Je li grijeh brinuti se o fizičkom izgledu?


  • Briga o fizičkom izgledu tema je koja često stvara napetost između društvenih normi i duhovnih vrijednosti. Kao kršćanin, vjerujem da je ključno ovom pitanju pristupiti s uravnoteženom perspektivom, oslanjajući se na Sveto pismo i širu kršćansku tradiciju kako bismo razumjeli implikacije naših stavova prema fizičkom izgledu.

    Prvo, važno je prepoznati da Biblija ne označava izričito brigu o fizičkom izgledu kao grijeh. Međutim, pruža smjernice o tome kako bismo trebali odrediti prioritet svojih vrijednosti i na što bismo se trebali usredotočiti. U 1. Samuelovoj 16:7 čitamo: "Ali Jahve reče Samuelu: 'Ne obaziri se na njegov izgled ni na njegovu visinu, jer sam ga odbacio. Jahve ne gleda na ono što ljudi gledaju. Ljudi gledaju na vanjski izgled, ali Gospodin gleda na srce.'" Ovaj stih naglašava da Božja primarna briga nije naš vanjski izgled, već stanje našeg srca.

    Novi zavjet također odražava ovaj osjećaj. U 1. Petrovoj 3:3-4, Petar savjetuje: "Vaša ljepota ne bi trebala dolaziti od vanjskog ukrasa, kao što su složene frizure i nošenje zlatnog nakita ili fine odjeće. Umjesto toga, to bi trebala biti ljepota vašeg unutarnjeg jastva, neprolazne ljepote blagog i tihog duha, što je od velike vrijednosti u Božjim očima." Ovdje Petar ne osuđuje čin brige o vlastitom izgledu, već naglašava da prava ljepota u Božjim očima dolazi iznutra.

    Iako ovi stihovi naglašavaju važnost unutarnje ljepote i karaktera, oni ne sugeriraju da je briga za fizički izgled sama po sebi pogrešna. Zapravo, Biblija sadrži brojne reference o važnosti brige o našem tijelu. Na primjer, 1. Korinćanima 6:19-20 kaže: "Zar ne znate da su vaša tijela hramovi Duha Svetoga, koji je u vama, kojega ste primili od Boga? Niste svoji; kupljeni ste cijena. Zato častite Boga svojim tijelima." Ovaj odlomak sugerira da su naša tijela vrijedna i da se prema njima treba odnositi s poštovanjem i pažnjom, što može uključivati ​​održavanje zdravog i pristojnog izgleda.

    Ključno pitanje, dakle, nije sama briga o fizičkom izgledu, već motivacija i prioriteti koji stoje iza toga. Ako naša briga za izgled proizlazi iz želje da odamo počast Bogu brinući se za tijelo koje nam je On dao, i ako je uravnotežena s fokusom na njegovanje unutarnjih vrlina, onda to nije grešno. Međutim, ako naša preokupacija izgledom vodi do taštine, ponosa ili zanemarivanja duhovnog rasta, to može postati problematično.

    Isus se pozabavio pitanjem pogrešno postavljenih prioriteta u Mateju 6:19-21, govoreći: "Ne sabirajte sebi blago na zemlji, gdje ga uništavaju moljac i gamad, i gdje lopovi provaljuju i kradu. Nego sabirajte sebi blago na nebu , gdje moljac i gamad ne uništavaju, i gdje lopovi ne provaljuju i ne kradu, jer gdje ti je blago, ondje će ti biti srce također." Ovo nas učenje potiče da se usredotočimo na vječne vrijednosti, a ne na privremene, zemaljske brige. Kada nam je primarna briga naš fizički izgled, riskiramo da izgubimo iz vida ono što je uistinu važno u Božjim očima.

