Što je "Knjiga Života" u Bibliji?


  • Koncept "Knjige života" jedan je od najdubljih i najevokativnijih simbola koji se nalaze u Bibliji. To je metaforički registar koji označava imena onih kojima je darovan vječni život u Božjoj prisutnosti. Slike Knjige života obuhvaćaju i Stari i Novi zavjet, predstavljajući kohezivnu pripovijest o božanskoj pravdi, milosrđu i konačnoj sudbini čovječanstva.

    U Starom zavjetu, najraniji spomen knjige koja bilježi pravednike može se naći u Izlasku 32:32-33. Nakon što su Izraelci sagriješili štovanjem zlatnog teleta, Mojsije je posredovao u njihovu korist, moleći Boga da im oprosti grijeh ili da izbriše svoje ime iz Božje knjige. Gospodin odgovara: "Tko god je sagriješio protiv mene, izbrisat ću iz svoje knjige." Ovaj odlomak utvrđuje ideju da Bog vodi evidenciju onih koji su mu vjerni i da ta evidencija nije statična; može se promijeniti na temelju nečijih postupaka i odnosa s Bogom.

    Psalmi također govore o božanskoj knjizi. Psalam 69:28 govori o tome da su zli "izbrisani iz knjige živih; neće biti upisani među pravednike." Ovdje je Knjiga života izričito povezana s konceptom pravednosti i isključenja zlih. Ovo pojačava ideju da je Knjiga života popis onih koji su u ispravnom odnosu s Bogom.

    Prelazeći u Novi zavjet, Knjiga života postaje središnji simbol u eshatološkim vizijama Otkrivenja. U Otkrivenju 3,5 Isus obećava: "Onaj koji pobijedi bit će obučen u bijele haljine i nikada neću izbrisati njegovo ime iz knjige života. Priznat ću njegovo ime pred svojim Ocem i pred njegovim anđelima." Ovaj odlomak jamči vjernicima njihovo sigurno mjesto u Knjizi života ako ostanu vjerni i nadvladaju kušnje ovoga svijeta.

    Otkrivenje 13:8 i 17:8 govore o Knjizi života u kontekstu onih koji štuju zvijer. Kaže se da oni koji se klanjaju zvijeri nisu zapisani u Knjizi života, koja je zapisana od postanka svijeta. Ovo uvodi predodređeni element, sugerirajući da su imena u Knjizi života bila poznata Bogu od samog početka stvaranja. Ovo ne negira slobodnu volju čovjeka, već naglašava Božje sveznanje i suvereni plan.

    Najdetaljniji opis Knjige života pojavljuje se u Otkrivenju 20:11-15 tijekom posljednjeg suda. Ivan piše: "Tada vidjeh veliko bijelo prijestolje i onoga koji sjedi na njemu. Od njegove prisutnosti zemlja i nebo pobjegoše i ne nađe im se mjesta. I vidjeh mrtve, velike i male, kako stoje pred prijestoljem. , i knjige su otvorene, a to je knjiga života, a mrtvima je suđeno prema onome što su činili u knjizi od života, bačen je u ognjeno jezero." Ovdje se Knjiga života suprotstavlja drugim knjigama koje bilježe djela pojedinaca. Dok se čini da te druge knjige bilježe postupke i izbore ljudi, Knjiga života bilježi one koji imaju vječni život, naglašavajući krajnju važnost nečijeg odnosa s Bogom u odnosu na puka djela.

    Teološki, Knjiga života predstavlja Božje intimno znanje i brigu za Njegov narod. Uvjerava vjernike da su njihova vjera i ustrajnost prepoznati i nagrađeni od Boga. Ideja da se nečije ime može zapisati u Knjigu života ili izbrisati iz nje, naglašava dinamičnu prirodu spasenja, gdje se vjera mora živjeti i održavati.

    Štoviše, Knjiga života služi kao simbol nade i sigurnosti za vjernike. Uvjerava ih da je njihova konačna sudbina sigurna u Božjim rukama, pod uvjetom da ostanu vjerni. To je posebno utješno u vremenima progona i kušnje, kao što se vidi iz konteksta Otkrivenja, gdje su se rani kršćani suočavali sa značajnim poteškoćama.

    Knjiga života također služi kao strogo upozorenje onima koji odbacuju Boga. Slike imena koja su izbrisana ili se ne nalaze u Knjizi života naglašavaju ozbiljnost nečijeg duhovnog stanja i vječne posljedice odbijanja Božje ponude spasenja.

    U kršćanskoj literaturi, Knjiga života bila je predmet mnogih razmišljanja i tumačenja. Augustin u svom djelu "Grad Božji" govori o Knjizi života kao simbolu Božjeg predznanja i predodređenja. On piše: "Jer Bog je zapisao imena svojih svetaca u knjigu života, a ovo pisanje nije ništa drugo nego Božje predznanje koje se ne može prevariti." Augustinovo tumačenje u skladu je s idejom da Knjiga života odražava Božje sveznajuće znanje o tome tko će na kraju biti spašen.

