Tačan datum Isusovog rođenja ne zna niko i tačka. Rođendan boga Sunca se slavio taj dan, i kršćanstvo kad je otpalo, kad su ušli pogani u crkvu, nađen je kompromis i to ne samo što se tiče ove teme, nego i drugih.
Koje je značenje broja 7 u Bibliji?
-
Broj sedam ima duboko i višestruko značenje u cijeloj Bibliji, simbolizirajući cjelovitost, savršenstvo i božanski red. Od pripovijesti o stvaranju u Postanku do apokaliptičnih vizija u Otkrivenju, broj sedam pojavljuje se više puta, ne tkajući niti božanske namjere i duhovnog značenja koja se proteže kroz cijeli biblijski kanon.
Na samom početku, broj sedam uvodi se u račun stvaranja. Postanak 1:1-2:3 opisuje kako je Bog stvorio svijet u šest dana, a sedmog se odmarao. Ovaj sedmi dan, posvećen i izdvojen kao svet, uspostavio je subotu, dan odmora i bogoslužja. Završetak stvaranja za sedam dana označava savršenstvo i dovršenost Božjeg djela. Subotnji odmor sedmog dana također predočava konačni odmor i mir koji će vjernici pronaći u Bogu, kao što je naglašeno u Hebrejima 4:9-10, koji govori o "subotnjem odmoru za Božji narod".
Kroz Stari zavjet, broj sedam nastavlja se pojavljivati u značajnim kontekstima. Na primjer, u priči o Noi, Bog zapovijeda Noi da unese sedam pari svake čiste životinje u arku (Postanak 7,2), a nakon sedam dana, potop počinje prekrivati Zemlju (Postanak 7,10). Ponavljanje broja sedam u ovoj pripovijesti naglašava potpunost Božje osude i temeljitost Njegovog plana spasenja.
U kontekstu izraelskog štovanja i rituala istaknut je broj sedam. Blagdan beskvasnih kruhova traje sedam dana (Izl 12,15-20), a Blagdan sjenica također se slavi sedam dana (Levitski zakonik 23,34-36). Dan pomirenja, ključni dan za pomirenje grijeha Izraela, uključuje škropljenje krvi sedam puta ispred prijestolja milosti (Levitski zakonik 16:14). Ovi rituali, usmjereni na broj sedam, ističu potpunost Božje odredbe za pomirenje i savršenu prirodu Njegovog zavjetnog odnosa sa svojim narodom.
Prelazeći u Novi zavjet, broj sedam zadržava svoje simbolično značenje, osobito u Knjizi Otkrivenja. Otkrivenje, knjiga bogata simboličnim slikama, ističe broj sedam. Postoji sedam crkava (Otkrivenje 1:4), sedam pečata (Otkrivenje 5:1), sedam truba (Otkrivenje 8:2) i sedam zdjela gnjeva (Otkrivenje 16:1). Svaki od ovih sedam predstavlja puninu i potpunost Božjeg plana za osudu, otkup i konačnu obnovu stvaranja.
Sedam crkava o kojima se govori u Otkrivenju 2-3 predstavljaju potpunu i univerzalnu crkvu. Poruke tim crkvama obuhvaćaju cijeli spektar izazova, ohrabrenja i poticaja s kojima se crkva suočava kroz povijest. Sedam pečata, truba i zdjela prikazuju sveobuhvatnu prirodu Božje osude i temeljitost Njegovog plana da donese pravdu i obnovu. Upotreba broja sedam u ovim kontekstima naglašava potpunost i konačnost Božjeg djelovanja.
Nadalje, broj sedam u Otkrivenju također označava savršenstvo Božjeg Duha. Otkrivenje 4:5 spominje "sedam duhova Božjih" pred prijestoljem, što se može shvatiti kao simbolički prikaz Duha Svetoga u Njegovoj punini i savršenosti. Ova slika odjekuje proročanstvu u Izaiji 11:2, koje govori o Duhu Gospodnjem koji počiva na Mesiji, opisanom sa sedam svojstava: mudrost, razum, savjet, moć, znanje, strah Gospodnji i uživanje u strahu od Gospodin.
Značaj broja sedam proteže se izvan specifičnih biblijskih događaja i rituala kako bi obuhvatio šire teološke teme potpunosti, savršenstva i božanskog reda. Ponavljanje ovog broja u Svetom pismu služi kao podsjetnik na Božju suverenu kontrolu nad poviješću i Njegov pedantan plan za otkupljenje. Ono uvjerava vjernike u sigurnost Božjih obećanja i konačno ispunjenje Njegovih namjera.
U kršćanskoj literaturi broj sedam je opsežno istražen i tumačen. Augustin Hiponski u svom djelu "Grad Božji" promišlja o značaju broja sedam u kontekstu biblijske numerologije. Augustin primjećuje da broj sedam simbolizira savršenstvo Božjeg stvorenja i potpunost njegova otkupiteljskog djela. Ističe da sedmi dan, subota, ukazuje na vječni počinak koji će vjernici uživati u Božjoj prisutnosti.
Slično tome, u svom komentaru na Otkrivenje, John Calvin naglašava simboličku važnost broja sedam. Calvin tumači sedam crkava, pečate, trube i zdjele kao prikaze cjelokupnosti Božjeg plana za Crkvu i svijet. Ističe da broj sedam označava puninu Božje objave i sveobuhvatnu narav Njegovog suda i spasenja.
Značenje broja sedam vidljivo je iu strukturi biblijskih tekstova. Na primjer, Gospodnja molitva u Mateju 6:9-13 sastoji se od sedam molbi, odražavajući potpunu našu ovisnost o Bogu za opskrbu, oprost i oslobođenje. Blaženstva u Mateju 5,3-12 mogu se podijeliti u sedam blagoslova, naglašavajući puninu blaženog života u Božjem kraljevstvu.
Štoviše, broj sedam pojavljuje se u rodoslovljima i povijesnim pripovijestima Biblije, često označavajući značajna razdoblja i događaje. U Isusovom rodoslovlju u Mateju 1, generacije su grupirane u tri grupe od po četrnaest (sedam udvostručenih), naglašavajući božansku orkestraciju povijesti koja je dovela do rođenja Mesije. Sedmogodišnji ciklusi zemljišnog odmora i jubileja u Levitskom zakoniku 25 dalje ilustriraju načelo potpunosti i obnove u Božjem planu za izraelski društveni i ekonomski život.
Ponavljanje broja sedam u Bibliji nije samo stvar brojčane podudarnosti, već namjerno književno i teološko sredstvo. Služi za prenošenje dubokih istina o Božjoj prirodi, Njegovom odnosu sa stvorenjem i Njegovim otkupiteljskim namjerama. Broj sedam sažima ideju da je Božje djelo savršeno, da su njegovi planovi dovršeni i da su njegova obećanja sigurna.
Zaključno, značenje broja sedam u Bibliji je višestruko, obuhvaćajući teme potpunosti, savršenstva i božanskog reda. Od priče o stvaranju do apokaliptičnih vizija Otkrivenja, broj sedam pojavljuje se dosljedno, naglašavajući cjelokupnost Božjeg djela i sigurnost Njegovih obećanja. Služi kao snažan podsjetnik na Božju suverenost, Njegov pedantan plan za otkupljenje i konačno ispunjenje Njegovih namjera. Kao vjernici, možemo pronaći sigurnost i nadu u simboličkom bogatstvu broja sedam, znajući da je Božje djelo u našim životima iu svijetu savršeno i potpuno.