    Štoviše, težnja za fizičkom ljepotom ponekad može dovesti do nezdravog ponašanja i stavova. U našem modernom društvu postoji ogroman pritisak da se prilagodimo određenim standardima ljepote, što može rezultirati problemima kao što su tjelesna dismorfija, poremećaji prehrane i opsjednutost kozmetičkim zahvatima. Ovakva ponašanja mogu biti štetna ne samo za naše fizičko zdravlje, već i za naše mentalno i duhovno blagostanje. Kao kršćani, pozvani smo pronaći svoj identitet i vrijednost u Kristu, a ne u društvenim standardima ljepote.

    C.S. Lewis u svojoj knjizi "Mere Christianity" raspravlja o konceptu ponosa i kako se on može manifestirati u različitim aspektima naših života, uključujući i naš izgled. On piše: "Ponos ne uživa u tome što nešto imaš, samo u tome što imaš više toga od drugog čovjeka. Usporedba je ono što te čini ponosnim: zadovoljstvo biti iznad ostalih." Kada naša briga za fizički izgled postane stvar ponosa i usporedbe, to nas može odvesti od poniznosti i nesebičnosti koje je Krist bio primjer.

    Također je vrijedno razmotriti utjecaj naše usredotočenosti na izgled na naše odnose s drugima. Jakovljeva 2:1-4 upozorava protiv pokazivanja favoriziranja na temelju vanjskog izgleda: "Braćo moja i sestre, vjernici našeg slavnog Gospodina Isusa Krista ne smiju pokazivati ​​favoriziranje. Pretpostavimo da na vaš sastanak dođe čovjek sa zlatnim prstenom i finom odjećom, i siromah u prljavoj staroj odjeći također ulazi. Ako pokažete posebnu pozornost čovjeku koji nosi finu odjeću i kažete, 'Ovdje je dobro mjesto za vas,' ali recite siromasima čovječe, 'Ti stoj tamo' ili 'Sjedni na pod pored mojih nogu,' nisi li napravio razliku između sebe i postao sudije sa zlim mislima?" Ovaj nas odlomak izaziva da pogledamo dalje od vanjskog izgleda i da cijenimo svaku osobu kao ljubljeno dijete Božje.

    Zaključno, briga o fizičkom izgledu nije sama po sebi grešna, ali zahtijeva pažljivo ispitivanje naših motiva i prioriteta. Trebali bismo nastojati slaviti Boga brinući se za svoja tijela, prepoznajući ih kao hramove Duha Svetoga. U isto vrijeme moramo osigurati da naš fokus na izgled ne zasjeni njegovanje unutarnjih vrlina i naš odnos s Bogom. Držeći naša srca usklađena s Božjim vrijednostima i nastojeći odražavati Njegov karakter u svim aspektima naših života, možemo se snalaziti u složenosti ovog pitanja na način koji mu daje čast.


  • Da li kršćani trebaju služiti u vojsci i nositi oružje?

    Moral & Etika
    3
    0 Votes
    3 Objave
    101 Pregleda
    ZenZ

    Odličan film gledao sam ga po istinitoj priči. A sad ću da vam ispričam dve priče koje su se desile u Americi pre par godina,bilo je to i na televiziji i u novinama. Prva priča je zaboravio sam ime grada uglavnom Crnačka Baptistička Crkva znate da tamo postoje samo crkve gde idu crnci.Jednog dana kada nije bila služba već nedeljno proučavanje bilo je oko 20 vernika u crkvi i ušao je jedan mladić belac i seo na stolice u crkvi. Kada su ovi počeli pojedinačno da se mole na glas jedan za drugim kao što je običaj i u nekim našim crkvama ovaj mladić belac izvadi oružje i sve ih pobije. Kada ga je policija uhapsila rekao je da ih je ubio samo zato što su crnci i da je on rasista, totalno glupa priča ali 20 ljudi mrtvo. Druga priča je isto u nekoj crkvi ovoga puta u Teksasu isti scenario molitva dolazi čovek u crkvu i tokom molitve počinje da puca po vernicima. Samo što ovoga puta su verni iz crkve ubili njega jer su svi muškarci pa čak i neke žene bile naoružane što im zakon u toj državi dozvoljava.Ishod na kraju priče jedan mrtav napadač i par ranjenih vernika srećom svi su preživeli.