    John Calvin u svojim "Institutima kršćanske religije" također raspravlja o Knjizi života u kontekstu predestinacije. Naglašava da sigurnost upisa u Knjigu života treba dovesti do poniznosti i zahvalnosti, a ne ponosa, budući da je samo Božjom milošću uvršten u ovaj božanski registar.

    U suvremenoj kršćanskoj misli, Knjiga života i dalje je snažan simbol Božje pravde i milosrđa. Izaziva vjernike da autentično žive svoju vjeru i pruža utjehu u sigurnosti Božje vječne skrbi.

    Ukratko, Knjiga života u Bibliji dubok je simbol koji sažima teme božanske pravde, milosrđa i konačne sudbine čovječanstva. To je popis onih kojima je darovan vječni život, odražavajući Božje intimno znanje i suvereni plan. Knjiga života jamči vjernicima njihovo sigurno mjesto u Božjem vječnom kraljevstvu dok upozorava na ozbiljne posljedice odbijanja Božje ponude spasenja. Slikom Knjige života Biblija poziva vjernike da vjerno žive i ustraju u svom hodu s Bogom, uvjereni u nadu u vječni život.


  • 0 Votes
    3 Objave
    30 Pregleda
    piramida4P
    ...
    BOGO-RODICA = MAJKA BOŽJA

    Blažena Djevica Marija rodila je Boga = SINA G Yehoshuu.

    TIME je sasvim jasno da je Blažena Marija
    PUNO PUNO PUNO VIŠE od Boga
    jer – je RODILA BOGA!

    Jer – da Marija NIJE rodila Boga,
    BOGA NE BI BILO!

    Bog Jedini Otac YHVH je DUH,
    a duhovna bića se
    NE RAZMNOŽAVAJU
    NE RAĐAJU!

    Bog Jedini Otac YHVH
    jasno kaže na mnogo mjesta u Bibliji
    NE DODAJI NE ODUZIMAJ mojim riječima!

    BOGORODICA?!??!
    Odakle TO?
    Znaš kaznu za DODAVANJE i oduzimanje?
    ...

  • 0 Votes
    2 Objave
    27 Pregleda
    piramida4P
    ...
    2.BZ - HEBREJIMA 6,6 - ponovno razapinju Sina Za sve one koji imaju i rade SLIKE i KIPOVE
    RAZAPETOGA SINA
    od Boga Jedinoga Oca YHVH -
    G Yehoshue:
    .....................
    HEBREJIMA 6,6
    pa otpali, nemoguće je opet se obnoviti na obraćenje kad oni sami
    PONOVNO RAZAPINJU SINA BOŽJEGA
    I RUGLU GA IZVRGAVAJU.
    .....................
    TKO su ljudi koji razapinju SINA G Yehoshuu?
    TO su svi oni koji su OTPALI od istinite vjere!
    TI otpali – SINA G Yehoshuu izvrgavaju RUGLU! Slike i Kipovi razapetoga SINA G Yehoshue,
    su u KONTRI sa 2. Božjom Očevom YHVH zapovijedi!
  • 0 Votes
    2 Objave
    28 Pregleda
    piramida4P

    idolo poklonstvo.jpg

  • 0 Votes
    1 Objave
    17 Pregleda
    Nema odgovora
  • Zašto je Sotona često prikazan kao jarac?

    Religijski događaji i simboli
    1
    0 Votes
    1 Objave
    18 Pregleda
    Nema odgovora
  • Što znači aleluja?

    Religijski događaji i simboli
    3
    0 Votes
    3 Objave
    41 Pregleda
    piramida4P
    .
    ALELUJA

    = Hvalite YAH_VU - Boga Jedinoga OCA

    ALLELUIA – G239 – KJV - Strong

    G239 ἀλληλούΐα allēlouia al-lay-loo'-ee-ah
    ..............
    Of hebrew origin (imperative of [H1984] and [H3050]);
    PRAISE YE YAH!, an adoring exclamation: - alleluiah.
    ,,,,,,,,,,,,,,,
    Hebrejskog podrijetla (imperativ [H1984] i [H3050]);
    HVALITE YAH, klanjaju usklik: - alleluiah!

