Zašto je Bog smatrao Adama i Evu odgovornima za jelo zabranjenog voća?


  • U početnim poglavljima Postanka susrećemo se s jednim od najdubljih i najvažnijih trenutaka u cijeloj biblijskoj pripovijesti: izvještaj o Adamu i Evi i zabranjenom voću. Ova priča, koja je temelj judeo-kršćanskog razumijevanja čovječanstva, grijeha i otkupljenja, postavlja značajno pitanje: Zašto je Bog smatrao Adama i Evu odgovornima za jelo zabranjenog voća?

    Da bismo to razumjeli, moramo proniknuti u prirodu Božje zapovijedi, značaj slobodne volje, posljedice neposluha i sveobuhvatnu pripovijest o Božjoj pravdi i milosrđu.

    Priroda Božje zapovijedi

    U Postanku 2:16-17, Bog daje jasnu zapovijed Adamu: "I Gospodin Bog zapovjedi čovjeku govoreći: 'Smiješ jesti sa svakog drveta u vrtu, osim sa stabla spoznaje dobra i zla nemoj jesti, jer onog dana kad jedeš od njega sigurno ćeš umrijeti.'" Ova je zapovijed jasna i nedvosmislena. Postavlja granicu unutar obilne slobode koju je Bog osigurao u Edenskom vrtu.

    Zapovijed nije proizvoljna nego je ukorijenjena u Božjoj mudrosti i ljubavi. Služi kao test poslušnosti i povjerenja. Dajući Adamu i Evi slobodu izbora, Bog poštuje njihovu slobodu izbora i sposobnost donošenja moralnih odluka. Drvo spoznaje dobra i zla predstavlja izbor da se pouzdaju u Božju definiciju dobra i zla ili da prigrabe autonomiju da ih sami definiraju.

    Značaj slobodne volje

    Slobodna volja je ključni aspekt onoga što znači biti stvoren na sliku Božju (Postanak 1:26-27). To je sposobnost donošenja odluka koje odražavaju moralne i duhovne dimenzije. Bez slobodne volje ljubav, povjerenje i poslušnost bili bi besmisleni. Bog je želio odnos s čovječanstvom koji je iskren i dobrovoljan, a ne prisilan.

    Postavivši stablo u vrt i zapovjedivši Adamu i Evi da ne jedu s njega, Bog im je pružio priliku da ispolje svoju slobodnu volju. Taj izbor bio je bitan za njihov moralni i duhovni razvoj. Bio je to poziv na povjerenje u Božju dobrotu i mudrost, a ne na njihovo razumijevanje.

    Čin neposluha

    Kada zmija, opisana kao lukavija od bilo koje druge poljske zvijeri (Postanak 3,1), iskušava Evu, ona iskrivljuje Božju zapovijed i sije sumnju u Božju dobrotu. On kaže: "Nećete sigurno umrijeti. Jer Bog zna da će vam se oči otvoriti kad budete jeli od toga, i bit ćete kao Bog, poznavajući dobro i zlo" ​​(Postanak 3,4-5). Ova obmana navodi Evu da posumnja u Božje motive i pouzdanost.

    Evina odluka da pojede voće i Adamov kasniji izbor da učini isto bili su činovi neposluha. To nisu bile samo pogreške, već namjerni izbori protiv Božje jasne zapovijedi. Ova neposlušnost bila je tvrdnja njihove volje nad Božjom voljom, želja da budu autonomni i samodostatni.

    Posljedice neposluha

    Posljedice Adamove i Evine neposlušnosti bile su trenutne i dalekosežne. Postanak 3:7 opisuje kako su im se otvorile oči i shvatili da su goli, što je dovelo do srama i straha. Pokušali su se sakriti od Boga, ukazujući na prekinut odnos sa svojim Stvoriteljem.

    Božji odgovor na njihovu neposlušnost uključuje izricanje presude koja ne utječe samo na Adama i Evu nego na cijelo stvorenje (Postanak 3,14-19). Ove presude uvode bol, muku i smrtnost u ljudsko iskustvo. Tlo je prokleto, a harmoničan odnos između čovjeka i prirode narušen.

