Smatraju li se slike ili prikazi Isusa nepoštovanjem prema Bibliji?

  • administrators

    Pitanje smatraju li se slike ili prikazi Isusa prema Bibliji nepoštovanjem među kršćanima se stoljećima raspravlja. Ovo pitanje dotiče duboko ukorijenjena uvjerenja o obožavanju, idolopoklonstvu i prirodi samog Krista. Kako bismo promišljeno odgovorili na ovo pitanje, moramo proniknuti u sveto pismo, razmotriti povijesne i teološke perspektive i razmisliti o namjerama iza i utjecaju ovih slika.

    Biblija pruža temelj za razumijevanje zabrinutosti oko slika i prikaza Isusa. Jedan od najčešće citiranih odlomaka u ovom kontekstu je Druga zapovijed, koja se nalazi u Izlasku 20:4-5:

    "Nemoj sebi praviti kipa rezanog, niti bilo kakve slike onoga što je gore na nebu, ili dolje na zemlji, ili u vodi pod zemljom. Ne klanjaj im se niti im služi , jer ja, Gospodin, Bog tvoj, Bog sam ljubomoran..." (Izlazak 20:4-5, ESV).

    Ova zapovijed izričito zabranjuje stvaranje idola ili slika u svrhu obožavanja. Zabrinutost ovdje je da bi te slike mogle postati predmeti štovanja, odvodeći ljude od pravog štovanja Boga. Povijesno gledano, ova je zapovijed dana Izraelcima u kontekstu u kojem su okolne kulture bile ogrezle u idolopoklonstvu, a iskušenje obožavanja stvorenih stvari umjesto Stvoritelja predstavljalo je stalnu opasnost.

    Međutim, bitno je razlikovati stvaranje slika u umjetničke ili obrazovne svrhe i stvaranje idola za štovanje. U Starom zavjetu također nalazimo primjere gdje Bog zapovijeda izradu određenih slika. Na primjer, u Izlasku 25:18-20, Bog upućuje Mojsija da napravi dva kerubina od zlata za Kovčeg Saveza:

    "Napravi dva kerubina od zlata; načini ih od kovanog rada na oba kraja pomirilišta. Napravi jednog kerubina na jednom kraju, a jednog kerubina na drugom kraju; od jednog dijela s pomirilištem. Napravi kerubine na dva kraja neka im budu raširena krila, krilima svojim zasjenjujući lice prema sebi. druga će biti prema pomirilištu lica kerubina" (Izlazak 25:18-20, ESV).

    Ovi kerubini nisu bili predmeti obožavanja, već su služili simboličnoj i poučnoj svrsi, ukazujući na Božju prisutnost i svetost. Ova je razlika ključna za razumijevanje uloge religijske umjetnosti i ikona.

    Prelazeći na Novi zavjet, susrećemo se s drugačijom perspektivom utjelovljenja Isusa Krista. Riječ je tijelom postala i nastanila se među nama (Ivan 1,14). U Isusu je nevidljivi Bog postao vidljiv. Uzeo je ljudski oblik, a Njegovom su životu i službi svjedočili mnogi. Ova povijesna stvarnost daje osnovu za prikaz Isusa u umjetnosti. Prvi kršćani, koji su osobno poznavali Isusa ili su čuli iskaze očevidaca, počeli su ga prikazivati ​​u raznim oblicima, ne kao predmete obožavanja, već kao sredstva za sjećanje i poštovanje Njegovog života i učenja.

    Korištenje ikona i slika Isusa postalo je osobito istaknuto u ranoj kršćanskoj crkvi. Teolozi poput Ivana Damaščanskog branili su upotrebu ikona, tvrdeći da je, budući da se Bog utjelovio u Isusu, bilo prikladno prikazati ga u njegovom ljudskom obliku. Ivan Damaščanin je napisao:

    Ja ne obožavam materiju, ja obožavam Stvoritelja materije koji je postao materija radi mene, koji je htio da se nastani u materiji, koji je izveo moje spasenje kroz materiju. Neću prestati poštovati tu materiju koja radi za moje spasenje. Ja ga štujem, ali ne kao Boga" (Ivan Damaščanin, "O božanskim slikama").