    Aleluja se NE odnosi na SINA G Yehoshuu!
    Zato jer SIN NIJE i NEĆE NIKAD biti = Bog!
    ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

    H3050
    יָהּ
    yâhh
    yaw
    ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
    Contracted for H3068, and meaning the same; JAH, the sacred name: - JAH, the Lord, most vehement. Cp. names in “-iah,” “-jah.”
    .....................
    Ugovoreno za H3068, i znači isto; JAH, sveto ime: - JAH, Gospodine, najžešći. Cp. imena u "-iah", "-jah".
    ....................
    Total KJV occurrences: 49

    ===
    SZ

    Psa 146:1
    הללוH1984 יהH3050 הלליH1984 נפשׁיH5315 אתH853 יהוה׃H3068
    ,,,,,,,,,,,,,,
    PSALAM 146,1
    Aleluja! Hvali, dušo moja, Jahvu!

    u SZ Aleluja – od dvije riječi:

    HVALITE
    H1984

    הָלַל
    hâlal
    haw-lal'
    A primitive root; to be clear (originally of sound, but usually of color); to shine; hence to make a show; to boast; and thus to be (clamorously) foolish; to rave; causatively to celebrate; also to stultify: - (make) boast (self), celebrate, commend, (deal, make), fool (-ish, -ly), glory, give [light], be (make, feign self) mad (against), give in marriage, [sing, be worthy of] praise, rage, renowned, shine.
    ,,,,,,,,,,,,,,,
    Primitivni korijen; biti jasan (izvorno zvuka, ali obično boje); sjajiti; stoga napraviti predstavu; hvaliti; i tako se (clamorously) glupo; na rave; causatively slaviti; Također se osakatiti: - (bi) hvali (samo), slave, pohvaliti, (posao, napraviti), budala (-ish, -ly), slavu, dobio [svjetlo], biti (napraviti, glumiti samo) lud (protiv) , dati u braku, [pjevati, biti dostojan hvale], bijesa, poznatog, sjaja. Total KJV occurrences: 165

    JAH
    H3050

    יָהּ
    yâhh
    yaw
    Contracted for H3068, and meaning the same; Jah, the sacred name: - Jah, the Lord, most vehement. Cp. names in “-iah,” “-jah.”
    Total KJV occurrences: 49
  • Što 'Amen' označava u Bibliji?

    Religijski događaji i simboli
    2
    0 Votes
    2 Objave
    24 Pregleda
    piramida4P
    SZ
    H543
    אָמֵן
    'âmên
    aw-mane'
    From H539; sure; abstractly faithfulness; adverbially truly: - Amen, so be it, truth.
    ........
    Od H539; Naravno; apstraktno vjernost; adverbijalno uistinu: - Amen, neka je tako, istina. Total KJV occurrences: 30 NZ
    G281
    ἀμήν
    amēn
    am-ane'
    Of Hebrew origin [H543]; properly firm, that is, (figuratively) trustworthy; adverbially surely (often as interjection so be it): - amen, verily.
    .........
    Hebrejskog podrijetla [H543]; pravilno čvrst, odnosno (figurativno) pouzdan; adverbijalno sigurno (često kao interjekcija pa neka bude): - amen, doista.

    Total KJV occurrences: 152

  • Zašto se i Isus i Lucifer nazivaju jutarnjom zvijezdom?

    Religijski događaji i simboli
    2
    0 Votes
    2 Objave
    50 Pregleda
    klerosK

    Izaija 14,12: Kako pade s neba, Svjetlonošo, sine jutra! Varaždinski prijevod veli sine zorin. Zapamtite ove riječi. Znači zvijezda danica nije u originalu. Sada idemo citirati Otkrivenje 2,27: I dat ću mu zvijezdu jutarnju. Da pojasnim, ovdje Isus govori sedemerim crkvama, i u svakoj crkvi pobjednik nešto dobiva. Pobjednik u crvki Tijatiri dobiva kako neki žele reći zvijedzu danicu. Je li Isus tu daje sotonu ili sebe. U originalnom hebrejskom jeziku u otkrivenju se kaže da će mu Isus dati svjetlo – možemo reći slavu, jer se ta dva pojma uvijek mijenjaju npr. Ivan 17,5 : A sada, Oče, proslavi ti mene kod sebe slavom koju sam imao s tobom prije negoli je svijeta bilo.

    U Izaiji 8,20 nalazimo tu riječ šahar u pozitivnom smislu : Uza Zakon i svjedočanstvo: ako tako ne govore, to je zato što nema svjetla u njima. Varaždinski prijevod kaže « za njih nema zore ». Znači jutarnje svjetlo, zora je najbolji prijevod. Sad dolazimo do ključnog stiha u Otk 22,16 : Ja, Isus, poslah svoga anđela da vam posvjedoči ovo u crkvama. Ja sam korijen i izdanak Davidov, i sjajna zvijezda jutarnja.”. Jednostavno ovo sjajna zvijezda jutarnja ne postoji u hebrejskom originalu. Taj dio je nadodat. Još jedan tekst spominje jutarnju zvijezdu 2 Pt 1,19 : Mi imamo još sigurniju proročku riječ; stoga dobro činite što se na nju obazirete kao na svjetiljku koja svijetli na mračnome mjestu, sve dok ne svane dan i zvijezda Danica uzađe u vašim srcima. I tu se javlja hebrejska riječ šahar, što je ispravno prevedeno morning lihts arises in your heart. Znači opet je ispravno prevesti sa jutarnje svjetlo.