Što možemo naučiti od žena na grobu iz Evanđelja?


  • Pripovijest o ženama na grobu, koja se nalazi u završnim poglavljima četiri evanđelja (Matej 28:1-10, Marko 16:1-8, Luka 24:1-12 i Ivan 20:1-18), nudi duboki uvid u ulogu i priznanje žene u ranoj kršćanskoj zajednici i pruža bezvremenske pouke za suvremene vjernice. Ovaj izvještaj ne samo da naglašava pouzdanost i hrabrost ovih žena, već također naglašava njihovu integralnu ulogu u priči o uskrsnuću Isusa Krista.

    Vjernost i odanost

    Žene na grobu, koje se obično identificiraju kao Marija Magdalena, Marija Jakovljeva majka i Saloma (i Ivana u Lukinom izvještaju), pokazuju izuzetnu vjernost i odanost. Ove žene, koje su slijedile Isusa tijekom Njegove službe i brinule za njega vlastitim sredstvima (Luka 8:2-3), nastavile su svoju službu čak i nakon Njegovog raspeća. Otišli su na grob rano prvog dana u tjednu, donoseći mirodije da pomažu Isusovo tijelo (Marko 16,1). Njihovi postupci dovoljno govore o njihovoj odanosti i odanosti. Unatoč očaju i opasnosti, ostali su nepokolebljivi. Ovo nas uči vrijednosti postojanosti u vjeri čak i kada se okolnosti čine tmurnim, a ishodi neizvjesnima.

    Svjedok i svjedočanstvo

    Značajno je da su žene na grobu bile prvi svjedoci uskrsnuća. Ovo je ključna točka u razumijevanju ranokršćanskog pogleda na žene. U kulturnom kontekstu gdje se svjedočanstvo žena često podcjenjivalo i odbacivalo, činjenica da su žene bile prve koje su svjedočile i posvjedočile uskrsnuću duboko je kontrakulturna. Matej 28:8 govori nam da su napustili grobnicu "sa strahom i velikom radošću" kako bi ispričali što su vidjeli. Njihovo početno svjedočanstvo snažno je svjedočanstvo istine o uskrsnuću.

    Uloga žena kao prvih evanđelista, nositelja dobre vijesti, snažan je podsjetnik na uključivu prirodu evanđelja. Dovodi u pitanje kulturne i društvene norme koje mogu ograničiti uloge službenika na temelju spola i poziva na priznavanje darova i poziva kod svih vjernika, bez obzira na spol.

    Susret s Anđeoskim

    Žene na grobu imale su susret s anđelima koji su dali božansku objavu o Isusovom uskrsnuću. U Mateju 28,5-6, anđeo im govori: "Ne bojte se, jer znam da tražite Isusa koji je bio raspet. Nema ga ovdje; uskrsnuo je, kao što je rekao." Ovaj susret naglašava raskrižje božanskog sa svjetovnim i ulogu žena u primanju i odgovaranju na božanske objave. Podsjeća nas da Bog često izabire neočekivane ljude i trenutke da otkrije svoje nakane i planove.

    Odgovor na božansku objavu

    Odgovor žena na anđeosku poruku jednako je poučan. Unatoč svom početnom strahu, poslušali su anđelovu zapovijed da brzo odu i jave učenicima (Matej 28:7). Njihova poslušnost božanskoj poruci model je odgovornog učeništva. Uči nas da susret s Božjom istinom zahtijeva odgovor - ne samo intelektualno prihvaćanje nego i aktivno sudjelovanje u Božjem otkupiteljskom djelu u svijetu.

    Osobni susret s Kristom

    U Evanđelju po Ivanu, Marija Magdalena ne samo da vidi prazan grob, već i susreće uskrslog Krista. Taj osobni susret pretvara njezinu tugu u radost i ona postaje prva koja će učenicima navijestiti uskrsloga Gospodina (Iv 20,18). Njezin susret naglašava osobnu prirodu kršćanske vjere - da se ne radi samo o doktrinarnoj ispravnosti, već o živom, dinamičnom odnosu s Kristom.

    Teološke i praktične implikacije

    Teološki gledano, priča o ženama na grobu osnažuje ključne kršćanske doktrine - Kristovo fizičko uskrsnuće, pouzdanost Božje riječi ("Uskrsnuo je, kao što je rekao") i univerzalni poziv na svjedočenje. Praktično, to nas izaziva da preispitamo naše percepcije vodstva i uloga službe unutar crkve. Poziva na inkluzivniji pristup koji priznaje doprinose svih članova tijela Kristova.

    Razmišljanja za današnju Crkvu

    Priča o ženama na grobu potiče današnju Crkvu da bude zajednica u kojoj se njeguje vjernost, u kojoj su svi članovi osnaženi da svjedoče istinu Evanđelja i gdje se očekuju i pozdravljaju susreti s božanskim. Izaziva nas da budemo mjesto gdje se čuju i cijene glasovi marginaliziranih, ne zato što je to kulturno ili politički korisno, već zato što odražava uključivo srce Evanđelja.

    Na kraju, žene na grobu uče nas o vjernosti, hrabrosti i radosti uskrsnuća. Podsjećaju da su svi vjernici, bez obzira na spol, pozvani biti vjerni svjedoci snage uskrsnuća koja mijenja živote. Njihova priča nije samo narativ o pasivnim gledateljima, već o aktivnim sudionicima božanske drame iskupljenja. Njihovo nasljeđe je ostavština hrabrosti, odanosti i naviještanja, ostavština koja bi trebala nadahnuti i izazvati sve koji danas slijede Krista.


  • mene zanima ovo -
    GDJE je bila
    MAJKA od SINA od Boga Jedinoga Oca YHVH - G Yehoshue?
    GDJE je bila MARIJA?