Rastao sam se od žene. Odselio.
I tako dođem u Crkvu, sam. Ljudi oko mene, ali ja sam samcat. Bez familije.
Počne slavljenje, ja u plač, a jedna sestra, me zagrli – prebaci ruku preko mojih leđa.
Taj tren ja osjetim veliku toplinu iz ruke njene, pa kao da me Bog zagrlio, pa kao da me anđeo (znam da nema krila) primio pod krilo, kao što sam kasnije u Bibliji pročitao – kao kokoš kad stavi svoje pile pod krilo u zaštitu.
I reče mi – NISI SAM!
O hvala ti Bože.
I kad zapadnem u takovo stanje - SAM SAM -
sjetim se gornjega, kleknem - isplačem se i - NISAM SAM!
Zašto je euharistija u središtu kršćanskog bogoslužja?
-
Euharistija, također poznata kao sveta pričest, jedan je od najdubljih i najsvetijih elemenata kršćanskog bogoslužja. Njegovo središnje mjesto u kršćanskoj liturgiji nije samo stvar obrednog obreda, već je duboko ukorijenjeno u teološkom značenju, biblijskim zapovijedima i povijesnoj tradiciji. Da bismo razumjeli zašto euharistija ima tako središnje mjesto u kršćanskom bogoslužju, moramo istražiti njezine biblijske temelje, teološke implikacije i njezinu ulogu u životu zajednice vjernika.
Biblijski temelji
Ustanova euharistije zabilježena je u sinoptičkim evanđeljima (Matej 26,26-28, Marko 14,22-24, Luka 22,19-20) i ponovljena u 1. Korinćanima 11,23-26 od strane apostola Pavla. Tijekom Posljednje večere, pashalnog obroka, Isus je uzeo kruh i vino i označio ih kao svoje tijelo i krv. Taj čin nije bio proizvoljan, već nabijen dubokim značenjem. Zapovjedio je svojim učenicima da sudjeluju u ovim elementima u spomen na Njega. "Ovo činite meni na spomen", rekao je Isus, povezujući čin blagovanja kruha i pijenja vina izravno sa obilježavanjem njegova života, smrti i uskrsnuća.
Teološki značaj
Teološki, euharistija je sakrament milosti. Smatra se sredstvom putem kojeg se vjernicima prenosi Božja milost. Ova milost nije samo duhovna apstrakcija, već se vjeruje da je stvarni susret s Kristom. U euharistiji vjernici blaguju kruh i vino, za koje se vjeruje da su tijelo i krv Kristova. To se općenito ne shvaća u materijalističkom ili fizičkom smislu, već kao duboko otajstvo vjere gdje je Isus Krist istinski prisutan i aktivan.
John Calvin, glavna osoba u razvoju reformirane teologije, naglašavao je da u euharistiji vjernici duhovno sudjeluju u Kristu. Ta duhovna hrana jača vjeru vjernika i produbljuje njihovo jedinstvo s Kristom. To je susret koji nadilazi vrijeme i prostor, povezujući vjernika s vječnim i božanskim.
Zajednička i zavjetna dimenzija
Euharistija je također središnja u kršćanskom bogoslužju jer predstavlja Novi savez između Boga i čovječanstva, zapečaćen Kristovom krvlju. Ovaj savez nije samo teološki koncept, nego živa stvarnost koja oblikuje život kršćanske zajednice. Svaki put kad se slavi Euharistija, Crkva obnavlja svoje savezne veze s Bogom, potvrđujući svoju obvezu da živi po Evanđelju.
Štoviše, Euharistija je sama po sebi zajednička. To je čin koji povezuje zajednicu u jedinstvo dok sudjeluju u tijelu i krvi Kristovoj. U 1. Korinćanima 10,17 Pavao izričito kaže: "Budući da je jedan kruh, jedno smo tijelo mi mnogi, jer svi smo dionici jednoga kruha." Dakle, Euharistija je snažan izraz jedinstva i solidarnosti Crkve. Ono nadilazi individualističku pobožnost i potiče kolektivni identitet Tijela Kristova u svijetu.
