Koje je značenje i kontekst Levitskog zakonika 18:22?


  • Levitski zakonik 18:22 jedan je od stihova u Bibliji o kojima se najviše raspravljalo, osobito u suvremenom diskursu. Ajet kaže: "Nemoj leći s muškarcem kao sa ženom; to je odvratno." Da bismo razumjeli značenje i kontekst ovog stiha, bitno je proniknuti u širi kontekst Levitskog zakonika, njezino povijesno i kulturno okruženje te teološke implikacije.

    Levitski zakonik je treća knjiga Petoknjižja, također poznata kao Tora, koja se sastoji od prvih pet knjiga Starog zavjeta. Levitski zakonik prvenstveno se bavi zakonima i propisima za Izraelce, usredotočujući se na svetost, čistoću i ispravan način obožavanja Boga. Napisano je da vodi Izraelce u održavanju zavjetnog odnosa s Bogom, naglašavajući važnost življenja života koji odražava Božju svetost.

    Levitski zakonik 18 dio je većeg dijela knjige poznatog kao Kodeks svetosti, koji obuhvaća poglavlja od 17 do 26. Kodeks svetosti ocrtava različite zakone i etičke upute čiji je cilj osigurati da Izraelci žive izrazito svetim životom, odvojenim od okolnih naroda . Ti zakoni pokrivaju širok raspon tema, uključujući ograničenja u prehrani, seksualno ponašanje i društvenu pravdu.

    Da bismo razumjeli Levitski zakonik 18:22, ključno je razmotriti ukupnu temu poglavlja. Levitski zakonik 18 počinje Božjim podsjetnikom Izraelcima da izbjegavaju običaje Egipćana i Kanaanaca, među kojima su živjeli i među kojima će živjeti. Bog zapovijeda Izraelcima da umjesto toga slijede njegove zakone i uredbe. Poglavlje zatim navodi različite zabranjene seksualne prakse, uključujući incest, preljub i bestijalnost, što kulminira zabranom istospolnih odnosa u stihu 22.

    Fraza "Ne lezi s muškarcem kao sa ženom" izričito zabranjuje seksualne odnose između dva muškarca. Izraz "gnusoba" (hebrejski: תּוֹעֵבָה, to'evah) korišten u ovom stihu je značajan. U Starom zavjetu ovaj se izraz često koristi za opisivanje postupaka koji se Bogu smatraju odvratnima ili mrskima. Važno je napomenuti da se izraz "gnusoba" koristi u različitim kontekstima kroz Stari zavjet, ne isključivo vezano uz seksualno ponašanje. Na primjer, koristi se za opisivanje idolopoklonstva (Pnz 7,25), nepoštenog poslovanja (Pnz 25,16) i jedenja nečistih životinja (Pnz 14,3).

    Zabrana u Levitskom zakoniku 18:22 mora se shvatiti unutar šireg konteksta Kodeksa svetosti i specifičnog kulturnog i vjerskog okruženja drevnog Bliskog istoka. Izraelci su bili okruženi narodima čije su vjerske prakse često uključivale seksualne rituale i ponašanja koja su bila nespojiva sa štovanjem Jahve. Uvodeći ove zabrane, Bog je izdvajao Izraelce, pozivajući ih na viši standard svetosti i čistoće.

    Iz teološke perspektive, Levitski zakonik 18:22 naglašava biblijsko načelo da je ljudska seksualnost dar od Boga, namijenjen da se izrazi unutar granica braka između muškarca i žene. Ovo je načelo ukorijenjeno u priči o stvaranju u Postanku, gdje Bog stvara čovječanstvo na svoju sliku, muško i žensko, i uspostavlja brak kao zavjetnu zajednicu između muškarca i žene (Postanak 1:27, 2:24). Novi zavjet ponovno potvrđuje ovo razumijevanje braka i seksualne etike, pri čemu se Isus poziva na izvještaj o stvaranju iz Postanka u svojim učenjima o braku (Matej 19:4-6), a apostol Pavao govori o seksualnom nemoralu u svojim poslanicama (Rimljanima 1:26-27, 1. Korinćanima 6,9-10).

    Također je bitno razmotriti izazove tumačenja i različite perspektive Levitskog zakonika 18:22 unutar suvremenog kršćanskog diskursa. Neki znanstvenici i teolozi tvrde da je zabrana istospolnih odnosa u Levitskom zakoniku 18:22 kulturološki specifična i da se ne može primijeniti na moderne kršćane. Oni tvrde da je Kodeks svetosti bio namijenjen drevnim Izraelcima i da njegove posebne zabrane nisu obvezujuće za današnje kršćane. Drugi tvrde da su moralna načela na kojima se temelji Kodeks svetosti, uključujući zabranu istospolnih odnosa, bezvremenska i primjenjiva na sve vjernike.

    U obraćanju ovom stihu, za kršćane je ključno pristupiti temi s poniznošću, suosjećanjem i predanošću biblijskoj vjernosti. Crkva mora uravnotežiti poziv na podržavanje biblijske seksualne etike s imperativom ljubavi i brige za sve pojedince, bez obzira na njihovu seksualnu orijentaciju. Ova ravnoteža odražava srce evanđelja, koje poziva vjernike da podupiru istinu dok drugima pružaju milost i ljubav.