  • 0 Votes
    1 Objave
    40 Pregleda
    Nema odgovora
  • Smatra li se tjeskoba grijehom prema Bibliji?

    Moral & Etika
    1
    0 Votes
    1 Objave
    22 Pregleda
    Nema odgovora
  • Kako Biblija definira ogovaranje?

    Moral & Etika
    2
    0 Votes
    2 Objave
    41 Pregleda
    piramida4P

    dal u ogovaranje spada
    kad ja govorim
    ISTINU koja se desila?

  • Kako da se iskreno ispričam nekome koga sam povrijedio?

    Moral & Etika
    3
    0 Votes
    3 Objave
    65 Pregleda
    klerosK

    @piramida4 je rekao u Kako da se iskreno ispričam nekome koga sam povrijedio?:

    kao pravi Kršćanin
    SVE OPROSTITI
    I PRIJE NEGO SE DESILO ?

    Joj koliko se na facebook grupama svađaju i vrijeđaju da je to nenormalno. Mene ako neko uvrijedi ja ga blokiram, ali po ovoj temi bi trebao oprostiti onome koji me uvrijedio. Ali isto oni koji su nekog uvrijedili ne misle se nekome ispričati, onda nastaje problem - kako ćeš mu oprostiti, kad ti se nije obratio i rekao "čuj uvrijedio sam te, oprosti mi".

  • Ima li duhovitih stihova u Bibliji?

    Moral & Etika
    2
    0 Votes
    2 Objave
    34 Pregleda
    creedC

    Ja kad god sam čitao ove stihove Djela apostola od 19,14 sam se smijao.

    A bilo je sedam sinova Skeve Židova, poglavara svećeničkoga, koji su to činili. A zao im duh odgovori: "Isusa poznajem, i Pavla znam, ali vi tko ste?" I skočivši na njih čovjek, u kojemu je bio zao duh, nadvlada njih dvojicu, i pritište ih tako, da su goli i izranjeni utekli iz one kuće. I ovo doznadoše svi Židovi i neznabošci, koji su stanovali u Efezu, i uđe strah u sve njih, i veličalo se je ime Gospodina Isusa.

  • Kako se pojedinci mogu oduprijeti porivu za osvetom u situacijama nepravde?

    Moral & Etika
    1
    0 Votes
    1 Objave
    15 Pregleda
    Nema odgovora
  • Smatra li se pobačaj grijehom prema Bibliji?

    Moral & Etika
    2
    0 Votes
    2 Objave
    43 Pregleda
    piramida4P

    dal je NE rođeno dijete - ŽIVO?

    ako - JE
    onda je TO djelo = ubistvo

    a za ubice se kaže -

    Otkrivenje 21,8 Kukavicama pak, nevjernima i okaljanima, ubojicama, bludnicima, vračarima i idolopoklonicima i svim lažljivcima udio je u jezeru što gori ognjem i sumporom. To je druga smrt.

    ILI
    ...
    6. Božja Očeva JAHVINA Zapovjest
    jasno kaže -

    IZLAZAK 20,13
    NE UBIJ!

    A svak onaj koji ubije – neće do Raja doč -

    OTKRIVENJE 21,8
    Kukavicama pak, nevjernima i okaljanima, UBOJICAMA,
    bludnicima, vračarima i idolopoklonicima i svim lažljivcima
    UDIO JE U JEZERU ŠTO GORI OGNJEM I SUMPOROM.
    To je druga smrt.

    Kazna je vječna muka u vječnom ognjenom jezeru vječnih muka.

    Potpunoma ista stvar je i NAGOVARATI nekoga drugoga,
    da izvrši ubojstvo! (npr. Krivica Kralja Davida)

    U ubojice spadaju i svi oni koji potiču druge na ubistvo.
    SamoUbojstvo je isto = ubojstvo.

    ALI

    što je sa slučajevima
    kada je život majke ugrožen zbog nerođenog djeteta???