Smatra li se oralni seks grijehom prema Bibliji?


  • Pitanje smatra li se oralni seks grijehom prema Bibliji pitanje je koje postavljaju mnogi vjernici koji žele razumjeti kako se njihova vjera isprepliće s njihovim seksualnim životom. Iako Biblija izričito ne spominje oralni seks, iz biblijskih učenja možemo izvesti načela koja nas vode pri donošenju etičkih odluka o seksualnom ponašanju.

    Prvo, bitno je razumjeti biblijski kontekst seksualnih odnosa. Biblija dosljedno podržava svetost braka i spolne zajednice unutar braka kao Božjeg dara. U Postanku 2,24 čitamo: "Zato će čovjek ostaviti oca i majku da prione uza svoju ženu i bit će njih dvoje jedno tijelo." Ovaj stih naglašava duboko jedinstvo i intimnost namijenjenu bračnim odnosima. Seksualna intimnost unutar braka osmišljena je da bude izraz ljubavi, predanosti i obostranog zadovoljstva.

    Pjesma nad pjesmama, poetska knjiga u Starom zavjetu, slavi ljepotu i strast bračne ljubavi. Uključuje živopisne opise romantične i fizičke ljubavi između muža i žene. Na primjer, Pjesma nad pjesmama 4:16 kaže: "Probudi se, sjeverni vjetre, i dođi, o južni vjetre! Puhni u moj vrt, neka poteku mirisi njegovi. Neka moj dragi dođe u svoj vrt i neka jede njegove najbolje plodove." Iako je jezik metaforičan, jasno opisuje oduševljenje i uživanje u fizičkoj intimnosti unutar braka.

    U Novom zavjetu, apostol Pavao govori o seksualnoj etici u nekoliko svojih poslanica. U 1. Korinćanima 7:3-5 Pavao piše: "Muž treba dati svojoj ženi njezina bračna prava, a tako i žena svome mužu. Jer žena nema vlast nad svojim tijelom, nego muž. Isto tako , muž nema vlast nad svojim tijelom, ali žena ne uskraćujte jedno drugome, osim možda na određeno vrijeme, da biste se mogli posvetiti molitvi; ali onda se opet saberite da vas sotona ne iskušava zbog vašeg nedostatka samokontrole." Ovaj odlomak naglašava uzajamnu odgovornost i suglasnost supružnika u njihovom spolnom odnosu.

    S obzirom na ova biblijska načela, možemo zaključiti nekoliko ključnih točaka relevantnih za pitanje oralnog seksa u braku. Prvo, seksualni odnosi unutar braka trebaju biti sporazumni i na obostrano zadovoljstvo. Oba se partnera trebaju osjećati ugodno i poštovano u svom seksualnom odnosu. Drugo, seksualna intimnost trebala bi ojačati bračnu vezu i odražavati ljubav i predanost između supružnika. Treće, seksualni činovi ne bi trebali narušavati dostojanstvo ili dobrobit bilo kojeg partnera.

    Iako se Biblija posebno ne bavi oralnim seksom, ona pruža smjernice za seksualno ponašanje koje može pomoći parovima da donesu informirane odluke. Ako je oralni seks sporazuman, obostrano zadovoljavajući i jača bračni odnos, može se smatrati prihvatljivim izrazom bračne ljubavi. Međutim, ako je prisilno, ponižavajuće ili štetno, ne bi bilo u skladu s biblijskim načelima ljubavi, poštovanja i uzajamne brige.

    Također je važno razmotriti širi kontekst seksualne etike u Bibliji. Sveto pismo dosljedno osuđuje spolni nemoral, što uključuje svako spolno ponašanje izvan granica braka između muškarca i žene. U 1. Korinćanima 6:18-20 Pavao piše: "Bježite od spolnog bluda. Svaki drugi grijeh koji čovjek počini izvan je tijela, ali spolno bludnik griješi protiv vlastitog tijela. Ili ne znate da je vaše tijelo Hram Duha Svetoga u vama, kojega imate od Boga? Vi niste svoji, jer ste skupo kupljeni, dakle, slavite Boga u svom tijelu. Ovaj odlomak naglašava važnost poštovanja Boga svojim tijelima i izbjegavanja seksualnog ponašanja koje je u suprotnosti s Njegovim nacrtom.

    Nadalje, Isusova učenja u Govoru na gori pozivaju na viši standard seksualne čistoće. U Mateju 5,27-28 Isus kaže: “Čuli ste da je rečeno: Ne čini preljuba! Ali ja vam kažem da je svaki koji pogleda ženu sa željom, već učinio preljub s njom u svom srcu." Isus naglašava važnost unutarnje čistoće i namjere iza naših djela. Ovo se načelo može primijeniti na sve aspekte seksualnog ponašanja, uključujući i oralni seks.

    Osim biblijskih učenja, korisno je razmotriti i uvide iz poznate kršćanske literature. C.S. Lewis, u svojoj knjizi "Mere Christianity", raspravlja o važnosti čistoće i ispravnom kontekstu za seksualno izražavanje. On piše: "Čednost je najnepopularnija od kršćanskih vrlina. Od nje se ne može pobjeći; kršćansko pravilo glasi: 'Ili brak, uz potpunu vjernost svom partneru, ili potpuna apstinencija.' Sada je ovo tako teško i toliko suprotno našim instinktima, da je očito ili kršćanstvo u krivu ili je naš seksualni instinkt, kakav je sada, pošao po zlu." Lewis naglašava protukulturnu prirodu kršćanske seksualne etike i potrebu da se seksualno ponašanje uskladi s Božjim dizajnom za brak.

