Što 'Amen' označava u Bibliji?

  • administrators

    Riječ "Amen" je izraz koji ima duboko značenje u Bibliji, sažimajući bogatstvo značenja u jednostavnom, ali snažnom izrazu. To je riječ koja nadilazi jezike, kulture i razdoblja, odjekuje kroz stoljeća kao izjava vjere, dogovora i potvrde. Da bismo razumjeli njegovu punu važnost, moramo proniknuti u njezino podrijetlo, upotrebu i teološke implikacije.

    "Amen" je izvedeno iz hebrejske korijenske riječi "aman", što znači potvrditi, podržati ili biti vjeran. U Starom zavjetu, "Amen" se koristi za izražavanje slaganja ili za potvrdu istinitosti izjave. Na primjer, u Ponovljenom zakonu 27:15-26, Izraelci odgovaraju s "Amen" na niz prokletstava koje je izgovorio Mojsije, označavajući njihovo prihvaćanje i priznavanje zavjetnih odredbi.

    U Novom zavjetu, "Amen" zadržava svoje temeljno značenje, ali je obogaćen dubljim teološkim značenjem. Isus često koristi "Amen" na jedinstven način. U evanđeljima, osobito u verziji kralja Jakova, Isus često počinje svoje izjave s "Uistinu" ili "Uistinu", što je prevedeno s grčkog "Amen" (npr. Matej 5:18, Ivan 3:3). Ova upotreba naglašava autoritet i istinitost Njegovih riječi, naglašavajući da je ono što slijedi od najveće važnosti i božanske sigurnosti. Na primjer, u Ivanu 3:3, Isus kaže: "Zaista, zaista, kažem ti, ako se tko nanovo ne rodi, ne može vidjeti kraljevstva Božjega." Ovdje dvostruki "Amen" (preveden kao "Uistinu, uistinu") služi za naglašavanje kritične prirode izjave, zahtijevajući slušateljevu punu pozornost i prihvaćanje.

    Apostol Pavao također često koristi "Amen" u svojim poslanicama, često završavajući svoje molitve i doksologije ovim izrazom (npr. Rimljanima 11:36, Efežanima 3:21). U tim kontekstima, "Amen" funkcionira kao pečat potvrde, zajednička potvrda molitve ili hvale upućene Bogu. Označava kolektivni ugovor zajednice i sudjelovanje u iskustvu bogoslužja.

    Štoviše, Knjiga Otkrivenja, posljednja knjiga Biblije, koristi "Amen" kako bi označila štovanje i izjave Božjeg konačnog suvereniteta i vječne vladavine. Otkrivenje 7:12, na primjer, bilježi nebeske čete koje govore: "Amen! Blagoslov i slava i mudrost i zahvala i čast i moć i moć Bogu našemu u vijeke vjekova! Amen." Ova dvostruka upotreba "Amen" služi za pričvršćivanje pohvale, pojačavajući njenu istinitost i vječni značaj.

    Teološki, "Amen" sažima nekoliko slojeva značenja:

    1. Potvrda istine: U svojoj srži, "Amen" je potvrda istine. Kada kažemo "Amen" na kraju molitve ili izjave, izražavamo svoju vjeru u istinitost onoga što je rečeno. To je priznanje da su izgovorene riječi u skladu s Božjom istinom i stvarnošću. Zbog toga je Isusova upotreba "Amen" na početku Njegovih izjava tako duboka - to je božanska tvrdnja apsolutne istine.

    2. Izraz vjere: "Amen" je također izraz vjere. To je izjava povjerenja u Božja obećanja i Njegovu vjernost. Kada svoje molitve zaključimo s "Amen", mi zapravo kažemo: "Vjerujem da je ono što sam molio uslišano i da će biti uslišano u skladu s Božjom voljom." Ovo je lijepo ilustrirano u 2. Korinćanima 1,20, gdje Pavao piše: "Jer sva su Božja obećanja u njemu da, i u njemu amen, na slavu Božju preko nas." Ovdje "Amen" označava našu pouzdanu potvrdu Božjih obećanja u Kristu.

