Ko je bio Noa u Bibliji?


  • Noa je jedna od najznačajnijih osoba u Bibliji, posebice u Starom zavjetu. Njegova priča prvenstveno se nalazi u Knjizi Postanka, poglavlja od 5 do 9. Noina pripovijest nije samo priča o preživljavanju usred globalnog potopa; to je duboka priča o vjeri, poslušnosti i Božjem savezu s čovječanstvom. Da bismo razumjeli Nou, moramo proniknuti u njegovu genealogiju, njegov karakter, okolnosti njegova života i šire teološke teme koje njegova priča obuhvaća.

    Noa je predstavljen u Postanku 5:28-29, gdje saznajemo da je on Lamekov sin i Adamov potomak po Šetovoj lozi. Biblija kaže: "Kad je Lamek živio 182 godine, rodi mu se sin i nadjenu mu ime Noa, govoreći: 'Iz zemlje koju je Jahve prokleo, ovaj će nam donijeti olakšanje od našeg rada i od mučnog rada naše ruke.'" Ovo proročansko imenovanje nagovještava Noinu ulogu u Božjem planu da donese oblik olakšanja i obnove iskvarenom svijetu.

    U vrijeme Noe, zemlja je bila puna nasilja i korupcije. Postanak 6:5 daje sumornu sliku: "Vidje Jahve da je velika zloća ljudska na zemlji i da su sve nakane i misli srca njegova uvijek samo zlo." Kao odgovor na ovu neobuzdanu zloću, Bog odlučuje očistiti zemlju potopom. Međutim, Noa nalazi naklonost u Božjim očima. Postanak 6:9 opisuje ga kao "čovjeka pravednika, besprijekoran u svom naraštaju. Noa je hodio s Bogom." Ovaj opis je ključan jer izdvaja Nou od njegovih suvremenika i ističe njegov jedinstven odnos s Bogom.

    Bog otkriva svoj plan Noi i daje mu upute da izgradi arku, ogromnu posudu koja će sačuvati Nou, njegovu obitelj i parove svih živih stvorenja. Dimenzije i specifikacije za Kovčeg detaljno su navedene u Postanku 6:14-16, prikazujući brižljivost i poslušnost potrebne za ispunjavanje Božje zapovijedi. Noino pridržavanje ovih uputa dokaz je njegove vjere i pouzdanja u Boga. Hebrejima 11:7 kasnije se pohvaljuje Noina vjera, govoreći: "Vjerom je Noa, upozoren od Boga o događajima koji još nisu bili viđeni, u dubokom strahu sagradio arku za spas svog doma. Time je osudio svijet i postao nasljednik pravednost koja dolazi po vjeri."

    Priča o potopu, koja obuhvaća Postanak 7 i 8, pripovijeda o kataklizmičkom događaju u kojem su "pobujali svi izvori velike dubine i otvorili su se prozori nebeski" (Postanak 7,11). Četrdeset dana i noći padala je kiša, a vode su se dizale, pokrivajući čak i najviše planine. Sva živa bića izvan arke su stradala, ali su Noa, njegova obitelj i životinje u arci bili pošteđeni. Ovo razdoblje suda i spasenja naglašava Božju suverenost i pravdu, kao i Njegovo milosrđe prema pravednicima.

    Nakon što se poplavna voda povuče, Noa i njegova obitelj iskrcavaju se na planinu Ararat. Noino prvo djelo je izgraditi žrtvenik i prinijeti žrtve Bogu (Postanak 8,20). Ovaj čin obožavanja označava zahvalnost i poštovanje, priznavanje Božjeg izbavljenja i opskrbe. Kao odgovor, Bog uspostavlja savez s Noom i svim živim stvorenjima, obećavajući da nikada više neće uništiti zemlju potopom. Znak ovog saveza je duga, kao što je navedeno u Postanku 9:13-15: "Stavio sam luk svoj u oblak, i bit će znak saveza između mene i zemlje. Kad navedem oblake na zemlja i luk se vidi u oblacima, sjećat ću se svog Saveza koji je između mene i tebe i svakog živog stvorenja u svakom tijelu."

