Ima li duhovitih stihova u Bibliji?


  • Bibliji se često pristupa s poštovanjem, i to s pravom, jer je ona nadahnuta Božja Riječ. Međutim, to je također bogata tapiserija ljudskog iskustva, božanske mudrosti i, da, čak i humora. Iako humor možda nije prva stvar koja vam pada na pamet kada razmišljate o Bibliji, doista postoje stihovi koji odražavaju svjetliju stranu, pokazujući ironiju, duhovitost, pa čak i zaigranu šalu. Ovi trenuci humora mogu nas podsjetiti da Bog razumije cijeli spektar ljudskih emocija i iskustava, uključujući i smijeh.

    Jedan od najpoznatijih primjera humora u Bibliji nalazi se u priči o Bileamu i njegovom magarcu u Knjizi brojeva. Bileam, prorok, je na putu da prokune Izraelce kada njegov magarac iznenada stane i odbije ići naprijed. Bileam, nesvjestan da mu anđeo priječi put, tuče magaricu. Ono što se zatim događa je i iznenađujuće i duhovito:

    “Tada Gospod otvori magarici usta i ona reče Bileamu: ‘Što sam ti učinio da me tučeš već tri puta?’ Bileam odgovori magarici: 'Napravio si budalu od mene! Magarica reče Bileamu: 'Nisam li ja tvoja magarica koju si uvijek jahao do danas?' 'Ne', rekao je." (Brojevi 22:28-30, NIV)

    Apsurdnost magarca koji govori i Bileamov stvarni razgovor s njim nedvojbeno je duhovit. Ovaj odlomak koristi ironiju i iznenađenje kako bi zaokupio našu pozornost i prenio dublju poruku o viđenju i razumijevanju Božje volje.

    U Novom zavjetu sam Isus koristi humor i hiperbolu kako bi svoja učenja učinio nezaboravnijima. Jedan takav primjer nalazimo u Propovijedi na gori:

    "Zašto gledaš piljevinu u oku brata svojega, a ne obazireš se na brvno u oku svome? Kako možeš reći bratu svome: 'Daj da izvadim trun iz oka tvoga', a sve vrijeme Ima li brvna u vlastitom oku? Licemjere, izvadi najprije brvno iz vlastitog oka, pa ćeš onda jasno izvaditi trun iz oka svoga brata." (Matej 7:3-5, NIV)

    Pretjerana slika nekoga s daskom u oku koji drugome pokušava izvaditi trun iz oka duhovit je način da se istakne licemjerje osuđivanja drugih bez prethodnog ispitivanja samog sebe. Isus koristi ovu živopisnu i pomalo komičnu ilustraciju kako bi ozbiljno ukazao na samosvijest i poniznost.

    Drugi primjer humora u Bibliji nalazimo u priči o Iliji i Baalovim prorocima na brdu Karmel. Ilija izaziva proroke da pozovu svog boga da zapali žrtvu. Kad Baal ne odgovori, Ilija im se ruga:

    "U podne im se Ilija poče rugati. Vičite glasnije!" rekao je. "Možda je duboko zamišljen, ili putuje." (1. Kraljevima 18:27)

    Ilijine sarkastične primjedbe naglašavaju nemoć lažnog boga Baala i naglašavaju moć i suverenitet pravog Boga. Ova upotreba humora služi diskreditaciji Baalovih proroka i naglašavanju uzaludnosti štovanja idola.

    U Knjizi proroka Jone nalazimo još jedan primjer božanskog humora. Jona pokušava pobjeći od Božje zapovijedi da ode u Ninivu i završi u utrobi velike ribe. Nakon što je izbljuvan na suho, nevoljko odlazi u Ninivu i prenosi Božju poruku. Stanovnici Ninive se kaju i Bog ih pošteđuje, na Jonino nezadovoljstvo. Jona se duri i žali na Božje milosrđe, a Bog odgovara šaljivom predmetnom lekcijom koristeći biljku:

    "Ali Bog je rekao Joni: 'Je li ispravno da se ljutiš zbog biljke?' 'Jest', rekao je 'I tako sam ljut da bih volio da sam mrtav.' Ali Gospodin je rekao: 'Zabrinuli ste se za ovu biljku, iako je niste njegovali ili učinili da izraste preko noći i ne bih li se brinuo za veliki grad Ninivu više od stotinu i dvadeset tisuća ljudi koji ne mogu razlikovati desnu ruku od lijeve — a također i mnoge životinje?'" (Jona 4:9-11, NIV)

    Bog koristi biljku kako bi duhovito istaknuo Jonine pogrešno postavljene prioritete i kako bi ga poučio suosjećanju i milosrđu. Ironija da Jona brine više za biljku nego za cijeli grad ljudi naglašava lekciju na nezaboravan način.