    Ova perspektiva naglašava razliku između štovanja i štovanja. Štovanje slika smatra se načinom odavanja počasti i sjećanja na utjelovljenje i Isusov život, a ne kao zamjena za štovanje Boga.

    Kroz povijest su različite kršćanske tradicije na različite načine pristupale ovom pitanju. Istočna pravoslavna crkva ima bogatu tradiciju ikonografije, promatrajući ikone kao prozore u božansko, pomažući vjernicima da kontempliraju i povežu se sa svetim. Rimokatolička crkva također koristi slike i kipove u svojim pobožnim praksama, pri čemu naglašava da su to pomoćna sredstva za pobožnost, a ne predmeti štovanja.

    S druge strane, protestantska reformacija donijela je značajnu promjenu u odnosu prema religijskim slikama. Reformatori poput Johna Calvina i Martina Luthera bili su zabrinuti zbog mogućnosti idolopoklonstva i zlouporabe slika. Calvin je posebno bio nepopustljiv u tome da je svako predstavljanje božanskog kršenje Druge zapovijedi. Napisao je u svojim "Institutima kršćanske religije":

    "Ne postoji ništa više u suprotnosti s prirodom Boga nego da on ima vidljivu sliku. Isto vrijedi i za Duha, budući da je Duh bez tijela ili oblika. Stoga je jasno da je uporaba slika uvreda Boga" (John Calvin, "Instituti kršćanske religije", knjiga 1, poglavlje 11).

    Ova je perspektiva utjecala na mnoge protestantske denominacije, što je dovelo do više ikonoklastičkog pristupa gdje se vjerska umjetnost ili minimizira ili u potpunosti izbjegava.

    U suvremenom nedenominacijskom kršćanskom kontekstu, stavovi prema slikama Isusa mogu uvelike varirati. Neke zajednice prihvaćaju religioznu umjetnost kao sredstvo za poticanje vjere i predanosti, dok su druge oprezne, imajući na umu mogućnost da te slike odvrate pažnju od pravog štovanja. Ključno je razlučiti namjeru i upotrebu ovih slika. Pomažu li vjernicima da se usredotoče na Isusa i njegova učenja ili sami po sebi postaju predmeti štovanja?

    Također je važno razmotriti kulturnu i obrazovnu ulogu slika Isusa. U mnogim dijelovima svijeta religiozna umjetnost bila je moćno oruđe za poučavanje biblijskih priča i poruka, osobito u kontekstima gdje su stope pismenosti niske. Slike mogu priopćiti istinu o Isusovom životu, smrti i uskrsnuću na način na koji same riječi ne mogu.

    Zaključno, hoće li se slike ili prikazi Isusa smatrati nepoštovanjem prema Bibliji uvelike ovisi o njihovoj namjeni i stavovima onih koji se s njima bave. Biblija upozorava na idolopoklonstvo i obožavanje stvorenih stvari, ali također pruža primjere u kojima se slike koriste u simbolične svrhe i u svrhu pouke. Isusovo utjelovljenje pruža jedinstveni kontekst za prikaz Boga u ljudskom obliku, a kroz povijest su kršćani na različite načine rješavali ovo pitanje. Kao nedenominacijskim kršćanima, bitno je ovom pitanju pristupiti s uravnoteženom perspektivom, poštujući biblijske zapovijedi protiv idolopoklonstva, istovremeno prepoznajući potencijal religiozne umjetnosti da nadahne i obrazuje. U konačnici, fokus bi uvijek trebao ostati na štovanju Boga i slijeđenju Isusovih učenja.


  • ...
    2.BZ - HEBREJIMA 6,6 - ponovno razapinju Sina

    Za sve one koji imaju i rade SLIKE i KIPOVE
    RAZAPETOGA SINA
    od Boga Jedinoga Oca YHVH -
    G Yehoshue:
    .....................
    HEBREJIMA 6,6
    pa otpali, nemoguće je opet se obnoviti na obraćenje kad oni sami
    PONOVNO RAZAPINJU SINA BOŽJEGA
    I RUGLU GA IZVRGAVAJU.
    .....................
    TKO su ljudi koji razapinju SINA G Yehoshuu?
    TO su svi oni koji su OTPALI od istinite vjere!
    TI otpali – SINA G Yehoshuu izvrgavaju RUGLU!

