Je li grijeh ne dijeliti evanđelje s drugima?


  • Pitanje je li grijeh ne dijeliti evanđelje s drugima pitanje je koje ima duboke implikacije na život i poslanje svakog kršćanina. Da bismo odgovorili na ovo pitanje, moramo proniknuti u srž Velikog poslanja, prirodu grijeha i odgovornosti koje dolaze s Kristovim sljedbenikom.

    Veliko poslanje, koje se nalazi u Mateju 28:18-20, kamen je temeljac kršćanske dužnosti. Isus zapovijeda svojim učenicima, govoreći:

    "Dana mi je sva vlast na nebu i na zemlji. Idite dakle i učinite mojim učenicima sve narode krsteći ih u ime Oca i Sina i Duha Svetoga i učeći ih čuvati sve što sam zapovjedio i ja sam s vama u sve dane do svršetka svijeta."

    Ova direktiva nije samo sugestija nego zapovijed uskrslog Krista. Ističe važnost evangelizacije i učeništva u životu svakog vjernika. Poziv na dijeljenje evanđelja ukorijenjen je u samu strukturu naše vjere, odražavajući srce Boga koji želi da svi ljudi dođu do pokajanja i spoznaje istine (1. Timoteju 2:4).

    Da bismo razumjeli je li zanemarivanje ove zapovijedi grijeh, prvo moramo shvatiti biblijski koncept grijeha. Grijeh je, u svojoj biti, svaki postupak, misao ili propust koji je protiv volje i karaktera Boga. Jakovljeva 4:17 daje ključni uvid u prirodu grijeha:

    "Ako tko, dakle, zna kakvo dobro treba činiti, a ne čini ga, grijeh mu je."

    Ovaj stih naglašava ideju da grijeh nije samo počinjenje pogrešnih radnji, već i nečinjenje onoga što je ispravno. U kontekstu Velikog poslanja, ako je vjernik svjestan svoje odgovornosti za dijeljenje evanđelja, a namjerno to ne učini, čini grijeh propusta.

    Apostol Pavao, jedan od najgorljivijih evanđelista u Novom zavjetu, izražava hitnost i nužnost propovijedanja evanđelja u 1. Korinćanima 9,16:

    "Jer kad propovijedam evanđelje, ne mogu se hvaliti, jer sam prisiljen propovijedati. Jao meni ako ne naviještam evanđelje!"

    Pavlov osjećaj prisile i upozorenje na "jao" ukazuju na težinu zanemarivanja ove dužnosti. Njegov život i služba služe kao snažan primjer važnosti dijeljenja evanđelja, vođeni ljubavlju prema Kristu i suosjećanjem za izgubljene.

    Štoviše, sam Isus naglašava važnost svjedočenja u Djelima apostolskim 1:8:

    "Ali primit ćete snagu Duha Svetoga koji siđe na vas i bit ćete mi svjedoci u Jeruzalemu, u svoj Judeji i Samariji i sve do kraja zemlje."

    Ovdje Isus ocrtava geografski i duhovni opseg našeg svjedočanstva, naglašavajući globalnu misiju Crkve. Duh Sveti daje snagu vjernicima da ispune ovu zadaću, pokazujući da dijeljenje evanđelja nije samo ljudski napor, već božanski nalog koji se provodi uz Božju pomoć.

    Međutim, pitanje grijeha također mora uzeti u obzir srce i namjeru iza naših djela. Moguće je da se netko osjeća nesposobnim ili da se boji govoriti o svojoj vjeri. U takvim slučajevima problem možda nije izravna pobuna protiv Božje zapovijedi, već borba s osobnim ograničenjima. Bog razumije naše slabosti i suosjećajan je prema našim borbama. On daje Duha Svetoga da nas osnaži i obećava da će uvijek biti s nama (Matej 28,20).

    Prispodoba o talentima u Mateju 25:14-30 nudi dirljivu ilustraciju posljedica zanemarivanja naših odgovornosti. Sluga koji je iz straha zakopao svoj talent bio je ukoren zbog svog nedjelovanja. Ova prispodoba uči da Bog od nas očekuje da koristimo darove i prilike koje nam je dao za svoju slavu i napredak njegova kraljevstva. Neuspjeh u tome smatra se nevjerom.

    Kršćanska literatura također govori o ovom pitanju. Charles Spurgeon, "Princ propovjednika", jednom je rekao: "Svaki je kršćanin ili misionar ili varalica." Njegova izjava naglašava unutarnju vezu između istinske vjere i želje da se ta vjera podijeli s drugima. Slično, John Stott, u svojoj knjizi "Suvremeni kršćanin," naglašava da evangelizacija nije izborni dodatak za vjernika, već bitan dio kršćanskog učeništva.

    Važno je prepoznati da dijeljenje evanđelja može imati mnoge oblike. Dok neki mogu biti pozvani propovijedati na javnim trgovima ili putovati u daleke zemlje, drugi mogu svjedočiti kroz osobne odnose, djela dobrote ili živeći život koji odražava Kristovu ljubav i istinu. Ključ je vjernost prilikama koje Bog pruža, bile one velike ili naizgled male.

