Zašto je Bog odlučio potopiti Zemlju prema Bibliji?


  • Priča o Velikom potopu, kako je ispričana u Knjizi Postanka, jedna je od najdubljih i najotrežnjujućih pripovijesti u Bibliji. To je priča koja je plijenila maštu i inspirirala bezbrojne interpretacije tijekom tisućljeća. Međutim, da bismo razumjeli zašto je Bog odlučio potopiti Zemlju, moramo proniknuti u kontekst koji daje Sveto pismo i shvatiti teološke i moralne implikacije ovog božanskog djelovanja.

    U Postanku 6, Biblija opisuje stanje čovječanstva prije potopa. Tekst daje sliku svijeta ogrezlog u korupciji i nasilju. U Postanku 6:5 stoji: "Jahve je vidio koliko je zloća ljudskog roda postala velika na zemlji i da je svaka sklonost misli ljudskog srca uvijek samo zlo." Ovaj stih je ključan jer naglašava razmjere ljudske izopačenosti u to vrijeme. Nije se radilo samo o tome da su ljudi povremeno griješili; nego su njihova srca i umovi neprestano bili okrenuti zlu.

    Pripovijest se nastavlja u Postanku 6:11-12, koja dalje razrađuje moralno propadanje: "Zemlja je bila pokvarena u Božjim očima i puna nasilja. Bog je vidio kako se zemlja pokvarila, jer su svi ljudi na zemlji imali pokvarili njihove puteve." Riječ "pokvaren" ovdje sugerira izopačenost ili odstupanje od predviđenog reda. To pokazuje da je čovječanstvo daleko odlutalo od pravednosti i pravde koje je Bog želio.

    Biblija također nagovještava dublju, više kozmičku dimenziju ove korupcije. Postanak 6:1-4 govori o "sinovima Božjim" i "kćerima ljudskim", odlomak koji je bio predmet mnogih rasprava među teolozima i znanstvenicima. Neki tumače da se ovo odnosi na pale anđele koji se križaju s ljudskim ženama, što dovodi do rase divova poznatih kao Nefili. Bilo da se shvaća doslovno ili simbolično, ovaj odlomak sugerira da su granice između božanskog i ljudskog carstva prekoračene, što je dodatno pridonijelo kaosu i moralnom neredu na zemlji.

    S obzirom na ovu pozadinu sveprisutne zloće i korupcije, Božja odluka da potopi Zemlju može se smatrati odgovorom na svijet koji je postao nepopravljivo korumpiran. Postanak 6:6-7 opisuje Božju tugu i odluku: "Jahve se pokaja što je stvorio ljude na zemlji, i srce mu se duboko uznemiri. Zato Jahve reče: 'Izbrisat ću s lica zemlje čovjeka rasu sam stvorio — a s njima i životinje, ptice i stvorenja koja se kreću po zemlji — jer žalim što sam ih ja stvorio.'"

    Bitno je razumjeti da Božje žaljenje ovdje ne ukazuje na pogrešku ili promjenu mišljenja u ljudskom smislu. Umjesto toga, izražava božansku tugu zbog stanja Njegove kreacije. Hebrejska riječ koja se koristi za "žaljenje" također može značiti "biti ožalošćen" ili "duboko uzdahnuti". Ona odražava Božje duboko razočaranje i tugu zbog moralne degradacije čovječanstva.

    Poplava se stoga može promatrati kao čin božanske osude i milosrđa. To je presuda nad svijetom koji je postao beznadno korumpiran, ali je također i čin milosrđa jer sprječava daljnje moralno propadanje i daje čovječanstvu priliku da počne iznova. U tom svjetlu, potop nije samo čin uništenja, već sredstvo pročišćenja i obnove.

    Noa, koji je našao milost u očima Gospodina (Postanak 6,8), predstavlja mogućnost otkupljenja i novog početka. Opisan je kao “čovjek pravedan, besprijekoran među ljudima svoga vremena” ( 1. Mojsijeva 6:9 ). Božje upute Noi da izgradi arku i okupi svoju obitelj i parove životinja (Postanak 6,14-21) označavaju očuvanje života i kontinuitet Božjeg stvaranja. Kovčeg postaje posuda spasenja usred voda suda.

    Teološko značenje priče o potopu proteže se izvan neposredne priče. Služi kao podsjetnik na ozbiljnost grijeha i posljedice moralne iskvarenosti. Ipak, to također naglašava Božju želju za pravednim i pravednim svijetom. Apostol Petar u svojim poslanicama povlači paralelu između potopa i posljednjeg suda, ističući potrebu obraćenja i pravednosti (2. Petrova 3,5-7).

    Nadalje, savez koji je Bog uspostavio s Noom nakon potopa (Postanak 9:8-17) je dokaz Božje trajne predanosti Njegovom stvorenju. Duga, kao znak ovog saveza, simbolizira Božje obećanje da nikada više neće uništiti zemlju potopom. To je znak nade i podsjetnik na Božju vjernost.

    U kršćanskoj teologiji, priča o potopu također predočava koncept krštenja. Baš kao što je potop očistio zemlju od njezine pokvarenosti, vode krštenja simboliziraju ispiranje grijeha i početak novog života u Kristu. Apostol Petar izričito uspostavlja ovu vezu u 1. Petrovoj 3:20-21, gdje piše: "U njoj je samo nekoliko ljudi, ukupno osam, spašeno kroz vodu, a ova voda simbolizira krštenje koje sada spašava i vas—a ne uklanjanje prljavštine s tijela nego zalog čiste savjesti pred Bogom."

