O čemu govori Levitski zakonik?

  • administrators

    Levitski zakonik, treća knjiga Petoknjižja ili Tore, temeljni je tekst za razumijevanje vjerskog života i običaja drevnog Izraela. Kao nedenominacijski kršćanski pastor, Levitski zakonik vidim kao ključni dio Svetog pisma koji otkriva Božju svetost i načine na koje je Njegov narod pozvan odgovoriti na tu svetost. To je knjiga koja, iako je ponekad izazovna za suvremene čitatelje zbog detaljnih zakona i rituala, ima duboko teološko značenje i bezvremenska načela.

    Levitski zakonik je dobio ime po Levijevom plemenu, iz kojeg je potekla svećenička klasa Izraela. Ova knjiga prvenstveno se bavi dužnostima svećenika i propisima za bogoslužje i svakodnevni život koji bi Izrael izdvojili kao svetu naciju. Središnja tema Levitskog zakonika je svetost – i Božja inherentna svetost i svetost koju On zahtijeva od svog naroda. Levitski zakonik 19:2 sažima ovu ideju: "Govori svoj zajednici naroda Izraela i reci im: Budite sveti, jer sam ja, Gospodin, Bog vaš, svet" (ESV).

    Knjiga se općenito može podijeliti u nekoliko odjeljaka, od kojih se svaki usredotočuje na različite aspekte svetosti i štovanja. Prvi odjeljak (poglavlja 1-7) bavi se raznim prinosima i žrtvama. To uključuje žrtve paljenice, žrtve žita, žrtve mira, žrtve za grijeh i žrtve za krivnju. Svaka vrsta prinosa imala je posebne svrhe i postupke, simbolizirajući različite aspekte pomirenja, zahvaljivanja i zajedništva s Bogom. Na primjer, žrtva za grijeh bila je osmišljena kako bi se okajala za nenamjerne grijehe, naglašavajući potrebu za pročišćenjem čak i od grijeha počinjenih nesvjesno.

    Poglavlja 8-10 govore o posvećenju Arona i njegovih sinova za svećenike. Ovaj odjeljak naglašava važnost svećeništva u posredovanju između Boga i naroda. Tragična priča o Nadabu i Abihuu, koji su neovlašteno ponudili vatru pred Gospodinom i bili spaljeni u vatri (Levitski zakonik 10,1-2), služi kao otrežnjujući podsjetnik na ozbiljnost pristupanja Bogu na način koji On nije propisao.

    Sljedeći odjeljak (poglavlja 11-15) bavi se zakonima koji se tiču ​​čistoće. To uključuje zakone o prehrani, propise o rađanju i smjernice za postupanje s kožnim bolestima i tjelesnim iscjedcima. Iako bi se neki od ovih zakona mogli činiti opskurnim ili zastarjelim, trebali su usaditi osjećaj ritualne čistoće i odvojenosti od okolnih naroda. Ti su zakoni također imali praktične implikacije na zdravlje i higijenu, kao i simbolična značenja povezana s duhovnom čistoćom.

    Šesnaesto poglavlje je ključno, opisuje Dan pomirenja (Jom Kipur), najsvetiji dan u židovskom kalendaru. Na taj bi dan veliki svećenik ulazio u Svetinju nad svetinjama kako bi izvršio okajanje za grijehe cijeloga naroda. Rituali Dana pomirenja, uključujući ceremoniju žrtvenog jarca, zorno ilustriraju koncepte zamjenskog pomirenja i uklanjanja grijeha. Novozavjetna poslanica Hebrejima uvelike se oslanja na ove slike kako bi objasnila djelo pomirenja Isusa Krista, koji je naš konačni Veliki svećenik i savršena žrtva (Hebrejima 9,11-12).

    Poglavlja 17-26, koja se često nazivaju Kodeks svetosti, sadrže širok raspon zakona koji upravljaju moralnim, društvenim i vjerskim ponašanjem. Ova poglavlja naglašavaju potrebu da Izrael bude različit u svom ponašanju, odražavajući Božju svetost u svakom aspektu života. Ključne teme uključuju zabranu idolopoklonstva, seksualnu etiku, društvenu pravdu i štovanje svetih dana. Levitski zakonik 19:18, koji zapovijeda: "Ljubi bližnjega svoga kao samoga sebe", jedan je od najpoznatijih i najtrajnijih etičkih naloga, koji je Isus kasnije ponovio kao drugu najveću zapovijed (Matej 22:39).

    Posljednje poglavlje, Levitski zakonik 27, bavi se zavjetima i posvetama. Pruža upute o tome kako pojedinci mogu posvetiti sebe ili svoju imovinu Gospodinu, odražavajući dobrovoljnu predanost Božjoj službi.

    Throughout Leviticus, the recurring theme is that of holiness—both God's and ours. The detailed laws and rituals might seem foreign to us today, but they served to create a distinct identity for Israel as God's chosen people. They were a means of maintaining a relationship with a holy God, who cannot tolerate sin but provides a way for atonement and reconciliation.

    For Christians, Leviticus is not merely a historical or cultural artifact but a book that points forward to the person and work of Jesus Christ. The sacrificial system, the priesthood, and the purity laws all find their ultimate fulfillment in Him. Jesus is the perfect sacrifice who atones for our sins once and for all (Hebrews 10:10). He is the great High Priest who mediates between God and humanity (Hebrews 4:14-16). The call to holiness in Leviticus is echoed in the New Testament, where believers are exhorted to live holy lives in response to God's grace (1 Peter 1:15-16).