    Zaključno, dok se neuspjeh u dijeljenju evanđelja doista može smatrati grijehom propusta, bitno je ovom pitanju pristupiti s milošću i razumijevanjem. Bog nas poziva da mu budemo svjedoci i osposobljava nas za taj zadatak. Kao vjernici, trebamo biti motivirani ljubavlju prema Bogu i suosjećanjem za druge, nastojeći prenositi dobru vijest Isusa Krista riječima i djelima. Budimo vjerni Velikom poslanju, vjerujući u snagu i prisutnost Duha Svetoga da nas vodi i osnaži u ovoj vitalnoj misiji.


  • Smatra li se tjeskoba grijehom prema Bibliji?

    Moral & Etika
    1
    0 Votes
    1 Objave
    22 Pregleda
    Nema odgovora
  • Smatra li se oralni seks grijehom prema Bibliji?

    Moral & Etika
    1
    0 Votes
    1 Objave
    30 Pregleda
    Nema odgovora
  • Kako se kršćani mogu pozabaviti ogovaranjem unutar svojih zajednica?

    Moral & Etika
    2
    0 Votes
    2 Objave
    38 Pregleda
    piramida4P

    dal u ogovaranje spada
    kad ja govorim
    ISTINU koja se desila?

  • Kako Biblija definira ogovaranje?

    Moral & Etika
    2
    0 Votes
    2 Objave
    41 Pregleda
    piramida4P

    dal u ogovaranje spada
    kad ja govorim
    ISTINU koja se desila?

  • Kako da se iskreno ispričam nekome koga sam povrijedio?

    Moral & Etika
    3
    0 Votes
    3 Objave
    65 Pregleda
    klerosK

    @piramida4 je rekao u Kako da se iskreno ispričam nekome koga sam povrijedio?:

    kao pravi Kršćanin
    SVE OPROSTITI
    I PRIJE NEGO SE DESILO ?

    Joj koliko se na facebook grupama svađaju i vrijeđaju da je to nenormalno. Mene ako neko uvrijedi ja ga blokiram, ali po ovoj temi bi trebao oprostiti onome koji me uvrijedio. Ali isto oni koji su nekog uvrijedili ne misle se nekome ispričati, onda nastaje problem - kako ćeš mu oprostiti, kad ti se nije obratio i rekao "čuj uvrijedio sam te, oprosti mi".

  • Ima li duhovitih stihova u Bibliji?

    Moral & Etika
    2
    0 Votes
    2 Objave
    34 Pregleda
    creedC

    Ja kad god sam čitao ove stihove Djela apostola od 19,14 sam se smijao.

    A bilo je sedam sinova Skeve Židova, poglavara svećeničkoga, koji su to činili. A zao im duh odgovori: "Isusa poznajem, i Pavla znam, ali vi tko ste?" I skočivši na njih čovjek, u kojemu je bio zao duh, nadvlada njih dvojicu, i pritište ih tako, da su goli i izranjeni utekli iz one kuće. I ovo doznadoše svi Židovi i neznabošci, koji su stanovali u Efezu, i uđe strah u sve njih, i veličalo se je ime Gospodina Isusa.

  • Kako se pojedinci mogu oduprijeti porivu za osvetom u situacijama nepravde?

    Moral & Etika
    1
    0 Votes
    1 Objave
    15 Pregleda
    Nema odgovora
  • Smatra li se pobačaj grijehom prema Bibliji?

    Moral & Etika
    2
    0 Votes
    2 Objave
    43 Pregleda
    piramida4P

    dal je NE rođeno dijete - ŽIVO?

    ako - JE
    onda je TO djelo = ubistvo

    a za ubice se kaže -

    Otkrivenje 21,8 Kukavicama pak, nevjernima i okaljanima, ubojicama, bludnicima, vračarima i idolopoklonicima i svim lažljivcima udio je u jezeru što gori ognjem i sumporom. To je druga smrt.

    ILI
    ...
    6. Božja Očeva JAHVINA Zapovjest
    jasno kaže -

    IZLAZAK 20,13
    NE UBIJ!

    A svak onaj koji ubije – neće do Raja doč -

    OTKRIVENJE 21,8
    Kukavicama pak, nevjernima i okaljanima, UBOJICAMA,
    bludnicima, vračarima i idolopoklonicima i svim lažljivcima
    UDIO JE U JEZERU ŠTO GORI OGNJEM I SUMPOROM.
    To je druga smrt.

    Kazna je vječna muka u vječnom ognjenom jezeru vječnih muka.

    Potpunoma ista stvar je i NAGOVARATI nekoga drugoga,
    da izvrši ubojstvo! (npr. Krivica Kralja Davida)

    U ubojice spadaju i svi oni koji potiču druge na ubistvo.
    SamoUbojstvo je isto = ubojstvo.

    ALI

    što je sa slučajevima
    kada je život majke ugrožen zbog nerođenog djeteta???