    3. Sporazum zajednice: U okruženju zajedničkog bogoslužja, "Amen" služi kao sredstvo dogovora zajednice. To je način da zajednica kolektivno potvrdi molitve, čitanja i izjave dane tijekom službe. Ovaj zajednički aspekt ukorijenjen je u židovskoj tradiciji, gdje se "Amen" koristio u sinagogi da označi suglasnost zajednice s blagoslovima i molitvama koje je recitirao vođa. Ova praksa nastavlja se u kršćanskom bogoslužju, njegujući osjećaj jedinstva i zajedničke vjere među vjernicima.

    4. Pečat konačnosti: "Amen" također funkcionira kao pečat konačnosti. Označava završetak molitve ili izjave, dajući joj osjećaj cjelovitosti i konačnosti. To je osobito vidljivo u doksologijama i blagoslovima koji se nalaze u Novom zavjetu, gdje "Amen" služi kao prikladan završetak izraza hvale i blagoslova.

    Uz svoju biblijsku upotrebu, "Amen" je pronašao svoj put u razne aspekte kršćanske liturgije i prakse. To je uobičajena značajka u himnama, molitvama i vjerovanjima, služeći kao snažna potvrda vjere i predanosti. Upotreba "Amen" u ovim kontekstima naglašava njegovo trajno značenje kao riječi koja ujedinjuje vjernike različitih tradicija i denominacija.

    Nadalje, "Amen" nije samo riječ koju treba izgovoriti; to je držanje srca. Poziva nas da živimo na način koji je u skladu s istinom koju potvrđujemo. Kada kažemo "Amen", obvezujemo se živjeti implikacije riječi koje smo potvrdili. To je poziv na vjernu poslušnost i povjerenje u Božja obećanja.

    Zaključno, "Amen" je riječ bogata značenjem. To je objava istine, izraz vjere, potvrda zajednice i pečat konačnosti. Povezuje nas s drevnim tradicijama vjere dok nas poziva da živimo istine koje ispovijedamo. Dok nastavljamo koristiti "Amen" u našim molitvama, bogoslužju i svakodnevnom životu, činimo to s dubokim razumijevanjem njegovih dubokih implikacija i srcem potpuno predanim Bogu istine i vjernosti.


  • SZ
    H543
    אָמֵן
    'âmên
    aw-mane'
    From H539; sure; abstractly faithfulness; adverbially truly: - Amen, so be it, truth.
    ........
    Od H539; Naravno; apstraktno vjernost; adverbijalno uistinu: - Amen, neka je tako, istina.

    Total KJV occurrences: 30

    NZ
    G281
    ἀμήν
    amēn
    am-ane'
    Of Hebrew origin [H543]; properly firm, that is, (figuratively) trustworthy; adverbially surely (often as interjection so be it): - amen, verily.
    .........
    Hebrejskog podrijetla [H543]; pravilno čvrst, odnosno (figurativno) pouzdan; adverbijalno sigurno (često kao interjekcija pa neka bude): - amen, doista.

    Total KJV occurrences: 152


  • Zašto kršćani slave Božić 25. prosinca?

    Religijski događaji i simboli
    4
    0 Votes
    4 Objave
    44 Pregleda
    creedC

    Tačan datum Isusovog rođenja ne zna niko i tačka. Rođendan boga Sunca se slavio taj dan, i kršćanstvo kad je otpalo, kad su ušli pogani u crkvu, nađen je kompromis i to ne samo što se tiče ove teme, nego i drugih.

  • 0 Votes
    3 Objave
    30 Pregleda
    piramida4P
    ...
    BOGO-RODICA = MAJKA BOŽJA

    Blažena Djevica Marija rodila je Boga = SINA G Yehoshuu.

    TIME je sasvim jasno da je Blažena Marija
    PUNO PUNO PUNO VIŠE od Boga
    jer – je RODILA BOGA!

