Kako je istina definirana biblijskim pojmovima?


  • U biblijskim terminima, pojam istine duboko je utkan u tkivo Svetoga pisma, odražavajući prirodu i karakter samoga Boga. Biblija ne predstavlja istinu samo kao skup prijedloga ili činjeničnih izjava, već kao duboku, relacionu stvarnost koja je utjelovljena u osobi Isusa Krista i otkrivena kroz Božju Riječ. Razumijevanje istine iz biblijske perspektive zahtijeva od nas da razmotrimo njezinu teološku, moralnu i odnosnu dimenziju kako je prikazana u cijeloj Bibliji.

    U samom temelju, istina u Bibliji je usidrena u Božjoj prirodi. Bog je opisan kao Bog istine (Pnz 32,4), a Njegove se riječi dosljedno prikazuju kao pouzdane i pouzdane. Ova božanska osobina istinitosti naglašena je u Brojevima 23:19, koji izjavljuje: "Bog nije čovjek da laže, ni sin čovječji da se predomišlja." Ovaj stih naglašava nepromjenjivu i vjernu prirodu Boga, suprotstavljajući je ljudskim tendencijama prema lažima i promjenjivosti. U tom smislu, istina nije samo apstraktan pojam, već je sastavni dio same Božje biti.

    Sveto pismo također potvrđuje da je Božja Riječ istina. U Psalmu 119:160, zapisano je: "Zbroj je riječi tvojih istina, i svako tvoje pravedno pravilo traje zauvijek." Ovaj stih ističe trajnu i sveobuhvatnu prirodu Božje Riječi kao krajnje mjerilo istine. Sam Isus, u svojoj velikosvećeničkoj molitvi, to je potvrdio kada je rekao: "Posveti ih u istini; tvoja je riječ istina" (Ivan 17,17). Ovdje Isus naglašava posvećujuću snagu Božje Riječi, koja je sama po sebi istinita i služi kao temelj za razlučivanje i življenje istine u životu vjernika.

    Štoviše, istina je personificirana u Isusu Kristu. U Ivanu 14,6 Isus daje duboku izjavu: "Ja sam put i istina i život. Nitko ne dolazi k Ocu osim po meni." Ova izjava sažima bit istine u biblijskim terminima, predstavljajući Isusa ne samo kao učitelja istine već i kao utjelovljenje same istine. Njegov život, učenja, smrt i uskrsnuće otkrivaju konačnu stvarnost Božjeg plana otkupljenja za čovječanstvo. Isusova tvrdnja da je istina izaziva nas da istinu ne vidimo samo kao apstraktni pojam, već kao relacionu stvarnost koja se doživljava kroz odnos s njim.

    Biblijsko razumijevanje istine uključuje i moralnu dimenziju. Istina se ne odnosi samo na činjeničnu točnost, već i na život u skladu s Božjim pravednim mjerilima. Apostol Pavao u svojoj poslanici Efežanima potiče vjernike da "govore istinu u ljubavi" (Efežanima 4,15), naglašavajući da istinu treba priopćiti u duhu ljubavi i poštenja. To odražava biblijski poziv da se živi istinito, usklađujući svoja djela i riječi s Božjim karakterom. Deveta zapovijed, "Ne svjedoči lažno na bližnjega svoga" (Izl 20,16), dodatno naglašava moralni imperativ da podržimo istinitost u našim odnosima s drugima.

    Uz svoju teološku i moralnu dimenziju, istina u Bibliji ima i relacijski aspekt. Istina se treba živjeti u zajednici, njegujući povjerenje i jedinstvo među vjernicima. Efežanima 4:25 potiče: "Stoga, odbacite laž, neka svaki od vas govori istinu sa svojim bližnjim, jer smo udovi jedni drugima." Ovaj stih naglašava zajedničku prirodu istine, koja povezuje vjernike u međusobnom povjerenju i odgovornosti. Istina, dakle, nije samo osobna vrlina, već i odnosna obveza koja jača tijelo Kristovo.

    Potraga za istinom također je transformativni proces. Biblija govori da istina ima moć osloboditi ljude. Isus u Ivanu 8:32 kaže: "I upoznat ćete istinu i istina će vas osloboditi." Ova sloboda nije samo oslobođenje od neznanja ili prijevare, već dublja sloboda od ropstva grijeha i laži. Istina Evanđelja oslobađa pojedince da žive autentično i potpuno u svjetlu Božje milosti i istine.

    Kroz crkvenu povijest, teolozi i kršćanski mislioci razmišljali su o prirodi istine. Augustin iz Hipona, u svom djelu "Ispovijesti", istražuje odnos između istine i čežnje ljudske duše za Bogom, sugerirajući da se pravo ispunjenje nalazi u usklađivanju s božanskom istinom. Slično, Toma Akvinski, u svojoj "Summa Theologica", raspravlja o istini kao korespondenciji između intelekta i stvarnosti, koja je u konačnici utemeljena na Božjoj vječnoj istini.