    Noina priča također uključuje mračniju epizodu u Postanku 9:20-27, gdje postaje pijan i nepokriven leži u svom šatoru. Njegov sin Ham vidi golotinju svog oca i kaže svojoj braći, Šemu i Jafetu, koji zatim pokrivaju Nou ne gledajući ga. Kad se Noa probudi i sazna što se dogodilo, prokune Hamova sina Kanaana i blagoslovi Šema i Jafeta. Ovaj događaj naglašava Noinu ljudskost i nesavršenost, podsjećajući nas da su čak i najpravedniji pojedinci podložni grijehu i neuspjehu.

    Teološki gledano, Noina priča je bogata temama o sudu, milosti i savezu. Potop predstavlja Božju osudu nad grijehom i pokvarenošću, dok Kovčeg simbolizira spasenje i utočište za one koji su pravedni. Noina poslušnost i vjera primjer su ispravnog odgovora na Božje zapovijedi, čak i kada one prkose ljudskom razumijevanju. Postpotopni savez označava Božju trajnu predanost Njegovoj kreaciji i Njegovu želju za obnovljenim odnosom s čovječanstvom.

    Noina pripovijest također nagovještava otkupiteljsko djelo Isusa Krista. Kao što je Noina arka pružila spasenje od potopa, Isus nudi spasenje od grijeha i vječnu odvojenost od Boga. Apostol Petar povlači ovu paralelu u 1. Petrovoj 3:20-21, gdje piše: "Božja je strpljivost čekala u Noinim danima, dok se pripremala arka, u koju je nekolicina, to jest osam osoba, sigurno dovedeno Krštenje, koje tome odgovara, sada vas spašava, ne kao uklanjanje prljavštine s tijela, već kao zaziv Bogu za čistu savjest, kroz uskrsnuće. Isusa Krista."

    U kršćanskoj literaturi Noa se često vidi kao tip Krista, prethodnik čiji život i djela ukazuju na konačno iskupljenje koje se nalazi u Isusu. Rani crkveni oci, poput Augustina i Krizostoma, često su se oslanjali na Noinu priču kako bi ilustrirali teme vjere, poslušnosti i božanske milosti. Augustin u svom djelu "Božji grad" Kovčeg tumači kao simbol crkve, pružajući utočište i spas vjernicima usred svjetskog kaosa i grijeha.

    Noin život traje 950 godina i on postaje otac tri sina: Šema, Hama i Jafeta, koji igraju ključnu ulogu u ponovnom naseljavanju Zemlje nakon potopa. Njihovi potomci tvore nacije navedene u Tablici naroda u Postanku 10, koja ilustrira širenje čovječanstva po cijeloj zemlji.

    Ukratko, Noa je središnja figura u Bibliji čiji život i djela podučavaju duboke lekcije o vjeri, poslušnosti i vjernosti Božjem savezu. Njegova priča sažima ljudsko stanje, božanski sud i obećanje otkupljenja. Kroz Nou vidimo Boga koji je i pravedan i milosrdan, koji sudi grijehu, ali također pruža sredstvo spasenja za one koji hodaju s njim. Noina ostavština traje kao dokaz transformativne moći vjere i trajne nade koja se nalazi u Božjim obećanjima.


  • Gdje je Mojsije pisao o Isusu u Starom zavjetu?

    Petoknjižje
    2
    0 Votes
    2 Objave
    95 Pregleda
    FaithF

    Da od pada u grijeh, pa paljenje Sodome i Gomore, kada je lot sa svojim.kcerima i ženom bio pušten, kada Avran poslan tamo govorio je sa njim i molio ga , ako bude bar 40,.pa 35, pa 30, pa 20 , pa 10 vjernih fa će ih spasiti.
    I naravno kada došao bratu lotu ,.onda došli anđeli , a lot nije znao ko su.
    Ok... I ond Lotiva žena bila upozorena da se ne okreće da ide naprijed, ali okrenula se i pretvorila se u stup.
    I skroz križ cijeli stari zavjet dok šta piše o Gospodu našem Isusu, ali ljudi ne razumiju ili ne žele, ne znam šta bi rekla.
    Pa onda govore odvratne stvari o starozavjetnom Bogu, a da je drugi Bog u novim zavjetu koji je Isus net ne razumiju da Sin Božji ili Gospod Isus sve činio pod potpunom dopuštenjem Boga Oca
    Naime i Bog se dogovarao sa Sinom.u oko stvaranja čovjeka, a ne sa anđelima koji su stvorenja.
    Sin postoji od prije svega stalno sa Ocem, ako razumijem dobro pošto je Bog mudar , a Isus govru u pričama Salamonovim o Sebi
    Priče Solomonove 8:22-36