    Međutim, te presude nisu isključivo kaznene. Oni također služe kao sredstvo milosti, potičući čovječanstvo da prepozna svoju potrebu za Bogom i njegovim otkupiteljskim planom. Obećanje o budućem Otkupitelju, nagoviješteno u Postanku 3,15, otkriva Božju namjeru da obnovi i pomiri.

    Božja Pravda i Milosrđe

    Božje držanje Adama i Eve odgovornima odraz je Njegove pravde i Njegove predanosti pravednosti. Grijeh ne može proći neriješeno jer je kršenje Božje svete prirode i moralnog poretka koji je On uspostavio. Smatrajući ih odgovornima, Bog podržava integritet svoje riječi i moralno tkivo stvaranja.

    Istovremeno, Božje djelovanje prožeto je milosrđem. Dok su Adam i Eva protjerani iz edenskog vrta, ovaj čin ih sprječava da jedu sa stabla života i da zauvijek žive u stanju grijeha i odvojenosti od Boga (Postanak 3:22-24). Božja opskrba odjećom za njih (Postanak 3,21) nježan je čin brige, pokrivajući njihovu sramotu i ukazujući na buduće osiguranje pravednosti kroz Krista.

    Teološke implikacije

    Izvještaj o Adamovoj i Evinoj neposlušnosti i kasnijoj odgovornosti ima duboke teološke implikacije. Ističe ozbiljnost grijeha i stvarnost ljudske slobodne volje. Naglašava potrebu za Spasiteljem koji se može pozabaviti korijenskim problemom grijeha i vratiti čovječanstvu ispravan odnos s Bogom.

    Apostol Pavao razmišlja o tome u Rimljanima 5,12-21, gdje suprotstavlja Adamovu neposlušnost Kristovoj poslušnosti. Kroz Adamovu neposlušnost, grijeh je ušao u svijet, donoseći smrt i osudu. Nasuprot tome, kroz Kristovu poslušnost, milost i pravednost su dostupne svima koji vjeruju. Ova paralela naglašava otkupiteljski luk Svetog pisma, od pada u Postanku do otkupljenja u Kristu.

    Zaključak

    Smatrajući Adama i Evu odgovornima za jelo zabranjenog voća, Bog nije bio hirovit ili nepravedan. Umjesto toga, On je podržavao moralni poredak koji je uspostavio, poštujući dar slobodne volje i pripremajući pozornicu za svoj plan otkupljenja. Njihova odgovornost služi kao podsjetnik na ozbiljnost grijeha, važnost poslušnosti i dubinu Božje milosti i milosrđa.

    Priča o Adamu i Evi nije samo drevna pripovijest već zrcalo koje odražava naša vlastita iskustva iskušenja, izbora i potrebe za iskupljenjem. Poziva nas da se pouzdamo u Božju mudrost, da prepoznamo posljedice svojih djela i da prigrlimo otkupljenje koje nudi Isus Krist. Na taj način izvještaj o zabranjenom voću nastavlja govoriti s nama, pozivajući nas na dublji odnos s našim Stvoriteljem.


  • Gdje je Mojsije pisao o Isusu u Starom zavjetu?

    Petoknjižje
    2
    0 Votes
    2 Objave
    96 Pregleda
    FaithF

    Da od pada u grijeh, pa paljenje Sodome i Gomore, kada je lot sa svojim.kcerima i ženom bio pušten, kada Avran poslan tamo govorio je sa njim i molio ga , ako bude bar 40,.pa 35, pa 30, pa 20 , pa 10 vjernih fa će ih spasiti.
    I naravno kada došao bratu lotu ,.onda došli anđeli , a lot nije znao ko su.
    Ok... I ond Lotiva žena bila upozorena da se ne okreće da ide naprijed, ali okrenula se i pretvorila se u stup.
    I skroz križ cijeli stari zavjet dok šta piše o Gospodu našem Isusu, ali ljudi ne razumiju ili ne žele, ne znam šta bi rekla.
    Pa onda govore odvratne stvari o starozavjetnom Bogu, a da je drugi Bog u novim zavjetu koji je Isus net ne razumiju da Sin Božji ili Gospod Isus sve činio pod potpunom dopuštenjem Boga Oca
    Naime i Bog se dogovarao sa Sinom.u oko stvaranja čovjeka, a ne sa anđelima koji su stvorenja.
    Sin postoji od prije svega stalno sa Ocem, ako razumijem dobro pošto je Bog mudar , a Isus govru u pričama Salamonovim o Sebi
    Priče Solomonove 8:22-36

