednosti ljudi koji potiskuju istinu svojom zloćom. Objašnjava da se Božji gnjev očituje prepuštanjem ljudi njihovim grešnim željama, što rezultira različitim oblicima moralne i duhovne degradacije. Ovaj odlomak naglašava urođenu pravednost Božjeg gnjeva i prirodne posljedice života u suprotnosti s Njegovom istinom.

    Knjiga Otkrivenja daje živopisan prikaz Božjeg eshatološkog gnjeva. Apokaliptične vizije dane apostolu Ivanu prikazuju niz presuda izlivenih na zemlju, uključujući sedam pečata, sedam truba i sedam zdjela Božjeg gnjeva (Otkrivenje 6-16). Ove presude obuhvaćaju niz katastrofalnih događaja, kao što su ratovi, prirodne katastrofe i pošasti, koji kulminiraju konačnim porazom Sotone i uspostavom Božjeg vječnog kraljevstva. Otkrivenje naglašava konačnu pobjedu Božje pravde i konačno iskorijenjenje zla.

    Iako se ovi primjeri Božjeg gnjeva mogu činiti ozbiljnima, moraju se shvatiti unutar šireg konteksta Božjeg karaktera i plana otkupljenja. Božji gnjev nije proizvoljan ili hirovit; to je odgovor na grijeh i nužan aspekt Njegove svetosti i pravde. Kako kaže teolog R.C. Sproul prikladno kaže: "Božji gnjev je Njegov pravedni gnjev i kazna izazvana grijehom i pobunom" (Sproul, "The Holiness of God").

    Štoviše, Božji je gnjev uvijek popraćen Njegovom milošću i milošću. Priča o velikom potopu, na primjer, uključuje savez koji je Bog sklopio s Noom, obećavajući da nikada više neće uništiti zemlju potopom (Postanak 9:11-17). Slično tome, uništenju Sodome i Gomore prethodi Božja volja da poštedi gradove za dobrobit nekolicine pravednih pojedinaca (Postanak 18,23-33). Čak iu kontekstu pošasti u Egiptu, Božja krajnja svrha bila je izbaviti svoj narod i pokazati svoju moć i suverenitet.

    Novi zavjet dodatno otkriva dubinu Božjeg milosrđa kroz osobu i djelo Isusa Krista. Iako je Božji gnjev protiv grijeha stvaran i pravedan, On je osigurao sredstvo spasenja kroz žrtvenu smrt i uskrsnuće svoga Sina. Kao što Pavao piše u Rimljanima 5:9, "Budući da smo sada opravdani njegovom krvlju, koliko ćemo više biti spašeni od Božjeg gnjeva po njemu!" (NIV). Kristov križ je krajnji izraz Božje pravde i ljubavi, gdje je Njegov gnjev protiv grijeha bio zadovoljen, a Njegova milost proširena na sve koji vjeruju.

    Zaključno, Biblija predstavlja brojne primjere Božjeg gnjeva, od kojih svaki služi kao dokaz Njegove svetosti, pravde i predanosti pravednosti. Od Velikog potopa do konačnog suda u Otkrivenju, ovi izvještaji naglašavaju ozbiljnost grijeha i nužnost božanske osude. Međutim, oni također ukazuju na Božji plan otkupljenja i nadu u spasenje kroz Isusa Krista. Razumijevanje Božjeg gnjeva unutar šireg konteksta Njegovog karaktera i namjera omogućuje nam da cijenimo puni opseg Njegove ljubavi i milosti, što nas dovodi do dubljeg poštovanja i strahopoštovanja prema našem Stvoritelju.


  • Postavlja se pitanje, ako je Bog pravedno gnjevan, možemo li mi i mi kršćani pokazivati takvu gnjev kao što ovi tekstovi gore kazuju. To se taklo moglo u Starom zavjetu, gdje Bog zajedno sa izraelskim narodom istrijebljivao pogane narode koji su činili zlo, nepravdu i gnusobe. Jednom kad Isusa nisu htjeli primiti stanovnici nekog sela u Samariji, vele Ivan i Jakov Isusu da siđe oganj na ovo selo, a Isus veli da nije došao da pogubi duše. Zato postvljam ovdje pitanje za sve kršćane, trebamo li biti gnjevni, pokazivati gnjev, a da ne pitam onako gnjevni npr. rušiti idole drugih religija i slično.


  • Ko su Sinovi Božji iz Postanka 6?

    Biblija studij
    4
    0 Votes
    4 Objave
    85 Pregleda
    klerosK

    @Gost je rekao u Ko su Sinovi Božji iz Postanka 6?:

    I u knjizi joba su se anđeli radovali stvaranju zemlje a ne sinovi božiji .

    ... Jutarnje su zvijezde zajednički radosno klicale, a svi sinovi Božji počeli s odobravanjem uzvikivati” (Job 38:7, NS).

    Zvijezde su u Bibliji uvijek simboli anđela, drugo kad su pred Boga stali Sinovi Božji i Satan - to se isto spominje u Jobu, može biti da su tu Sinovi Božji predstavnici drugih planeta koji nisu pali, a Satan je bio predstavnik zemlje, jer je Adam pogriješio - Isus kaže za nj knez ovog svijeta. Isto se za Adama kaže da je Sin Božji.....u Bibliji imamo više značenja Sin Božji
    Anđeli su stvoreni kao Sin Božji, ljudi su adoptirani kao sinovi Božji, a Isus je Sin Božji je rođen ili proistekao iz Oca. E sada ovi Sinovi Božji iz Postanka 6 su zanimljivi - sigurno je jedna opcija od prve dvije, ali koja?

  • Babylon

    Biblija studij
    1
    0 Votes
    1 Objave
    20 Pregleda
    Nema odgovora
  • Koje pouke možemo naučiti iz prispodobe o velikoj gozbi u Luki 14:15-24?

    Biblija studij
    1
    0 Votes
    1 Objave
    19 Pregleda
    Nema odgovora
  • Što Biblija kaže o seksualnosti i braku?

    Biblija studij
    1
    0 Votes
    1 Objave
    21 Pregleda
    Nema odgovora
  • Što navodi Boga da izražava ljutnju prema Bibliji?

    Biblija studij
    1
    0 Votes
    1 Objave
    19 Pregleda
    Nema odgovora
  • Ko je sastavio biblijske knjige?

    Biblija studij
    1
    0 Votes
    1 Objave
    16 Pregleda
    Nema odgovora
  • Spominje li Biblija dinosaure?

    Biblija studij
    1
    0 Votes
    1 Objave
    13 Pregleda
    Nema odgovora
  • Kako Pavao pomiruje zakon i milost u svojim poslanicama crkvama?

    Biblija studij
    2
    0 Votes
    2 Objave
    30 Pregleda
    klerosK

    Ako je samo milost, onda Zakonu tu nema mjesta neki će reći. Drugi će Zakon uzvisivati kao da on spašava, ali istina je negdje tu između. Naravno da smo milošću spašeni, ali Zakon nam služi kao ogledalo. Kad smo prljavi, onda tražimo ogledalo da vidimo gdje smo prljavi na licu, i onda to vodom operemo. Tako je i sa grijehom, ako vidimo da kršimo Zakon, tražimo Kristovu krv da nas očisti. Zakon je pedaigogos - peidagogosi su u staroj Grčkoj vodili djecu bogataša u školu, bili su njihovi čuvari. Eto malo o Zakonu i Milosti.