    Slike i Kipovi razapetoga SINA G Yehoshue,
    su u KONTRI sa 2. Božjom Očevom YHVH zapovijedi!


  • Zašto kršćani slave Božić 25. prosinca?

    Religijski događaji i simboli
    4
    0 Votes
    4 Objave
    44 Pregleda
    creedC

    Tačan datum Isusovog rođenja ne zna niko i tačka. Rođendan boga Sunca se slavio taj dan, i kršćanstvo kad je otpalo, kad su ušli pogani u crkvu, nađen je kompromis i to ne samo što se tiče ove teme, nego i drugih.

  • 0 Votes
    3 Objave
    30 Pregleda
    piramida4P
    ...
    BOGO-RODICA = MAJKA BOŽJA

    Blažena Djevica Marija rodila je Boga = SINA G Yehoshuu.

    TIME je sasvim jasno da je Blažena Marija
    PUNO PUNO PUNO VIŠE od Boga
    jer – je RODILA BOGA!

    Jer – da Marija NIJE rodila Boga,
    BOGA NE BI BILO!

    Bog Jedini Otac YHVH je DUH,
    a duhovna bića se
    NE RAZMNOŽAVAJU
    NE RAĐAJU!

    Bog Jedini Otac YHVH
    jasno kaže na mnogo mjesta u Bibliji
    NE DODAJI NE ODUZIMAJ mojim riječima!

    BOGORODICA?!??!
    Odakle TO?
    Znaš kaznu za DODAVANJE i oduzimanje?
    ...

  • 0 Votes
    2 Objave
    28 Pregleda
    piramida4P

    idolo poklonstvo.jpg

  • 0 Votes
    1 Objave
    17 Pregleda
    Nema odgovora
  • Zašto je Sotona često prikazan kao jarac?

    Religijski događaji i simboli
    1
    0 Votes
    1 Objave
    18 Pregleda
    Nema odgovora
  • Što znači aleluja?

    Religijski događaji i simboli
    3
    0 Votes
    3 Objave
    41 Pregleda
    piramida4P
    .
    ALELUJA

    = Hvalite YAH_VU - Boga Jedinoga OCA

    ALLELUIA – G239 – KJV - Strong

    G239 ἀλληλούΐα allēlouia al-lay-loo'-ee-ah
    ..............
    Of hebrew origin (imperative of [H1984] and [H3050]);
    PRAISE YE YAH!, an adoring exclamation: - alleluiah.
    ,,,,,,,,,,,,,,,
    Hebrejskog podrijetla (imperativ [H1984] i [H3050]);
    HVALITE YAH, klanjaju usklik: - alleluiah!

    Aleluja se NE odnosi na SINA G Yehoshuu!
    Zato jer SIN NIJE i NEĆE NIKAD biti = Bog!
    ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

    H3050
    יָהּ
    yâhh
    yaw
    ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
    Contracted for H3068, and meaning the same; JAH, the sacred name: - JAH, the Lord, most vehement. Cp. names in “-iah,” “-jah.”
    .....................
    Ugovoreno za H3068, i znači isto; JAH, sveto ime: - JAH, Gospodine, najžešći. Cp. imena u "-iah", "-jah".
    ....................
    Total KJV occurrences: 49

    ===
    SZ

    Psa 146:1
    הללוH1984 יהH3050 הלליH1984 נפשׁיH5315 אתH853 יהוה׃H3068
    ,,,,,,,,,,,,,,
    PSALAM 146,1
    Aleluja! Hvali, dušo moja, Jahvu!

    u SZ Aleluja – od dvije riječi:

