Tko su bila Isusova braća spomenuta u Bibliji?

Evanđelja

  • Isusova braća koja se spominju u Bibliji bila su tema velikog interesa i rasprava među znanstvenicima i vjernicima. Novi zavjet pruža nekoliko referenci o Isusovoj braći i sestrama, a razumijevanje njihovog identiteta može ponuditi dublji uvid u obiteljski i društveni kontekst Isusova života i službe.

    U Evanđelju po Mateju, Isusova braća su izričito imenovana u nekoliko odlomaka. Matej 13:55-56 kaže: "Nije li ovo drvodjeljev sin? Nije li mu majka ime Marija i braća mu Jakov, Josip, Šimun i Juda? Nisu li sve njegove sestre s nama? Gdje je li onda ovaj čovjek dobio sve te stvari?" Ovaj odlomak ne samo da imenuje četiri brata – Jakova, Josipa (također nazvan Josije u Marku 6:3), Šimuna i Judu (također poznat kao Juda) – već također spominje da je Isus imao sestre, iako one nisu imenovane ni ovdje ni drugdje u Novi zavjet.

    Identifikacija ove braće dovela je do različitih tumačenja tijekom stoljeća. Neke ranokršćanske tradicije, osobito one iz rimokatoličke i pravoslavne perspektive, sugerirale su da ta "braća" nisu bila biološka braća i sestre Marije i Josipa, već rođaci ili polubraća i sestre. Ovo tumačenje proizlazi iz doktrine o vječnom Marijinom djevičanstvu, prema kojem je Marija ostala djevica tijekom cijelog svog života.

    Jedan argument za ovo gledište je upotreba grčke riječi "adelphos" (ἀδελφός) u Novom zavjetu, koja može značiti biološki brat, ali se može koristiti i šire za označavanje bliskog rođaka ili čak suvjernika. Na primjer, u Septuaginti (grčki prijevod Starog zavjeta), izraz "adelfos" koristi se za opisivanje odnosa između bliskih rođaka osim braće i sestara, kao što je u Postanku 13:8 gdje Abraham naziva Lota svojim bratom iako je Lot zapravo njegov nećak.

    Međutim, najizravnije čitanje evanđeoskih tekstova sugerira da su te osobe doista bile Isusova polubraća, djeca Marije i Josipa rođena nakon Isusa. Ovo tumačenje je podržano kontekstom odlomaka i činjenicom da su ih ljudi u Isusovom rodnom gradu Nazaretu nazivali njegovom braćom i sestrama na način koji sugerira da su bili dio njegove uže obitelji.

    Jakov, jedan od Isusove braće, posebno je značajan u ranoj kršćanskoj zajednici. Često ga se poistovjećuje s Jakovom Pravednim, koji je postao vodeća osoba u jeruzalemskoj crkvi. Pavao spominje Jakova u Galaćanima 1,19, govoreći: "Nisam vidio nijednog drugog apostola - samo Jakova, brata Gospodinova." Taj je Jakov odigrao ključnu ulogu u ranoj crkvi, predsjedavajući Jeruzalemskim vijećem opisanim u Djelima 15 i autorom Jakovljeve poslanice, pisma uključenog u kanon Novog zavjeta.

    Juda, drugi Isusov brat, tradicionalno se identificira kao autor Judine poslanice. Na početku svog pisma, Juda sebe naziva "slugom Isusa Krista i bratom Jakovljevim" (Judina 1:1), što je u skladu s obiteljskim vezama spomenutim u Evanđeljima.

    Druga dva brata, Josip (Jozes) i Šimun, manje su istaknuti u biblijskoj pripovijesti, a malo je podataka o njihovim životima ili ulogama unutar ranokršćanske zajednice. Unatoč tome, njihovo spominjanje u Evanđeljima naglašava činjenicu da je Isus odrastao u tipičnoj židovskoj obiteljskoj strukturi, s braćom i sestrama koji bi dijelili svakodnevni život i iskustva njihova kućanstva u Nazaretu.

    Prisutnost Isusove braće i sestara također ističe Isusovu ljudskost, koji je iskusio obiteljsku dinamiku i odnose kao i mi. Ovaj aspekt njegova života može ga učiniti bližim vjernicima, jer pokazuje da je bio dio stvarne, svakodnevne obitelji sa svim radostima i izazovima koji dolaze s tim.