    U konačnici, pitanje smatra li se oralni seks grijehom prema Bibliji svodi se na načela ljubavi, poštovanja, uzajamnog pristanka i konteksta braka. Ako se oralni seks prakticira unutar granica ljubavnog, predanog i sporazumnog bračnog odnosa, može se smatrati prihvatljivim izrazom intimnosti. Međutim, ključno je da parovi otvoreno komuniciraju, traže zajednički dogovor i osiguraju da svojim seksualnim običajima poštuju Boga i jedni druge.

    Za one koji nisu u braku, biblijski poziv na seksualnu čistoću i apstinenciju izvan braka ostaje jasan. Seksualna aktivnost, uključujući oralni seks, trebala bi biti rezervirana za bračni savez, gdje može biti smislen izraz ljubavi i jedinstva na čast Bogu.

    Zaključno, dok se Biblija eksplicitno ne bavi oralnim seksom, ona pruža načela koja vode naše razumijevanje seksualne etike. Podupirući svetost braka, prakticirajući uzajamno poštovanje i pristanak, te tražeći čast Bogu svojim tijelima, parovi mogu upravljati svojim seksualnim odnosom na način koji je u skladu s biblijskim učenjima. Bitno je da vjernici ovoj temi pristupe s poniznošću, tražeći Božju mudrost i vodstvo u svim aspektima svog života, uključujući svoju seksualnu etiku.


  • 0 Votes
    1 Objave
    63 Pregleda
    Nema odgovora
  • Smatra li se tjeskoba grijehom prema Bibliji?

    Moral & Etika
    1
    0 Votes
    1 Objave
    26 Pregleda
    Nema odgovora
  • Kako se kršćani mogu pozabaviti ogovaranjem unutar svojih zajednica?

    Moral & Etika
    2
    0 Votes
    2 Objave
    45 Pregleda
    piramida4P

    dal u ogovaranje spada
    kad ja govorim
    ISTINU koja se desila?

  • Kako Biblija definira ogovaranje?

    Moral & Etika
    2
    0 Votes
    2 Objave
    49 Pregleda
    piramida4P

    dal u ogovaranje spada
    kad ja govorim
    ISTINU koja se desila?

  • Kako da se iskreno ispričam nekome koga sam povrijedio?

    Moral & Etika
    3
    0 Votes
    3 Objave
    84 Pregleda
    klerosK

    @piramida4 je rekao u Kako da se iskreno ispričam nekome koga sam povrijedio?:

    kao pravi Kršćanin
    SVE OPROSTITI
    I PRIJE NEGO SE DESILO ?

    Joj koliko se na facebook grupama svađaju i vrijeđaju da je to nenormalno. Mene ako neko uvrijedi ja ga blokiram, ali po ovoj temi bi trebao oprostiti onome koji me uvrijedio. Ali isto oni koji su nekog uvrijedili ne misle se nekome ispričati, onda nastaje problem - kako ćeš mu oprostiti, kad ti se nije obratio i rekao "čuj uvrijedio sam te, oprosti mi".

  • Ima li duhovitih stihova u Bibliji?

    Moral & Etika
    2
    0 Votes
    2 Objave
    41 Pregleda
    creedC

    Ja kad god sam čitao ove stihove Djela apostola od 19,14 sam se smijao.

    A bilo je sedam sinova Skeve Židova, poglavara svećeničkoga, koji su to činili. A zao im duh odgovori: "Isusa poznajem, i Pavla znam, ali vi tko ste?" I skočivši na njih čovjek, u kojemu je bio zao duh, nadvlada njih dvojicu, i pritište ih tako, da su goli i izranjeni utekli iz one kuće. I ovo doznadoše svi Židovi i neznabošci, koji su stanovali u Efezu, i uđe strah u sve njih, i veličalo se je ime Gospodina Isusa.

  • Kako se pojedinci mogu oduprijeti porivu za osvetom u situacijama nepravde?

    Moral & Etika
    1
    0 Votes
    1 Objave
    17 Pregleda
    Nema odgovora
  • Smatra li se pobačaj grijehom prema Bibliji?

    Moral & Etika
    2
    0 Votes
    2 Objave
    49 Pregleda
    piramida4P

    dal je NE rođeno dijete - ŽIVO?

    ako - JE
    onda je TO djelo = ubistvo

    a za ubice se kaže -

    Otkrivenje 21,8 Kukavicama pak, nevjernima i okaljanima, ubojicama, bludnicima, vračarima i idolopoklonicima i svim lažljivcima udio je u jezeru što gori ognjem i sumporom. To je druga smrt.

    ILI
    ...
    6. Božja Očeva JAHVINA Zapovjest
    jasno kaže -

    IZLAZAK 20,13
    NE UBIJ!

    A svak onaj koji ubije – neće do Raja doč -

    OTKRIVENJE 21,8
    Kukavicama pak, nevjernima i okaljanima, UBOJICAMA,
    bludnicima, vračarima i idolopoklonicima i svim lažljivcima
    UDIO JE U JEZERU ŠTO GORI OGNJEM I SUMPOROM.
    To je druga smrt.

    Kazna je vječna muka u vječnom ognjenom jezeru vječnih muka.

    Potpunoma ista stvar je i NAGOVARATI nekoga drugoga,
    da izvrši ubojstvo! (npr. Krivica Kralja Davida)

    U ubojice spadaju i svi oni koji potiču druge na ubistvo.
    SamoUbojstvo je isto = ubojstvo.

    ALI

    što je sa slučajevima
    kada je život majke ugrožen zbog nerođenog djeteta???