    HVALITE
    H1984

    הָלַל
    hâlal
    haw-lal'
    A primitive root; to be clear (originally of sound, but usually of color); to shine; hence to make a show; to boast; and thus to be (clamorously) foolish; to rave; causatively to celebrate; also to stultify: - (make) boast (self), celebrate, commend, (deal, make), fool (-ish, -ly), glory, give [light], be (make, feign self) mad (against), give in marriage, [sing, be worthy of] praise, rage, renowned, shine.
    ,,,,,,,,,,,,,,,
    Primitivni korijen; biti jasan (izvorno zvuka, ali obično boje); sjajiti; stoga napraviti predstavu; hvaliti; i tako se (clamorously) glupo; na rave; causatively slaviti; Također se osakatiti: - (bi) hvali (samo), slave, pohvaliti, (posao, napraviti), budala (-ish, -ly), slavu, dobio [svjetlo], biti (napraviti, glumiti samo) lud (protiv) , dati u braku, [pjevati, biti dostojan hvale], bijesa, poznatog, sjaja. Total KJV occurrences: 165

    JAH
    H3050

    יָהּ
    yâhh
    yaw
    Contracted for H3068, and meaning the same; Jah, the sacred name: - Jah, the Lord, most vehement. Cp. names in “-iah,” “-jah.”
    Total KJV occurrences: 49
  • Što 'Amen' označava u Bibliji?

    Religijski događaji i simboli
    2
    0 Votes
    2 Objave
    24 Pregleda
    piramida4P
    SZ
    H543
    אָמֵן
    'âmên
    aw-mane'
    From H539; sure; abstractly faithfulness; adverbially truly: - Amen, so be it, truth.
    ........
    Od H539; Naravno; apstraktno vjernost; adverbijalno uistinu: - Amen, neka je tako, istina. Total KJV occurrences: 30 NZ
    G281
    ἀμήν
    amēn
    am-ane'
    Of Hebrew origin [H543]; properly firm, that is, (figuratively) trustworthy; adverbially surely (often as interjection so be it): - amen, verily.
    .........
    Hebrejskog podrijetla [H543]; pravilno čvrst, odnosno (figurativno) pouzdan; adverbijalno sigurno (često kao interjekcija pa neka bude): - amen, doista.

    Total KJV occurrences: 152

  • Zašto se i Isus i Lucifer nazivaju jutarnjom zvijezdom?

    Religijski događaji i simboli
    2
    0 Votes
    2 Objave
    50 Pregleda
    klerosK

    Izaija 14,12: Kako pade s neba, Svjetlonošo, sine jutra! Varaždinski prijevod veli sine zorin. Zapamtite ove riječi. Znači zvijezda danica nije u originalu. Sada idemo citirati Otkrivenje 2,27: I dat ću mu zvijezdu jutarnju. Da pojasnim, ovdje Isus govori sedemerim crkvama, i u svakoj crkvi pobjednik nešto dobiva. Pobjednik u crvki Tijatiri dobiva kako neki žele reći zvijedzu danicu. Je li Isus tu daje sotonu ili sebe. U originalnom hebrejskom jeziku u otkrivenju se kaže da će mu Isus dati svjetlo – možemo reći slavu, jer se ta dva pojma uvijek mijenjaju npr. Ivan 17,5 : A sada, Oče, proslavi ti mene kod sebe slavom koju sam imao s tobom prije negoli je svijeta bilo.

    U Izaiji 8,20 nalazimo tu riječ šahar u pozitivnom smislu : Uza Zakon i svjedočanstvo: ako tako ne govore, to je zato što nema svjetla u njima. Varaždinski prijevod kaže « za njih nema zore ». Znači jutarnje svjetlo, zora je najbolji prijevod. Sad dolazimo do ključnog stiha u Otk 22,16 : Ja, Isus, poslah svoga anđela da vam posvjedoči ovo u crkvama. Ja sam korijen i izdanak Davidov, i sjajna zvijezda jutarnja.”. Jednostavno ovo sjajna zvijezda jutarnja ne postoji u hebrejskom originalu. Taj dio je nadodat. Još jedan tekst spominje jutarnju zvijezdu 2 Pt 1,19 : Mi imamo još sigurniju proročku riječ; stoga dobro činite što se na nju obazirete kao na svjetiljku koja svijetli na mračnome mjestu, sve dok ne svane dan i zvijezda Danica uzađe u vašim srcima. I tu se javlja hebrejska riječ šahar, što je ispravno prevedeno morning lihts arises in your heart. Znači opet je ispravno prevesti sa jutarnje svjetlo.