Tačan datum Isusovog rođenja ne zna niko i tačka. Rođendan boga Sunca se slavio taj dan, i kršćanstvo kad je otpalo, kad su ušli pogani u crkvu, nađen je kompromis i to ne samo što se tiče ove teme, nego i drugih.
Koje je značenje kostrijeti i pepela u Bibliji?
-
Kostrijet i pepeo značajni su simboli u Bibliji, koji predstavljaju dubok, višestruk izraz pokajanja, žalosti i poniznosti pred Bogom. Ovi su simboli duboko ukorijenjeni u kulturnim i vjerskim običajima drevnog Bliskog istoka, a njihova uporaba u biblijskoj pripovijesti pruža nam bogatu tapiseriju značenja koja informiraju naše razumijevanje posvećenja, pokajanja i ljudskog stanja u odnosu na božansko .
Za početak, kostrijet je bio grubi, grubi materijal koji se obično izrađivao od kozje dlake. Bilo ga je neugodno nositi, a njegovo korištenje označavalo je dobrovoljno podvrgavanje nelagodi i poniznost. Pepeo je, s druge strane, bio znak pustoši i propasti, često povezan s ostacima uništenja, bilo požarom ili raspadanjem. Zajedno, kostrijet i pepeo tvorili su moćnu vizualnu i fizičku manifestaciju unutarnjeg nemira i pokajanja.
Jedan od najranijih i najdirljivijih primjera kostrijeti i pepela u Bibliji nalazi se u priči o Jobu. Nakon što je izgubio svoje bogatstvo, djecu i zdravlje, Job je "uzeo komad slomljenog posuđa kojim se strugao dok je sjedio u pepelu" (Job 2:8, ESV). Jobovi postupci bili su fizička manifestacija njegove duboke tuge i njegovog priznavanja ljudske slabosti. Kasnije, Job izražava svoje pokajanje pred Bogom govoreći: "Zato prezirem sebe i kajem se u prahu i pepelu" (Job 42:6, ESV). Jobovo korištenje pepela ovdje naglašava njegovo priznanje vlastitih ograničenja i njegovu potrebu za Božjim milosrđem.
Upotreba kostrijeti i pepela također je istaknuta u priči o pokajanju Ninive u Knjizi o Joni. Kada Jona konačno prenese Božju poruku o nadolazećem sudu gradu, odgovor je neposredan i kolektivan: "Narod Ninive je povjerovao Bogu. Pozivali su na post i obukli su se u kostrijet, od najvećeg do najmanjeg" ( Jona 3:5, ESV). Čak je i kralj Ninive "ustao sa svog prijestolja, skinuo svoju haljinu, ogrnuo se kostrijetom i sjeo u pepeo" (Jona 3:6, ESV). Ovaj čin zajedničkog pokajanja, obilježen kostrijeti i pepelom, bio je toliko iskren da je potaknuo Boga da odustane od planiranog uništenja: "Kad Bog vidje što su učinili, kako su se okrenuli od svog zlog puta, Bog se pokajao nad nesrećom koju je učinio. rekao da će im učiniti, ali nije to učinio" (Jona 3:10, ESV).
U oba ova primjera, kostrijet i pepeo služe kao vanjski simboli unutarnje stvarnosti. Oni su opipljivi izrazi nevidljivog, ali duboko proživljenog duhovnog stanja. Neudobnost kostrijeti i pustoš pepela fizički su prikazi duševne tjeskobe i pokajanja. Ovaj vanjski prikaz nije samo za pokazivanje; namjera mu je odražavati istinsko, iskreno okretanje od grijeha i okretanje Bogu.
Značaj kostrijeti i pepela nadilazi pojedinačne činove pokajanja i uključuje zajedničke izraze tuge i molbe. U Knjizi o Esteri, kada židovski narod sazna za Hamanovu zavjeru da ih uništi, odgovara zajedničkim žalovanjem: "U svakoj pokrajini, gdje god je stigla kraljeva zapovijed i njegov dekret, bila je velika žalost među Židovima, uz post i plač i jadikujući, a mnogi od njih ležali su u kostrijeti i pepelu” (Estera 4:3, ESV). Ovaj zajednički čin nošenja kostrijeti i pepela bio je molba za božansku intervenciju i milosrđe, način zajedničkog priznavanja njihove ovisnosti o Bogu za izbavljenje.
Korištenje kostrijeti i pepela također se pojavljuje u proročkoj literaturi Starog zavjeta. Prorok Daniel, na primjer, koristi ove simbole u svojoj molitvi priznanja i prošnje za svoj narod: "Tada okrenuh lice svoje prema Gospodinu Bogu, tražeći ga molitvom i molbama za milost s postom, kostrijeti i pepelom" (Daniel 9). :3, ESV). Danielovi postupci naglašavaju ozbiljnost njegova zagovora i njegov duboki osjećaj poistovjećivanja s grijesima njegova naroda.
U Novom zavjetu, dok se fizički simboli kostrijeti i pepela rjeđe spominju, teme koje oni predstavljaju i dalje su važne. Sam Isus spominje kostrijet i pepeo kada osuđuje nepokajane gradove Horazine i Betsaidu: "Jao tebi, Horazine! Teško tebi, Betsaido! Jer da su se u Tiru i Sidonu dogodila silna djela koja su u tebi učinjena, oni bi se pokajali davno u kostrijeti i pepelu" (Matej 11:21, ESV). Ovdje Isus ističe dubinu pokajanja koju su ti drevni simboli predstavljali, suprotstavljajući je tvrdoći srca s kojom se susreo u vlastitoj službi.
Trajni značaj kostrijeti i pepela leži u njihovoj sposobnosti da prenesu duboke duhovne stvarnosti pokajanja, poniznosti i ovisnosti o Bogu. Oni nas podsjećaju da istinsko pokajanje nije samo stvar riječi, već uključuje duboku, unutarnju transformaciju koja se često izražava u vanjskim djelima. Kao što apostol Pavao piše: "Jer žalost po Bogu proizvodi pokajanje koje vodi do spasenja bez žaljenja, dok svjetovna žalost proizvodi smrt" (2. Korinćanima 7:10, ESV). Kostrijet i pepeo fizičke su manifestacije bogobojaznosti, tuge koja vodi do istinskog pokajanja i konačno do posvećenja.
Posvećenje je, u kršćanskom razumijevanju, proces postajanja svetim, odvajanja za Božje svrhe. To uključuje i početno okretanje od grijeha i kontinuirani proces rasta u svetosti. Simboli kostrijeti i pepela podsjećaju nas da ovaj proces često uključuje duboko prepoznavanje vlastite grešnosti i iskreno obraćanje Bogu za oproštenje i preobrazbu. Kad se ponizimo pred Bogom, priznajući svoju potrebu za njegovom milošću, otvaramo se posvećujućem djelu Duha Svetoga u našim životima.
Zaključno, značaj kostrijeti i pepela u Bibliji je dubok i višestruk. Ovi simboli služe kao snažni podsjetnici na ozbiljnost grijeha, dubinu istinskog pokajanja i važnost poniznosti pred Bogom. Pozivaju nas na dublje razumijevanje vlastite potrebe za Božjim milosrđem i milošću te nas pozivaju na proces posvećenja koji nas preobražava iznutra prema van. Dok razmišljamo o ovim drevnim simbolima, podsjećamo se na bezvremene istine koje oni predstavljaju i potičemo se da živimo životom svetosti i ovisnosti o Bogu.