Koja su Isusova iskušenja u pustinji?

Evanđelja
  • administrators

    Isusova iskušenja u pustinji, kako su zapisana u Evanđeljima po Mateju, Marku i Luki, nude duboke uvide u prirodu iskušenja, Isusov identitet i snagu Svetoga pisma. Ta se iskušenja događaju odmah nakon Isusova krštenja, gdje ga Bog Otac potvrđuje i pomazuje Duhom Svetim. Ovaj značajan događaj postavlja pozornicu za Njegovo javno djelovanje, ali prvo se mora suočiti s razdobljem testiranja i pripreme.

    Evanđelje po Mateju (4,1-11) i Evanđelje po Luki (4,1-13) pružaju detaljan prikaz ovih iskušenja, dok Evanđelje po Marku (1,12-13) nudi sažetiji sažetak. Za naše potrebe, prvenstveno ćemo se usredotočiti na pripovijesti u Mateju i Luki, jer one nude najopsežnije opise.

    Kontekst iskušenja

    Nakon krštenja, Isusa Duh vodi u pustinju. Ova postavka je značajna; pustinja simbolizira i fizičku pustoš i duhovnu kušnju. To je mjesto gdje su Izraelci lutali četrdeset godina, mjesto kušnje i ovisnosti o Bogu. Isusovih četrdeset dana u pustinji odražava ovo razdoblje, naglašavajući Njegovu ulogu kao novog Izraela i ispunjenje Zakona i Proroka.

    U pustinji, Isus posti četrdeset dana i četrdeset noći, razdoblje tijekom kojeg osjeća duboku tjelesnu glad. Upravo u ovom trenutku ranjivosti Sotona mu prilazi. Kušnje koje slijede nisu slučajne, već su strateški usmjerene na Isusovo poslanje i identitet.

    Prvo iskušenje: Pretvaranje kamenja u kruh

    Prvo je iskušenje usmjereno na Isusovu fizičku glad i Njegovo oslanjanje na Boga. Sotona kaže: "Ako si Sin Božji, zapovjedi ovom kamenju da postane kruh" (Matej 4:3, ESV). Ovo iskušenje izaziva Isusa da upotrijebi svoju božansku moć kako bi zadovoljio svoje neposredne fizičke potrebe. To je poziv na samodostatnost i test pouzdanja u Božju opskrbu.

    Isus odgovara citirajući Ponovljeni zakon 8:3, "Ne živi čovjek samo o kruhu, nego o svakoj riječi koja izlazi iz Božjih usta." Ovaj odgovor naglašava kritičnu duhovnu istinu: fizičko preživljavanje nije krajnji izvor života; nego je Božja Riječ ta koja održava i hrani dušu. Isus pokazuje svoje nepokolebljivo povjerenje u Božju opskrbu, čak i usprkos fizičkoj oskudici.

    Drugo iskušenje: baciti se s hrama

    Drugo iskušenje pomiče se s fizičkih potreba na područje duhovne oholosti i preuzetnosti. Sotona odvodi Isusa do vrha hrama u Jeruzalemu i kaže: "Ako si Sin Božji, baci se dolje, jer je pisano: 'On će zapovijedati svojim anđelima o tebi' i 'Na svojim će rukama nositi ustani, da ne udariš nogom o kamen’” (Matej 4:6, ESV). Ovdje Sotona citira Psalam 91:11-12, pokušavajući manipulirati Svetim pismom kako bi služio svojoj svrsi.

    Ovo iskušenje izaziva Isusa da dokaže svoje božansko sinovstvo prisiljavajući Božju ruku na dramatičan prikaz božanske zaštite. To je mamac da se ispita Božja vjernost i da se traži potvrda kroz čudesnu intervenciju. Isus se tome suprotstavlja citirajući Ponovljeni zakon 6:16, "Ne iskušavaj Gospodina, Boga svojega." Isus odbija manipulirati Božjim obećanjima u sebične svrhe. Njegov odgovor naglašava načelo da prava vjera ne zahtijeva znakove i čuda, već vjeruje u Božju vjernost bez da Ga iskušava.

    Treće iskušenje: obožavanje Sotone radi svjetovne moći

    Treće i posljednje iskušenje je najodvažnije. Sotona odvodi Isusa na visoku planinu i pokazuje mu sva kraljevstva svijeta i njihovu slavu. Zatim kaže: "Sve ću ti ovo dati ako padneš ničice i pokloniš mi se" (Matej 4:9, ESV). Ovo iskušenje nudi Isusu prečac do kraljevanja i slave, zaobilazeći patnju i žrtvu na križu.

    U svojoj srži, ovo iskušenje se odnosi na odanost i obožavanje. Sotona nudi Isusu svjetovnu moć i autoritet u zamjenu za štovanje, pokušavajući ga odvratiti od Njegove misije otkupljenja. Isusov odgovor je odlučan i nedvosmislen: "Odlazi, Sotono! Jer pisano je: 'Klanjaj se Gospodinu, Bogu svome, i njemu jedinome služi'" (Matej 4:10, ESV, citirajući Ponovljeni zakon 6:13). Isus ponovno potvrđuje svoju isključivu predanost Bogu i svoju predanost putu poslušnosti i žrtve.

    Teološke implikacije i pouke

    Isusova iskušenja u pustinji bogata su teološkim značenjem i praktičnim poukama za vjernike. Oni otkrivaju ključne aspekte Isusova identiteta i poslanja te daju model za prevladavanje kušnje.