Povijesni kontinuitet
Povijesno gledano, središnje mjesto euharistije u kršćanskom bogoslužju vidljivo je od najranijih dana Crkve. Djela apostolska (2,42) spominju da su se rani kršćani posvetili apostolskom učenju, zajedništvu, lomljenju kruha i molitvama. "Lomljenje kruha" rano je spominjanje euharistijske prakse. Ovaj kontinuitet prakse od najranijih vremena daje euharistiji duboki smisao povijesne dubine i povezuje suvremeno kršćansko bogoslužje s bogoslužjem prve Crkve.
Etičke i eshatološke dimenzije
Euharistija također utjelovljuje Isusova etička učenja. To je poziv da živimo vrijednosti Kraljevstva Božjega – ljubav, pravdu i mir. Dijeljenjem euharistije vjernici se podsjećaju na Isusov poziv da služe najmanjima, posljednjima i izgubljenima. Izaziva sudionike da utjelovljuju Kristovu ljubav u svojim svakodnevnim interakcijama i obvezama.
Naposljetku, Euharistija ima eshatološku dimenziju – ona upućuje na konačno ispunjenje Božjeg Kraljevstva. U Mateju 26:29, Isus kaže: "Kažem vam, neću više piti od ovog roda vinove loze do onoga dana kad ću ga piti novoga s vama u kraljevstvu Oca svojega." Stoga je svako euharistijsko slavlje predokus nebeske gozbe na kojoj će vjernici biti sjedinjeni s Kristom u vječnosti.
Zaključno, euharistija je središnja u kršćanskom bogoslužju jer sažima evanđeosku pripovijest, poziva na transformativni susret s Kristom, potiče zajednicu i jedinstvo, povezuje nas s vjernicima kroz stoljeća, poziva nas da živimo etično i upućuje nas prema našoj konačnoj nadi u Božjoj budućnosti. Riječ je o višedimenzionalnom sakramentu koji obogaćuje duhovni život vjernika i osnažuje Crkvu da živi evanđelje u svijetu. Dakle, daleko od toga da bude puki ritual, euharistija je vitalna duhovna praksa, bogata značenjem i neophodna za hranu kršćanskog života.
-
Za Katolike;
.
GOSPODINOVA VEČERAU istinitoj Bibliji
NEMA spomena da su Gospodinovu Večeru
UZIMALA DJECA
Uzimao se BesKvasni kruh – ne Hostija!
Kruh se LOMIO!Jasno piše – VEČERA – koja se uzima NA VEČE!
NE doručak NE ručak!
Zašto „Svećenik“ Majke KC, NE daje ljudima čašu Vina?
A sam je uzima!?!?!?Zašto „Svećenik“ NE pije CRVENO vino - ko KRV
nego BIJELO vino?IVAN 6,53
Reče im stoga Isus: "Zaista, zaista, kažem vam:
AKO NE JEDETE TIJELA SINA ČOVJEČJEGA
I NE PIJETE KRVI NJEGOVE,
NEMATE ŽIVOTA U SEBI!NE PIJEŠ VINO CRVENO KO KRV
NEŠ IMATI ŽIVOTA VJEČNOGAZašto „Svećenik“ KC - NE daje ljudima VINO?
Da li je SIN od Boga Jedinog Oca YHVH -
G Yehoshua -
otkinuo komad svoga tijela i dao apostolima jesti svoje tijelo,
ili je dao kruh?Dao je KRUH!
.........................
Da li je SIN od Boga Jedinog Oca YHVH
G Yehoshua
probušio svoju aortu, pustio svoju krv i dao apostolima piti svoju krv,
ili je dao vino?Dao je VINO!
......................
Treba uzimati i KRUH i VINO,
a ne kako neki rade – SAMO KRUH.
Prije uzimanja VEČERE
treba se očistiti,
ispovijediti Bogu Jedinome Ocu YHVH
svoje grijehe, pokajati se,
tako se očistiti i biti DOSTOJAN.Svaki onaj koji NE konzumiza GV
ili TO čini polovično,
NE ČINI TO G Yehoshui NA SPOMEN
NEMA ŽIVOTA VJEČNOGApa ko voli – nek izvoli
A onaj koji naučava - NE UZIMATI! - LAŽNO NAUČAVA
i vodi ljude u propast