    Jer – da Marija NIJE rodila Boga,
    BOGA NE BI BILO!

    Bog Jedini Otac YHVH je DUH,
    a duhovna bića se
    NE RAZMNOŽAVAJU
    NE RAĐAJU!

    Bog Jedini Otac YHVH
    jasno kaže na mnogo mjesta u Bibliji
    NE DODAJI NE ODUZIMAJ mojim riječima!

    BOGORODICA?!??!
    Odakle TO?
    Znaš kaznu za DODAVANJE i oduzimanje?
    ...

  • 0 Votes
    2 Objave
    27 Pregleda
    piramida4P
    ...
    2.BZ - HEBREJIMA 6,6 - ponovno razapinju Sina Za sve one koji imaju i rade SLIKE i KIPOVE
    RAZAPETOGA SINA
    od Boga Jedinoga Oca YHVH -
    G Yehoshue:
    .....................
    HEBREJIMA 6,6
    pa otpali, nemoguće je opet se obnoviti na obraćenje kad oni sami
    PONOVNO RAZAPINJU SINA BOŽJEGA
    I RUGLU GA IZVRGAVAJU.
    .....................
    TKO su ljudi koji razapinju SINA G Yehoshuu?
    TO su svi oni koji su OTPALI od istinite vjere!
    TI otpali – SINA G Yehoshuu izvrgavaju RUGLU! Slike i Kipovi razapetoga SINA G Yehoshue,
    su u KONTRI sa 2. Božjom Očevom YHVH zapovijedi!
  • 0 Votes
    2 Objave
    28 Pregleda
    piramida4P

    idolo poklonstvo.jpg

  • Zašto je Sotona često prikazan kao jarac?

    Religijski događaji i simboli
    1
    0 Votes
    1 Objave
    18 Pregleda
    Nema odgovora
  • Što znači aleluja?

    Religijski događaji i simboli
    3
    0 Votes
    3 Objave
    41 Pregleda
    piramida4P
    .
    ALELUJA

    = Hvalite YAH_VU - Boga Jedinoga OCA

    ALLELUIA – G239 – KJV - Strong

    G239 ἀλληλούΐα allēlouia al-lay-loo'-ee-ah
    ..............
    Of hebrew origin (imperative of [H1984] and [H3050]);
    PRAISE YE YAH!, an adoring exclamation: - alleluiah.
    ,,,,,,,,,,,,,,,
    Hebrejskog podrijetla (imperativ [H1984] i [H3050]);
    HVALITE YAH, klanjaju usklik: - alleluiah!

    Aleluja se NE odnosi na SINA G Yehoshuu!
    Zato jer SIN NIJE i NEĆE NIKAD biti = Bog!
    ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

    H3050
    יָהּ
    yâhh
    yaw
    ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
    Contracted for H3068, and meaning the same; JAH, the sacred name: - JAH, the Lord, most vehement. Cp. names in “-iah,” “-jah.”
    .....................
    Ugovoreno za H3068, i znači isto; JAH, sveto ime: - JAH, Gospodine, najžešći. Cp. imena u "-iah", "-jah".
    ....................
    Total KJV occurrences: 49

    ===
    SZ

    Psa 146:1
    הללוH1984 יהH3050 הלליH1984 נפשׁיH5315 אתH853 יהוה׃H3068
    ,,,,,,,,,,,,,,
    PSALAM 146,1
    Aleluja! Hvali, dušo moja, Jahvu!

    u SZ Aleluja – od dvije riječi:

    HVALITE
    H1984

    הָלַל
    hâlal
    haw-lal'
    A primitive root; to be clear (originally of sound, but usually of color); to shine; hence to make a show; to boast; and thus to be (clamorously) foolish; to rave; causatively to celebrate; also to stultify: - (make) boast (self), celebrate, commend, (deal, make), fool (-ish, -ly), glory, give [light], be (make, feign self) mad (against), give in marriage, [sing, be worthy of] praise, rage, renowned, shine.
    ,,,,,,,,,,,,,,,
    Primitivni korijen; biti jasan (izvorno zvuka, ali obično boje); sjajiti; stoga napraviti predstavu; hvaliti; i tako se (clamorously) glupo; na rave; causatively slaviti; Također se osakatiti: - (bi) hvali (samo), slave, pohvaliti, (posao, napraviti), budala (-ish, -ly), slavu, dobio [svjetlo], biti (napraviti, glumiti samo) lud (protiv) , dati u braku, [pjevati, biti dostojan hvale], bijesa, poznatog, sjaja. Total KJV occurrences: 165

    JAH
    H3050

    יָהּ
    yâhh
    yaw
    Contracted for H3068, and meaning the same; Jah, the sacred name: - Jah, the Lord, most vehement. Cp. names in “-iah,” “-jah.”
    Total KJV occurrences: 49
  • Zašto se i Isus i Lucifer nazivaju jutarnjom zvijezdom?

    Religijski događaji i simboli
    2
    0 Votes
    2 Objave
    50 Pregleda
    klerosK

    Izaija 14,12: Kako pade s neba, Svjetlonošo, sine jutra! Varaždinski prijevod veli sine zorin. Zapamtite ove riječi. Znači zvijezda danica nije u originalu. Sada idemo citirati Otkrivenje 2,27: I dat ću mu zvijezdu jutarnju. Da pojasnim, ovdje Isus govori sedemerim crkvama, i u svakoj crkvi pobjednik nešto dobiva. Pobjednik u crvki Tijatiri dobiva kako neki žele reći zvijedzu danicu. Je li Isus tu daje sotonu ili sebe. U originalnom hebrejskom jeziku u otkrivenju se kaže da će mu Isus dati svjetlo – možemo reći slavu, jer se ta dva pojma uvijek mijenjaju npr. Ivan 17,5 : A sada, Oče, proslavi ti mene kod sebe slavom koju sam imao s tobom prije negoli je svijeta bilo.

    U Izaiji 8,20 nalazimo tu riječ šahar u pozitivnom smislu : Uza Zakon i svjedočanstvo: ako tako ne govore, to je zato što nema svjetla u njima. Varaždinski prijevod kaže « za njih nema zore ». Znači jutarnje svjetlo, zora je najbolji prijevod. Sad dolazimo do ključnog stiha u Otk 22,16 : Ja, Isus, poslah svoga anđela da vam posvjedoči ovo u crkvama. Ja sam korijen i izdanak Davidov, i sjajna zvijezda jutarnja.”. Jednostavno ovo sjajna zvijezda jutarnja ne postoji u hebrejskom originalu. Taj dio je nadodat. Još jedan tekst spominje jutarnju zvijezdu 2 Pt 1,19 : Mi imamo još sigurniju proročku riječ; stoga dobro činite što se na nju obazirete kao na svjetiljku koja svijetli na mračnome mjestu, sve dok ne svane dan i zvijezda Danica uzađe u vašim srcima. I tu se javlja hebrejska riječ šahar, što je ispravno prevedeno morning lihts arises in your heart. Znači opet je ispravno prevesti sa jutarnje svjetlo.

  • Koje je značenje Drveta života u Bibliji?

    Religijski događaji i simboli
    2
    0 Votes
    2 Objave
    37 Pregleda
    klerosK

    @Biblija-Chat je rekao u Koje je značenje Drveta života u Bibliji?:

    Ne smije mu se dopustiti da ispruži svoju ruku i uzme i sa stabla života i jede, i živi vječno"

    Interesantno da Bog postavlja anđela sa plamenim mačem da nemaju više pristup drvetu života, da ne bi živjeli vječno. E sada, da li je drvo života ozdravljalo i bolesti, ako da, onda kad bi čovjek imao pristup istom, živio bi vječno. Ono razmišljam čovjek ima rak, a ima pristpu drvetu života - to nikako ne ide zajedno.