    Zaključno, Levitski zakonik 18:22 je stih koji se bavi pitanjem istospolnih odnosa unutar šireg konteksta Zakonika svetosti u Levitskom zakoniku. Ona odražava Božji poziv Izraelcima da žive izrazito svetim životom, odvojenim od okolnih naroda. Zabrana istospolnih odnosa ukorijenjena je u biblijskom shvaćanju ljudske seksualnosti kao božjeg dara, namijenjenog izražavanju unutar granica braka između muškarca i žene. Iako postoje različite perspektive o primjenjivosti ovog stiha na moderne kršćane, bitno je pristupiti temi s poniznošću, suosjećanjem i predanošću biblijskoj vjernosti.


  • Gdje je Mojsije pisao o Isusu u Starom zavjetu?

    Petoknjižje
    2
    0 Votes
    2 Objave
    95 Pregleda
    FaithF

    Da od pada u grijeh, pa paljenje Sodome i Gomore, kada je lot sa svojim.kcerima i ženom bio pušten, kada Avran poslan tamo govorio je sa njim i molio ga , ako bude bar 40,.pa 35, pa 30, pa 20 , pa 10 vjernih fa će ih spasiti.
    I naravno kada došao bratu lotu ,.onda došli anđeli , a lot nije znao ko su.
    Ok... I ond Lotiva žena bila upozorena da se ne okreće da ide naprijed, ali okrenula se i pretvorila se u stup.
    I skroz križ cijeli stari zavjet dok šta piše o Gospodu našem Isusu, ali ljudi ne razumiju ili ne žele, ne znam šta bi rekla.
    Pa onda govore odvratne stvari o starozavjetnom Bogu, a da je drugi Bog u novim zavjetu koji je Isus net ne razumiju da Sin Božji ili Gospod Isus sve činio pod potpunom dopuštenjem Boga Oca
    Naime i Bog se dogovarao sa Sinom.u oko stvaranja čovjeka, a ne sa anđelima koji su stvorenja.
    Sin postoji od prije svega stalno sa Ocem, ako razumijem dobro pošto je Bog mudar , a Isus govru u pričama Salamonovim o Sebi
    Priče Solomonove 8:22-36

    22 Gospod me imao na početku svog puta, pre njegovih dela od starine.
    23 Postavljena sam još od davnina, od početka, od vremena pre nego što je zemlja nastala.
    24 Rođena sam kad još nije bilo bezdana vodenih, kad nije bilo izvora obilnih voda.
    25 Rođena sam pre nego što su gore utvrđene, pre nego što su brda nastala,
    26 kad još nije načinio zemlju, ni polja, ni prva zrna plodne zemlje.
    27 Kad je uređivao nebesa, bila sam tu. Kad je odredio krug nad licem bezdana vodenog,
    28 kad je u visinama učvršćivao oblake, kad je utvrđivao izvore bezdana vodenog,
    29 kad je moru odredio granice koje vode njegove ne smeju preći, kad je određivao temelje zemlji,
    30 tada sam bila uz njega kao vešt graditelj, i dan za danom bila sam mu naročita radost, i veselila sam se pred njim sve vreme,
    31 veselila sam se plodnom tlu zemlje njegove i radost su mi bili sinovi ljudski.
    32 Zato me poslušajte, sinovi moji. Srećni su oni koji se drže puteva mojih.
    33 Slušajte pouku i postanite mudri, i ne zanemarujte je.
    34 Srećan je čovek koji me sluša i svaki dan na vratima mojim bdi, koji stražari kod dovratka vrata mojih.
    35 Jer ko mene nalazi, nalazi život, i zadobija naklonost Gospodnju.
    36 A ko me ne nalazi, zlo čini duši svojoj. Svi koji me mrze, vole smrt.”

    Mislim da je ovaj stih najjasniji,.premda mnogi ne razumiju ni taj stih i čude se kada kažem da to Sin Božji govori za sebe , ili Isus, ako želim objasniti
    Samo ima jedna Biblija ne znam koji prevod gdje piše krugu prevod- stvorena sam.
    Zašto bi Bog stvarao Mudrost , kada je On sam po sebi mudra, ali Sin je isto Očeva Mudrost . Nije li Gospod Isus Krist na zemlji u tijelu grršnog čovjeka ,.pisti nije kao čovjek dmjei znati sve da ne bi sve rekao jer je bio potpuna istina i u Njega se laži nije našlo, ni prevare kao što je i Bog Otac spdulyns Ljubav.

    Isus kao čovjek od rođenja morao je rasti u mudrosti i čitati sveto pismo dok nije shvatio ko je!
    Tako sada i mi moramo da bi mogli živjeti životom kakav je živjeti i nas Gospod Isus Krist

  • Zašto je Mojsiju bio zabranjen ulazak u Obećanu zemlju?

    Petoknjižje
    1
    0 Votes
    1 Objave
    23 Pregleda
    Nema odgovora
  • Kakvo je značenje događaja u Levitskom zakoniku 10?

    Petoknjižje
    1
    0 Votes
    1 Objave
    16 Pregleda
    Nema odgovora
  • O čemu govori Levitski zakonik?

    Petoknjižje
    1
    0 Votes
    1 Objave
    19 Pregleda
    Nema odgovora
  • Koje su različite vrste prinosa opisane u Levitskom zakoniku?

    Petoknjižje
    1
    0 Votes
    1 Objave
    18 Pregleda
    Nema odgovora
  • Što Levitski zakonik 19:28 kaže o tetovažama?

    Petoknjižje
    1
    0 Votes
    1 Objave
    27 Pregleda
    Nema odgovora
  • Zašto je Bog odlučio potopiti Zemlju prema Bibliji?

    Petoknjižje
    1
    0 Votes
    1 Objave
    17 Pregleda
    Nema odgovora
  • Ko je bio Noa u Bibliji?

    Petoknjižje
    1
    0 Votes
    1 Objave
    14 Pregleda
    Nema odgovora