    In conclusion, the book of Leviticus is about much more than ancient rituals and laws. It is about understanding the holiness of God and the ways in which His people are called to reflect that holiness. It teaches us about the seriousness of sin, the necessity of atonement, and the profound privilege of being in a covenant relationship with God. As we study Leviticus, we gain a deeper appreciation for the continuity of God's redemptive plan and the ultimate fulfillment of His promises in Jesus Christ.


  • Gdje je Mojsije pisao o Isusu u Starom zavjetu?

    Petoknjižje
    2
    0 Votes
    2 Objave
    95 Pregleda
    FaithF

    Da od pada u grijeh, pa paljenje Sodome i Gomore, kada je lot sa svojim.kcerima i ženom bio pušten, kada Avran poslan tamo govorio je sa njim i molio ga , ako bude bar 40,.pa 35, pa 30, pa 20 , pa 10 vjernih fa će ih spasiti.
    I naravno kada došao bratu lotu ,.onda došli anđeli , a lot nije znao ko su.
    Ok... I ond Lotiva žena bila upozorena da se ne okreće da ide naprijed, ali okrenula se i pretvorila se u stup.
    I skroz križ cijeli stari zavjet dok šta piše o Gospodu našem Isusu, ali ljudi ne razumiju ili ne žele, ne znam šta bi rekla.
    Pa onda govore odvratne stvari o starozavjetnom Bogu, a da je drugi Bog u novim zavjetu koji je Isus net ne razumiju da Sin Božji ili Gospod Isus sve činio pod potpunom dopuštenjem Boga Oca
    Naime i Bog se dogovarao sa Sinom.u oko stvaranja čovjeka, a ne sa anđelima koji su stvorenja.
    Sin postoji od prije svega stalno sa Ocem, ako razumijem dobro pošto je Bog mudar , a Isus govru u pričama Salamonovim o Sebi
    Priče Solomonove 8:22-36

    22 Gospod me imao na početku svog puta, pre njegovih dela od starine.
    23 Postavljena sam još od davnina, od početka, od vremena pre nego što je zemlja nastala.
    24 Rođena sam kad još nije bilo bezdana vodenih, kad nije bilo izvora obilnih voda.
    25 Rođena sam pre nego što su gore utvrđene, pre nego što su brda nastala,
    26 kad još nije načinio zemlju, ni polja, ni prva zrna plodne zemlje.
    27 Kad je uređivao nebesa, bila sam tu. Kad je odredio krug nad licem bezdana vodenog,
    28 kad je u visinama učvršćivao oblake, kad je utvrđivao izvore bezdana vodenog,
    29 kad je moru odredio granice koje vode njegove ne smeju preći, kad je određivao temelje zemlji,
    30 tada sam bila uz njega kao vešt graditelj, i dan za danom bila sam mu naročita radost, i veselila sam se pred njim sve vreme,
    31 veselila sam se plodnom tlu zemlje njegove i radost su mi bili sinovi ljudski.
    32 Zato me poslušajte, sinovi moji. Srećni su oni koji se drže puteva mojih.
    33 Slušajte pouku i postanite mudri, i ne zanemarujte je.
    34 Srećan je čovek koji me sluša i svaki dan na vratima mojim bdi, koji stražari kod dovratka vrata mojih.
    35 Jer ko mene nalazi, nalazi život, i zadobija naklonost Gospodnju.
    36 A ko me ne nalazi, zlo čini duši svojoj. Svi koji me mrze, vole smrt.”

    Mislim da je ovaj stih najjasniji,.premda mnogi ne razumiju ni taj stih i čude se kada kažem da to Sin Božji govori za sebe , ili Isus, ako želim objasniti
    Samo ima jedna Biblija ne znam koji prevod gdje piše krugu prevod- stvorena sam.
    Zašto bi Bog stvarao Mudrost , kada je On sam po sebi mudra, ali Sin je isto Očeva Mudrost . Nije li Gospod Isus Krist na zemlji u tijelu grršnog čovjeka ,.pisti nije kao čovjek dmjei znati sve da ne bi sve rekao jer je bio potpuna istina i u Njega se laži nije našlo, ni prevare kao što je i Bog Otac spdulyns Ljubav.

    Isus kao čovjek od rođenja morao je rasti u mudrosti i čitati sveto pismo dok nije shvatio ko je!
    Tako sada i mi moramo da bi mogli živjeti životom kakav je živjeti i nas Gospod Isus Krist

  • Zašto je Mojsiju bio zabranjen ulazak u Obećanu zemlju?

    Petoknjižje
    1
    0 Votes
    1 Objave
    23 Pregleda
    Nema odgovora
  • Koga su Kain i Šet vjenčali?

    Petoknjižje
    1
    0 Votes
    1 Objave
    20 Pregleda
    Nema odgovora
  • Kakvo je značenje događaja u Levitskom zakoniku 10?

    Petoknjižje
    1
    0 Votes
    1 Objave
    16 Pregleda
    Nema odgovora
  • Koje su različite vrste prinosa opisane u Levitskom zakoniku?

    Petoknjižje
    1
    0 Votes
    1 Objave
    18 Pregleda
    Nema odgovora
  • Koje je značenje i kontekst Levitskog zakonika 18:22?

    Petoknjižje
    1
    0 Votes
    1 Objave
    17 Pregleda
    Nema odgovora
  • Što Levitski zakonik 19:28 kaže o tetovažama?

    Petoknjižje
    1
    0 Votes
    1 Objave
    27 Pregleda
    Nema odgovora
  • Zašto je Bog odlučio potopiti Zemlju prema Bibliji?

    Petoknjižje
    1
    0 Votes
    1 Objave
    17 Pregleda
    Nema odgovora