    Zaključno, odluka da se zemlja potopi, kako je opisano u Postanku, duboko je ukorijenjena u moralno i duhovno stanje čovječanstva u to vrijeme. Ona odražava Božji odgovor na svijet koji je postao potpuno pokvaren i nasilan. Ipak, to također otkriva Njegovu želju za otkupljenjem, obnovom i očuvanjem života. Priča o potopu služi kao snažan podsjetnik na težinu grijeha, stvarnost božanske osude i nadu u nove početke kroz Božje milosrđe i milost.


  • Gdje je Mojsije pisao o Isusu u Starom zavjetu?

    Petoknjižje
    2
    0 Votes
    2 Objave
    95 Pregleda
    FaithF

    Da od pada u grijeh, pa paljenje Sodome i Gomore, kada je lot sa svojim.kcerima i ženom bio pušten, kada Avran poslan tamo govorio je sa njim i molio ga , ako bude bar 40,.pa 35, pa 30, pa 20 , pa 10 vjernih fa će ih spasiti.
    I naravno kada došao bratu lotu ,.onda došli anđeli , a lot nije znao ko su.
    Ok... I ond Lotiva žena bila upozorena da se ne okreće da ide naprijed, ali okrenula se i pretvorila se u stup.
    I skroz križ cijeli stari zavjet dok šta piše o Gospodu našem Isusu, ali ljudi ne razumiju ili ne žele, ne znam šta bi rekla.
    Pa onda govore odvratne stvari o starozavjetnom Bogu, a da je drugi Bog u novim zavjetu koji je Isus net ne razumiju da Sin Božji ili Gospod Isus sve činio pod potpunom dopuštenjem Boga Oca
    Naime i Bog se dogovarao sa Sinom.u oko stvaranja čovjeka, a ne sa anđelima koji su stvorenja.
    Sin postoji od prije svega stalno sa Ocem, ako razumijem dobro pošto je Bog mudar , a Isus govru u pričama Salamonovim o Sebi
    Priče Solomonove 8:22-36

    22 Gospod me imao na početku svog puta, pre njegovih dela od starine.
    23 Postavljena sam još od davnina, od početka, od vremena pre nego što je zemlja nastala.
    24 Rođena sam kad još nije bilo bezdana vodenih, kad nije bilo izvora obilnih voda.
    25 Rođena sam pre nego što su gore utvrđene, pre nego što su brda nastala,
    26 kad još nije načinio zemlju, ni polja, ni prva zrna plodne zemlje.
    27 Kad je uređivao nebesa, bila sam tu. Kad je odredio krug nad licem bezdana vodenog,
    28 kad je u visinama učvršćivao oblake, kad je utvrđivao izvore bezdana vodenog,
    29 kad je moru odredio granice koje vode njegove ne smeju preći, kad je određivao temelje zemlji,
    30 tada sam bila uz njega kao vešt graditelj, i dan za danom bila sam mu naročita radost, i veselila sam se pred njim sve vreme,
    31 veselila sam se plodnom tlu zemlje njegove i radost su mi bili sinovi ljudski.
    32 Zato me poslušajte, sinovi moji. Srećni su oni koji se drže puteva mojih.
    33 Slušajte pouku i postanite mudri, i ne zanemarujte je.
    34 Srećan je čovek koji me sluša i svaki dan na vratima mojim bdi, koji stražari kod dovratka vrata mojih.
    35 Jer ko mene nalazi, nalazi život, i zadobija naklonost Gospodnju.
    36 A ko me ne nalazi, zlo čini duši svojoj. Svi koji me mrze, vole smrt.”

    Mislim da je ovaj stih najjasniji,.premda mnogi ne razumiju ni taj stih i čude se kada kažem da to Sin Božji govori za sebe , ili Isus, ako želim objasniti
    Samo ima jedna Biblija ne znam koji prevod gdje piše krugu prevod- stvorena sam.
    Zašto bi Bog stvarao Mudrost , kada je On sam po sebi mudra, ali Sin je isto Očeva Mudrost . Nije li Gospod Isus Krist na zemlji u tijelu grršnog čovjeka ,.pisti nije kao čovjek dmjei znati sve da ne bi sve rekao jer je bio potpuna istina i u Njega se laži nije našlo, ni prevare kao što je i Bog Otac spdulyns Ljubav.

    Isus kao čovjek od rođenja morao je rasti u mudrosti i čitati sveto pismo dok nije shvatio ko je!
    Tako sada i mi moramo da bi mogli živjeti životom kakav je živjeti i nas Gospod Isus Krist

  • Zašto je Mojsiju bio zabranjen ulazak u Obećanu zemlju?

    Petoknjižje
    1
    0 Votes
    1 Objave
    23 Pregleda
    Nema odgovora
  • Koga su Kain i Šet vjenčali?

    Petoknjižje
    1
    0 Votes
    1 Objave
    20 Pregleda
    Nema odgovora
  • Kakvo je značenje događaja u Levitskom zakoniku 10?

    Petoknjižje
    1
    0 Votes
    1 Objave
    16 Pregleda
    Nema odgovora
  • O čemu govori Levitski zakonik?

    Petoknjižje
    1
    0 Votes
    1 Objave
    19 Pregleda
    Nema odgovora
  • Koje su različite vrste prinosa opisane u Levitskom zakoniku?

    Petoknjižje
    1
    0 Votes
    1 Objave
    18 Pregleda
    Nema odgovora
  • Što Levitski zakonik 19:28 kaže o tetovažama?

    Petoknjižje
    1
    0 Votes
    1 Objave
    27 Pregleda
    Nema odgovora
  • Ko je bio Noa u Bibliji?

    Petoknjižje
    1
    0 Votes
    1 Objave
    14 Pregleda
    Nema odgovora