    Pitanje Isusove braće i sestara dotiče se i širih teoloških tema, poput prirode utjelovljenja. Isus, potpuno božanski i potpuno ljudski, ušao je u naš svijet u najobičnijim okolnostima, rodivši se u obitelji s braćom i sestrama. Ova stvarnost može produbiti naše cijenjenje Isusove poniznosti i pristupačnosti, koji nije ostao udaljen od ljudskih iskustava, već ih je u potpunosti prihvatio.

    Ukratko, Isusova braća spomenuta u Bibliji — Jakov, Josip, Šimun i Juda — vjerojatno su bila njegova polubraća, djeca Marije i Josipa. Njihova prisutnost u evanđeoskim pripovijestima pruža vrijedan kontekst za razumijevanje Isusova zemaljskog života i ranokršćanske zajednice. Dok neke tradicije tu braću i sestre tumače kao rođake ili polubraću kako bi poduprle doktrinu o Marijinom vječnom djevičanstvu, najjednostavnije čitanje Novog zavjeta sugerira da su oni doista bili njegova biološka braća i sestre. Ova su braća, osobito Jakov i Juda, odigrala značajnu ulogu u ranoj crkvi, pridonoseći širenju evanđelja i oblikovanju kršćanskog nauka. Kroz njihove priče dobivamo potpuniju sliku Isusova obiteljskog života i ljudskih veza koje su oblikovale njegovu službu.


  • Što kaže Ivan 3:16?

    Evanđelja
    1
    0 Votes
    1 Objave
    33 Pregleda
    Nema odgovora
  • Koje je značenje prispodobe o deset djevica?

    Evanđelja
    1
    0 Votes
    1 Objave
    35 Pregleda
    Nema odgovora
  • Je li Judi bilo oprošteno nakon što je izdao Isusa?

    Evanđelja
    2
    0 Votes
    2 Objave
    100 Pregleda
    FaithF

    Nije li Isus rekao apostolima da jedan od njih đavo? Je!
    Rekao je da će ga jedan od njih izdati!
    Rekao je da bi bilo bolje da se taj nije ni rodio koji ga izda!
    Dakle Juda se rasjekao, i učinio je samoubistvo.
    Može li se samoubistvo oprostiti? Ne, jer je oduzeo sebi život i tako se nije mogao pokajati.
    Da se pokajao i da se nije bio , bar tako ja razumijem iz Biblije bilo bi mu oprošteno.
    Može se oprostiti ubici nekoga drugoga , ako se pokaje i više to ne čini
    Ali, kako se mrtav može pokajati, kada ništa ne zna i oduzeo sam sebi život ?
    Da li misliš da moguće da se oprosti ko sam sebi oduzme život, ako nije psihički poremećen , jer mislim da nije isto zdrav i bolestan u smislu svjestan i nesvjestan, ali i tio je pitanje za razgovor .
    Ali možda bolje da to ostavimo Gospodu

    Jer mislim , da piše , da će biti spašenih i onih za koje ne bi ni pomislili.
    Mislim jer sam zaboravila gdje.

    Ako ti znaš , molim te reci mi, jer ne bi se sjetila da mi neko prijeti smrću
    Hvala u naprijed!

  • Koja su Isusova iskušenja u pustinji?

    Evanđelja
    1
    0 Votes
    1 Objave
    28 Pregleda
    Nema odgovora
  • Zašto je Juda Iškariotski izdao Isusa?

    Evanđelja
    1
    0 Votes
    1 Objave
    29 Pregleda
    Nema odgovora
  • Koje je značenje Isusovog pretvaranja vode u vino?

    Evanđelja
    1
    0 Votes
    1 Objave
    25 Pregleda
    Nema odgovora
  • Što znači Matej 12:43-45?

    Evanđelja
    1
    0 Votes
    1 Objave
    42 Pregleda
    Nema odgovora
  • Što znači Matej 11,28-30?

    Premješteno Evanđelja
    1
    0 Votes
    1 Objave
    32 Pregleda
    Nema odgovora