    Knjiga izreka također sadrži djeliće humora i duhovitosti. Na primjer:

    "Kao što se vrata okreću na svojim šarkama, tako se lijenčina okreće na svojoj postelji." (Izreke 26:14, NIV)

    Ova poslovica oslikava živopisnu i duhovitu sliku lijenosti, uspoređujući lijenčinu s vratima koja se miču, ali ne vode nikamo. Slike su i zabavne i poučne, potiču na marljivost i naporan rad.

    Štoviše, Biblija sadrži razigrane i nježne šale, osobito u Pjesmi nad pjesmama. Ova knjiga slavi ljubav i romantiku, često s osjećajem radosti i oduševljenja:

    "Kako si lijepa, dušo moja! O, kako je lijepa! Oči su ti golubice." (Pjesma nad pjesmama 1:15, NIV)

    Poetičan i ponekad čudan jezik Pjesme nad pjesmama hvata radost i humor koji se nalazi u romantičnoj ljubavi. Podsjeća nas da je ljubav, u svim svojim oblicima, dar od Boga i da se u njoj može uživati ​​s osjećajem užitka i razigranosti.

    Uz ove specifične primjere, cjelokupna biblijska pripovijest ispunjena je trenucima ironije i humora koji odražavaju složenost ljudske prirode i odnosa između Boga i čovjeka. Humor koji nalazimo u Bibliji nije tu da trivijalizira njezinu poruku, već da je poboljša, čineći lekcije lakšim za povezivanje i pamćenjem.

    C.S. Lewis, u svojim razmišljanjima o Psalmima, priznaje prisutnost humora u Bibliji. On piše: "Postoji neka vrsta radosti i poleta u Psalmima koje smatram osvježavajućima. Oni su puni smijeha otkupljenih." Ova nam perspektiva pomaže vidjeti da su humor i radost sastavni dio ljudskog iskustva i da se odražavaju u Svetom pismu.

    Zaključno, dok je Biblija ozbiljan i sveti tekst, ona je također prožeta trenucima humora koji otkrivaju Božje razumijevanje ljudskog stanja. Ovi duhoviti odlomci služe da nas pouče, isprave i nadahnu, podsjećajući nas da su smijeh i radost također dio dobrog Božjeg stvaranja. Dok proučavamo Bibliju, nemojmo zanemariti ove trenutke božanskog humora, jer oni obogaćuju naše razumijevanje Božje riječi i donose osmijeh u naša srca.


  • Ja kad god sam čitao ove stihove Djela apostola od 19,14 sam se smijao.

    A bilo je sedam sinova Skeve Židova, poglavara svećeničkoga, koji su to činili. A zao im duh odgovori: "Isusa poznajem, i Pavla znam, ali vi tko ste?" I skočivši na njih čovjek, u kojemu je bio zao duh, nadvlada njih dvojicu, i pritište ih tako, da su goli i izranjeni utekli iz one kuće. I ovo doznadoše svi Židovi i neznabošci, koji su stanovali u Efezu, i uđe strah u sve njih, i veličalo se je ime Gospodina Isusa.


  • Da li kršćani trebaju služiti u vojsci i nositi oružje?