    U praktičnom smislu, prihvaćanje biblijske istine uključuje predanost razboritosti i mudrosti. Apostol Pavao, pišući Filipljanima, potiče vjernike da se usredotoče na ono što je istinito, časno, pravedno, čisto, lijepo, pohvalno, izvrsno i hvale vrijedno (Filipljanima 4,8). Ovaj poticaj poziva kršćane da njeguju način razmišljanja koji traži i cijeni istinu u svim aspektima života, bilo u mislima, riječima ili djelima.

    Zaključno, istina u biblijskom smislu višestruk je koncept koji obuhvaća Božju prirodu, objavu Njegove Riječi, osobu Isusa Krista te moralne i relacijske dimenzije ljudskog života. To je božanska osobina, standard za život i relacijska stvarnost koja transformira pojedince i zajednice. Kao Kristovi sljedbenici, pozvani smo živjeti u svjetlu ove istine, dopuštajući joj da oblikuje naša uvjerenja, djelovanje i odnose, u konačnici odražavajući karakter Boga istine koji nas poziva u život slobode i autentičnosti.


  • Ko su Sinovi Božji iz Postanka 6?

    Biblija studij
    4
    0 Votes
    4 Objave
    85 Pregleda
    klerosK

    @Gost je rekao u Ko su Sinovi Božji iz Postanka 6?:

    I u knjizi joba su se anđeli radovali stvaranju zemlje a ne sinovi božiji .

    ... Jutarnje su zvijezde zajednički radosno klicale, a svi sinovi Božji počeli s odobravanjem uzvikivati” (Job 38:7, NS).

    Zvijezde su u Bibliji uvijek simboli anđela, drugo kad su pred Boga stali Sinovi Božji i Satan - to se isto spominje u Jobu, može biti da su tu Sinovi Božji predstavnici drugih planeta koji nisu pali, a Satan je bio predstavnik zemlje, jer je Adam pogriješio - Isus kaže za nj knez ovog svijeta. Isto se za Adama kaže da je Sin Božji.....u Bibliji imamo više značenja Sin Božji
    Anđeli su stvoreni kao Sin Božji, ljudi su adoptirani kao sinovi Božji, a Isus je Sin Božji je rođen ili proistekao iz Oca. E sada ovi Sinovi Božji iz Postanka 6 su zanimljivi - sigurno je jedna opcija od prve dvije, ali koja?

  • Babylon

    Biblija studij
    1
    0 Votes
    1 Objave
    20 Pregleda
    Nema odgovora
  • Koje pouke možemo naučiti iz prispodobe o velikoj gozbi u Luki 14:15-24?

    Biblija studij
    1
    0 Votes
    1 Objave
    19 Pregleda
    Nema odgovora
  • Što Biblija kaže o seksualnosti i braku?

    Biblija studij
    1
    0 Votes
    1 Objave
    21 Pregleda
    Nema odgovora
  • Koji su primjeri Božjeg gnjeva u Bibliji?

    Biblija studij
    2
    0 Votes
    2 Objave
    40 Pregleda
    klerosK

    Postavlja se pitanje, ako je Bog pravedno gnjevan, možemo li mi i mi kršćani pokazivati takvu gnjev kao što ovi tekstovi gore kazuju. To se taklo moglo u Starom zavjetu, gdje Bog zajedno sa izraelskim narodom istrijebljivao pogane narode koji su činili zlo, nepravdu i gnusobe. Jednom kad Isusa nisu htjeli primiti stanovnici nekog sela u Samariji, vele Ivan i Jakov Isusu da siđe oganj na ovo selo, a Isus veli da nije došao da pogubi duše. Zato postvljam ovdje pitanje za sve kršćane, trebamo li biti gnjevni, pokazivati gnjev, a da ne pitam onako gnjevni npr. rušiti idole drugih religija i slično.

  • Ko je sastavio biblijske knjige?

    Biblija studij
    1
    0 Votes
    1 Objave
    16 Pregleda
    Nema odgovora
  • Spominje li Biblija dinosaure?

    Biblija studij
    1
    0 Votes
    1 Objave
    13 Pregleda
    Nema odgovora
  • Kako Pavao pomiruje zakon i milost u svojim poslanicama crkvama?

    Biblija studij
    2
    0 Votes
    2 Objave
    30 Pregleda
    klerosK

    Ako je samo milost, onda Zakonu tu nema mjesta neki će reći. Drugi će Zakon uzvisivati kao da on spašava, ali istina je negdje tu između. Naravno da smo milošću spašeni, ali Zakon nam služi kao ogledalo. Kad smo prljavi, onda tražimo ogledalo da vidimo gdje smo prljavi na licu, i onda to vodom operemo. Tako je i sa grijehom, ako vidimo da kršimo Zakon, tražimo Kristovu krv da nas očisti. Zakon je pedaigogos - peidagogosi su u staroj Grčkoj vodili djecu bogataša u školu, bili su njihovi čuvari. Eto malo o Zakonu i Milosti.