    22 Gospod me imao na početku svog puta, pre njegovih dela od starine.
    23 Postavljena sam još od davnina, od početka, od vremena pre nego što je zemlja nastala.
    24 Rođena sam kad još nije bilo bezdana vodenih, kad nije bilo izvora obilnih voda.
    25 Rođena sam pre nego što su gore utvrđene, pre nego što su brda nastala,
    26 kad još nije načinio zemlju, ni polja, ni prva zrna plodne zemlje.
    27 Kad je uređivao nebesa, bila sam tu. Kad je odredio krug nad licem bezdana vodenog,
    28 kad je u visinama učvršćivao oblake, kad je utvrđivao izvore bezdana vodenog,
    29 kad je moru odredio granice koje vode njegove ne smeju preći, kad je određivao temelje zemlji,
    30 tada sam bila uz njega kao vešt graditelj, i dan za danom bila sam mu naročita radost, i veselila sam se pred njim sve vreme,
    31 veselila sam se plodnom tlu zemlje njegove i radost su mi bili sinovi ljudski.
    32 Zato me poslušajte, sinovi moji. Srećni su oni koji se drže puteva mojih.
    33 Slušajte pouku i postanite mudri, i ne zanemarujte je.
    34 Srećan je čovek koji me sluša i svaki dan na vratima mojim bdi, koji stražari kod dovratka vrata mojih.
    35 Jer ko mene nalazi, nalazi život, i zadobija naklonost Gospodnju.
    36 A ko me ne nalazi, zlo čini duši svojoj. Svi koji me mrze, vole smrt.”

    Mislim da je ovaj stih najjasniji,.premda mnogi ne razumiju ni taj stih i čude se kada kažem da to Sin Božji govori za sebe , ili Isus, ako želim objasniti
    Samo ima jedna Biblija ne znam koji prevod gdje piše krugu prevod- stvorena sam.
    Zašto bi Bog stvarao Mudrost , kada je On sam po sebi mudra, ali Sin je isto Očeva Mudrost . Nije li Gospod Isus Krist na zemlji u tijelu grršnog čovjeka ,.pisti nije kao čovjek dmjei znati sve da ne bi sve rekao jer je bio potpuna istina i u Njega se laži nije našlo, ni prevare kao što je i Bog Otac spdulyns Ljubav.

    Isus kao čovjek od rođenja morao je rasti u mudrosti i čitati sveto pismo dok nije shvatio ko je!
    Tako sada i mi moramo da bi mogli živjeti životom kakav je živjeti i nas Gospod Isus Krist

  • Zašto je Mojsiju bio zabranjen ulazak u Obećanu zemlju?

    Petoknjižje
    1
    0 Votes
    1 Objave
    23 Pregleda
    Nema odgovora
  • Koga su Kain i Šet vjenčali?

    Petoknjižje
    1
    0 Votes
    1 Objave
    20 Pregleda
    Nema odgovora
  • Kakvo je značenje događaja u Levitskom zakoniku 10?

    Petoknjižje
    1
    0 Votes
    1 Objave
    16 Pregleda
    Nema odgovora
  • Koje je značenje i kontekst Levitskog zakonika 18:22?

    Petoknjižje
    1
    0 Votes
    1 Objave
    17 Pregleda
    Nema odgovora
  • Što Levitski zakonik 19:28 kaže o tetovažama?

    Petoknjižje
    1
    0 Votes
    1 Objave
    27 Pregleda
    Nema odgovora
  • Zašto je Bog odlučio potopiti Zemlju prema Bibliji?

    Petoknjižje
    1
    0 Votes
    1 Objave
    17 Pregleda
    Nema odgovora
  • Ko je bio Noa u Bibliji?

    Petoknjižje
    1
    0 Votes
    1 Objave
    14 Pregleda
    Nema odgovora