    Moral & Etika
    3
    0 Votes
    3 Objave
    101 Pregleda
    ZenZ

    Odličan film gledao sam ga po istinitoj priči. A sad ću da vam ispričam dve priče koje su se desile u Americi pre par godina,bilo je to i na televiziji i u novinama. Prva priča je zaboravio sam ime grada uglavnom Crnačka Baptistička Crkva znate da tamo postoje samo crkve gde idu crnci.Jednog dana kada nije bila služba već nedeljno proučavanje bilo je oko 20 vernika u crkvi i ušao je jedan mladić belac i seo na stolice u crkvi. Kada su ovi počeli pojedinačno da se mole na glas jedan za drugim kao što je običaj i u nekim našim crkvama ovaj mladić belac izvadi oružje i sve ih pobije. Kada ga je policija uhapsila rekao je da ih je ubio samo zato što su crnci i da je on rasista, totalno glupa priča ali 20 ljudi mrtvo. Druga priča je isto u nekoj crkvi ovoga puta u Teksasu isti scenario molitva dolazi čovek u crkvu i tokom molitve počinje da puca po vernicima. Samo što ovoga puta su verni iz crkve ubili njega jer su svi muškarci pa čak i neke žene bile naoružane što im zakon u toj državi dozvoljava.Ishod na kraju priče jedan mrtav napadač i par ranjenih vernika srećom svi su preživeli.

  • 0 Votes
    1 Objave
    40 Pregleda
    Nema odgovora
  • Smatra li se oralni seks grijehom prema Bibliji?

    Moral & Etika
    1
    0 Votes
    1 Objave
    30 Pregleda
    Nema odgovora
  • Kako se kršćani mogu pozabaviti ogovaranjem unutar svojih zajednica?

    Moral & Etika
    2
    0 Votes
    2 Objave
    38 Pregleda
    piramida4P

    dal u ogovaranje spada
    kad ja govorim
    ISTINU koja se desila?

  • Kako Biblija definira ogovaranje?

    Moral & Etika
    2
    0 Votes
    2 Objave
    41 Pregleda
    piramida4P

    dal u ogovaranje spada
    kad ja govorim
    ISTINU koja se desila?

  • Kako da se iskreno ispričam nekome koga sam povrijedio?

    Moral & Etika
    3
    0 Votes
    3 Objave
    65 Pregleda
    klerosK

    @piramida4 je rekao u Kako da se iskreno ispričam nekome koga sam povrijedio?:

    kao pravi Kršćanin
    SVE OPROSTITI
    I PRIJE NEGO SE DESILO ?

    Joj koliko se na facebook grupama svađaju i vrijeđaju da je to nenormalno. Mene ako neko uvrijedi ja ga blokiram, ali po ovoj temi bi trebao oprostiti onome koji me uvrijedio. Ali isto oni koji su nekog uvrijedili ne misle se nekome ispričati, onda nastaje problem - kako ćeš mu oprostiti, kad ti se nije obratio i rekao "čuj uvrijedio sam te, oprosti mi".

  • Kako se pojedinci mogu oduprijeti porivu za osvetom u situacijama nepravde?

    Moral & Etika
    1
    0 Votes
    1 Objave
    15 Pregleda
    Nema odgovora
  • Smatra li se pobačaj grijehom prema Bibliji?

    Moral & Etika
    2
    0 Votes
    2 Objave
    43 Pregleda
    piramida4P

    dal je NE rođeno dijete - ŽIVO?

    ako - JE
    onda je TO djelo = ubistvo

    a za ubice se kaže -

    Otkrivenje 21,8 Kukavicama pak, nevjernima i okaljanima, ubojicama, bludnicima, vračarima i idolopoklonicima i svim lažljivcima udio je u jezeru što gori ognjem i sumporom. To je druga smrt.

    ILI
    ...
    6. Božja Očeva JAHVINA Zapovjest
    jasno kaže -

    IZLAZAK 20,13
    NE UBIJ!

    A svak onaj koji ubije – neće do Raja doč -

    OTKRIVENJE 21,8
    Kukavicama pak, nevjernima i okaljanima, UBOJICAMA,
    bludnicima, vračarima i idolopoklonicima i svim lažljivcima
    UDIO JE U JEZERU ŠTO GORI OGNJEM I SUMPOROM.
    To je druga smrt.

    Kazna je vječna muka u vječnom ognjenom jezeru vječnih muka.

    Potpunoma ista stvar je i NAGOVARATI nekoga drugoga,
    da izvrši ubojstvo! (npr. Krivica Kralja Davida)

    U ubojice spadaju i svi oni koji potiču druge na ubistvo.
    SamoUbojstvo je isto = ubojstvo.

    ALI

    što je sa slučajevima
    kada je život majke ugrožen zbog nerođenog djeteta???