    1. Isus kao Novi Adam i Pravi Izrael: Kušnje ističu Isusa kao novog Adama koji uspijeva tamo gdje prvi Adam nije uspio. Dok je Adam podlegao iskušenju u vrtu, Isus pobjeđuje u pustinji. Slično tome, Isus utjelovljuje pravi Izrael, vjerno vjerujući Bogu i slušajući ga tamo gdje je Izrael posrnuo u pustinji.

    2. Moć Svetog pisma: Isusovi odgovori na svaku kušnju ukorijenjeni su u Svetom pismu. On koristi Božju Riječ kao oružje protiv Sotoninih laži i prijevara. Ovo naglašava važnost poznavanja i primjene Svetog pisma u duhovnoj borbi. Kao što Hebrejima 4:12 kaže: "Jer riječ je Božja živa i djelotvorna, oštrija od svakog dvosjeklog mača."

    3. Povjerenje u Božju odredbu i vrijeme: Prvo iskušenje uči o važnosti povjerenja u Božju odredbu i vrijeme. Isus odbija upotrijebiti svoju moć za samozadovoljenje, pokazujući oslanjanje na Božju hranu. To izaziva vjernike da se pouzdaju u Božju opskrbu, čak iu vremenima potrebe i nesigurnosti.

    4. Vjera bez preuzetnosti: Druga kušnja upozorava na preuzetnost i zlouporabu vjere. Prava vjera ne nastoji manipulirati Bogom niti zahtijevati čudesne znakove. Umjesto toga, počiva na Božjim obećanjima s poniznošću i povjerenjem.

    5. Isključivo štovanje i odanost: Treća kušnja naglašava važnost isključivog štovanja i odanosti Bogu. Isus odbacuje privlačnost svjetovne moći i slave, birajući put poslušnosti i žrtve. Ovo poziva vjernike da daju prioritet svojoj odanosti Bogu iznad svega, odupirući se iskušenju da kompromitiraju svoju vjeru radi svjetovne dobiti.

    Zaključak

    Isusova iskušenja u pustinji duboka su pripovijest koja otkriva prirodu iskušenja, Isusov identitet i snagu Svetoga pisma. Oni nude vrijedne lekcije vjernicima na njihovim duhovnim putovanjima. Isusova pobjeda nad iskušenjem predstavlja i uzor i izvor snage za one koji se suočavaju s vlastitim kušnjama i izazovima.

    U pustinji Isus pokazuje svoje nepokolebljivo povjerenje u Boga, svoje duboko poznavanje Svetoga pisma i nepokolebljivu predanost svojoj misiji. Kao vjernici, pozvani smo slijediti Njegov primjer, oslanjajući se na Božju Riječ, uzdajući se u Njegovu opskrbu i održavajući svoju isključivu odanost Njemu. Snagom Duha Svetoga i mi možemo pobijediti kušnju i vjerno hoditi putem koji je Bog postavio pred nas.


  • Što kaže Ivan 3:16?

    Evanđelja
    1
    0 Votes
    1 Objave
    33 Pregleda
    Nema odgovora
  • Koje je značenje prispodobe o deset djevica?

    Evanđelja
    1
    0 Votes
    1 Objave
    35 Pregleda
    Nema odgovora
  • Je li Judi bilo oprošteno nakon što je izdao Isusa?

    Evanđelja
    2
    0 Votes
    2 Objave
    100 Pregleda
    FaithF

    Nije li Isus rekao apostolima da jedan od njih đavo? Je!
    Rekao je da će ga jedan od njih izdati!
    Rekao je da bi bilo bolje da se taj nije ni rodio koji ga izda!
    Dakle Juda se rasjekao, i učinio je samoubistvo.
    Može li se samoubistvo oprostiti? Ne, jer je oduzeo sebi život i tako se nije mogao pokajati.
    Da se pokajao i da se nije bio , bar tako ja razumijem iz Biblije bilo bi mu oprošteno.
    Može se oprostiti ubici nekoga drugoga , ako se pokaje i više to ne čini
    Ali, kako se mrtav može pokajati, kada ništa ne zna i oduzeo sam sebi život ?
    Da li misliš da moguće da se oprosti ko sam sebi oduzme život, ako nije psihički poremećen , jer mislim da nije isto zdrav i bolestan u smislu svjestan i nesvjestan, ali i tio je pitanje za razgovor .
    Ali možda bolje da to ostavimo Gospodu

    Jer mislim , da piše , da će biti spašenih i onih za koje ne bi ni pomislili.
    Mislim jer sam zaboravila gdje.

    Ako ti znaš , molim te reci mi, jer ne bi se sjetila da mi neko prijeti smrću
    Hvala u naprijed!

  • Tko su bila Isusova braća spomenuta u Bibliji?

    Evanđelja
    1
    0 Votes
    1 Objave
    39 Pregleda
    Nema odgovora
  • Koja je nova zapovijed koju je Isus dao?

    Evanđelja
    1
    0 Votes
    1 Objave
    27 Pregleda
    Nema odgovora
  • Koje je značenje Isusovog pretvaranja vode u vino?

    Evanđelja
    1
    0 Votes
    1 Objave
    25 Pregleda
    Nema odgovora
  • Što znači Matej 12:43-45?

    Evanđelja
    1
    0 Votes
    1 Objave
    42 Pregleda
    Nema odgovora
  • Što znači Matej 11,28-30?

    Premješteno Evanđelja
    1
    0 Votes
    1 Objave
    32 Pregleda
    Nema odgovora