    22 Gospod me imao na početku svog puta, pre njegovih dela od starine.
    23 Postavljena sam još od davnina, od početka, od vremena pre nego što je zemlja nastala.
    24 Rođena sam kad još nije bilo bezdana vodenih, kad nije bilo izvora obilnih voda.
    25 Rođena sam pre nego što su gore utvrđene, pre nego što su brda nastala,
    26 kad još nije načinio zemlju, ni polja, ni prva zrna plodne zemlje.
    27 Kad je uređivao nebesa, bila sam tu. Kad je odredio krug nad licem bezdana vodenog,
    28 kad je u visinama učvršćivao oblake, kad je utvrđivao izvore bezdana vodenog,
    29 kad je moru odredio granice koje vode njegove ne smeju preći, kad je određivao temelje zemlji,
    30 tada sam bila uz njega kao vešt graditelj, i dan za danom bila sam mu naročita radost, i veselila sam se pred njim sve vreme,
    31 veselila sam se plodnom tlu zemlje njegove i radost su mi bili sinovi ljudski.
    32 Zato me poslušajte, sinovi moji. Srećni su oni koji se drže puteva mojih.
    33 Slušajte pouku i postanite mudri, i ne zanemarujte je.
    34 Srećan je čovek koji me sluša i svaki dan na vratima mojim bdi, koji stražari kod dovratka vrata mojih.
    35 Jer ko mene nalazi, nalazi život, i zadobija naklonost Gospodnju.
    36 A ko me ne nalazi, zlo čini duši svojoj. Svi koji me mrze, vole smrt.”

    Mislim da je ovaj stih najjasniji,.premda mnogi ne razumiju ni taj stih i čude se kada kažem da to Sin Božji govori za sebe , ili Isus, ako želim objasniti
    Samo ima jedna Biblija ne znam koji prevod gdje piše krugu prevod- stvorena sam.
    Zašto bi Bog stvarao Mudrost , kada je On sam po sebi mudra, ali Sin je isto Očeva Mudrost . Nije li Gospod Isus Krist na zemlji u tijelu grršnog čovjeka ,.pisti nije kao čovjek dmjei znati sve da ne bi sve rekao jer je bio potpuna istina i u Njega se laži nije našlo, ni prevare kao što je i Bog Otac spdulyns Ljubav.

    Isus kao čovjek od rođenja morao je rasti u mudrosti i čitati sveto pismo dok nije shvatio ko je!
    Tako sada i mi moramo da bi mogli živjeti životom kakav je živjeti i nas Gospod Isus Krist

  • Zašto je Mojsiju bio zabranjen ulazak u Obećanu zemlju?

    Petoknjižje
    1
    0 Votes
    1 Objave
    23 Pregleda
    Nema odgovora
  • Koga su Kain i Šet vjenčali?

    Petoknjižje
    1
    0 Votes
    1 Objave
    20 Pregleda
    Nema odgovora
  • Kakvo je značenje događaja u Levitskom zakoniku 10?

    Petoknjižje
    1
    0 Votes
    1 Objave
    16 Pregleda
    Nema odgovora
  • O čemu govori Levitski zakonik?

    Petoknjižje
    1
    0 Votes
    1 Objave
    19 Pregleda
    Nema odgovora
  • Koje su različite vrste prinosa opisane u Levitskom zakoniku?

    Petoknjižje
    1
    0 Votes
    1 Objave
    18 Pregleda
    Nema odgovora
  • Koje je značenje i kontekst Levitskog zakonika 18:22?

    Petoknjižje
    1
    0 Votes
    1 Objave
    17 Pregleda
    Nema odgovora
  • Zašto je Bog odlučio potopiti Zemlju prema Bibliji?

    Petoknjižje
    1
    0 Votes
    1 Objave
    17 Pregleda
    Nema odgovora